  • 1. Data: 2002-11-15 18:42:27
    Temat: kruk systemy inkaso - co to za firma?
    Od: "SylwekXL" <s...@p...onet.pl>

    witam

    na wstepie bije sie w piers - jestem dluznikiem

    ale do rzeczy. okolo miesiaca temu dostalem wezwanie do zaplaty od firmy
    wymienionej w topicu. firma owa informowala mnie iz specjalizuje sie w
    skutecznej egzekucji dlugow i dzialajac w imieniu swojego klienta (jednej z
    kablowek), wzywa mnie do natychmiastowej zaplaty wymienionej w pismie kwoty.
    nie zdziwil mnie ten list, gdyz jak napisalem wczesniej jestem dluznikiem.
    moje zdziwienie wywolal fakt, ze kwota zadana przez kruka jest nizsza o ok.
    20% od mojego dlugu w kablowce. pismo przyslane zostalo _zwyklym_ listem_
    wiec postanowilem je zignorowac. dzisiaj w skrzynce czekala na mnie
    niespodzianka w postaci nastepnego pisemnka z kruka (tez zwyklym listem).
    tym razem tytul brzmial "ostateczne wezwanie do zaplaty". i wlasnie w
    pierwszym zdaniu tego pisma uderzylo mnie takie oto stwierdzenie (napisane
    boldem i wielkimi literami): "pomimo wezwan do zaplaty, ktore dluznik - tu
    podkreslenie - _otrzymal_ (co potwierdzone jest przez poczte polska upp
    wroclaw 2 umowa z dn. 25.05.98. zobowiazania w obec naszego klienta nie
    zotaly wykonane" w dalszej czesci jest straszenie sadem i informacja, ze z
    ich doswiadczenia sad w ciagu 3 tygodni rozstrzygnie sprawe i wtedy zostane
    obciazny dodatkowymi kosztami, ktore juz znaja i laskawie mi je podaja - co
    do grosza (990,21). jednoczesnie chyba dla powiekszenia wrazenia dolaczony
    jest wypelniony pozew do sadu. w owym pozwie poza moim nazwiskiem - ktore
    jest prawidlowe - pozostale dane adresowe sa bledne, gdyz jako adres jest
    podany adres mieszkania ktore wynajmuje, a nie zameldowania.
    powiedzcie jak postapic? nie mam zamiaru sie uchylac od splacenia dlugu,
    tylko w tym akurat momencie nie moge go uregulowac, bo mam inne, bardziej
    priorytetowe wydatki. czy postepowanie kruka jest prawidlowe? czy wysylanie
    wezwan do zaplaty zwyklym listem jest zgodne z prawem?

    pozdrawiam

    sylwek

  • 2. Data: 2002-11-16 10:34:53
    Temat: Re: kruk systemy inkaso - co to za firma?
    Od: "tatko1971" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "SylwekXL" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    | witam
    |
    | na wstepie bije sie w piers - jestem dluznikiem
    |
    | ale do rzeczy. okolo miesiaca temu dostalem wezwanie do zaplaty od firmy

    A powiedz jeszcze kiedy powstała zaległość, tzn kiedy był termin zapłaty za
    kablówkę i czy miałeś płacić mc czy rocznie oraz czy zapłaciłeś wczesniej
    już za ileś okresów rozliceniowych

    tatko

  • 3. Data: 2002-11-16 15:22:07
    Od: " SylwekXL" <q...@N...gazeta.pl>

    tatko1971 <t...@p...onet.pl> napisał(a):

    > A powiedz jeszcze kiedy powstała zaległość, tzn kiedy był termin zapłaty za
    > kablówkę i czy miałeś płacić mc czy rocznie oraz czy zapłaciłeś wczesniej
    > już za ileś okresów rozliceniowych

    sprawa wyglada tak, ze wykupilem kabel razem z netem i po 2 tygodniach
    uzytkowania wyjechalem na 3 m-ce. po powrocie juz nie mialem ani kabla, ani
    sieci. placic mialem w okresach miesiecznych. nie zaplacilem za zaden okres
    rozliczeniowy. termin platnosci ostatniego rachunku uplynal o ile dobrze
    pamietam z koncem maja.

    pozdr

    SylwekXL

  • 4. Data: 2002-11-17 22:37:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    Firma KRUK to po prostu firma KRUK. I tyle. Jest to firma specjalizująca się
    w ściąganiu należności. Jej siła nie leży w tym, że dysponuje jakimiś
    nadprzyrodzonymi możliwościami, ale w tym, że poprzez fakt, że prowadzi
    ogromną ilość zleceń ma dodatkowe możliwości. Te dodatkowe możliwości są z
    grubsza dwie:

    1) możliwość kompensaty zobowiązań, tzn. znalezienia grupy osób (podmiotów)
    wzajemnie sobie winnych pewną sumę pieniędzy, co w konsekwencji prowadzi do
    zawarcia umowy, na podstawie której ich wzajemne roszczenia znoszą się o
    kwotę najniższego wzajemnego zobowiązania, czyli kompensują;

    2) mozliwości skierowania sprawy na drogę postępowania karnego (o wiele
    wygodniejszego dla wierzyciela) poprzez znalezienie większej ilości
    wierzycieli i w konsekwencji postawienie tezy, iż w chwili zawierania
    konkretnej umowy stan finansów dłużnika był na tyle "kruchy" iż co najmniej
    powinien on był przewidywać, iż nie będzie mógł wywiązać się z umowy.

    Natomiast firmie KRUK nie należy wypłacać żadnych pieniędzy. Jeśli jesteś
    coś dłużny komuś i masz mozliwość zapłaty, to po prostu zwróć to
    wierzycielowi (choćby w części). Jeśli skorzystasz z pośrednictwa KRUK-a, to
    potrącą swoja prowizję za usługę dostarczenia pieniędzy do wierzyciela.