  • 1. Data: 2002-01-17 16:32:00
    Temat: kierownik stanowiska a czas pracy nienormowany ?
    Od: "Gustaw" <f...@p...onet.pl>

    Witam,
    od jakiegoś czasu mówi się mi że skoro jestem kierownikiem stoiska to mam
    nie normowany czas pracy i nie mam co się upominać o dni wolne za
    przepracowaną sobotę czy niedzielę.
    podobnie jest z ilością godzin w pracy.
    Czy jest to prawda? i jak się bronić.
    Gustaw

  • 2. Data: 2002-01-22 05:09:54
    Od: s...@p...wirtualnej_polski.pl (-k a m i l)

    W on czas: Thu, 17 Jan 2002 17:32:00 +0100, użytkownik
    Gustaw <f...@p...onet.pl> otworzył nam oczy:
    >od jakiegoś czasu mówi się mi że skoro jestem kierownikiem stoiska to mam
    >nie normowany czas pracy i nie mam co się upominać o dni wolne za
> [...]

    nie zagladajac do Kodeksu Pracy odpowiadam intuicyjnie: gdyby nawet
    kierownik stoiska mial nienormowany czas pracy, to w naszym pieknym
    kraju zaraz kazdy pracownik zostalby kierownikiem_czegos_tam i mialby
    nienormowany czas pracy.
    Prawda jest jednak taka, ze w istocie mozesz miec nienormowany (tzw.
    zadaniowy) czas pracy, mozliwe jest to w umowie o pracy w wypadkach, gdy
    jest to uzasadnione rodzajem pracy i jej organizacja.
    Takie uregulowanie moze byc tez zawarte w ukladzie zbiorowym lub
    regulaminie pracy dla okreslonej kategorii pracownikow.

    jak sie bronic?
    hmm....
    ....zwolnic sie ;-)
    a tak serio: mozna sie bronic siegajac do uregulowan (np. pamietajac,
    ze zadania pracownika powinny byc tak okreslone, aby mogl je wykonac
    w ramach podstawowych norm czasu pracy), ale czy jest sens?

    pozdr.
    -k a m i l
    suhacz3ki-NASERWERZE-wp.pl

    --