  • 1. Data: 2002-01-17 14:53:50
    Temat: Umowa o prace-prosba o rade.
    Od: "AgaG" <a...@p...onet.pl>

    Witajcie, jestem na tej grupie po raz pierwszy i proszę o radę, bo w tych
    kwestiach jestem zupełnym laikiem.
    W 1997 roku rozpoczęłam pracę w firmie powiedzmy X. Najpierw na umowy o
    dzieło, potem był 3 miesięczny okres próbny, umowa roczna i umowa na czas
    nieokreślony. W 1999 poszłam na urlop wychowawczy, który niedawno
    przerwałam.
    Od 1 stycznia wróciłam do pracy na 1/2 etatu, na to samo stanowisko co
    przedtem. I jakież było moje zdziwienie, gdy dostałam nową umowę jedynie na
    okres 1 roku. Czy pracodawca może tak zrobić? Potraktował mnie tak, jakbym
    była nowym pracownikiem, mimo że poprzednia umowa nigdy nie została
    formalnie rozwiązana tłumacząc, że to jest całkiem nowa umowa, bo zmieniłam
    wymiar pracy. Kodeks pracy mówi, że 3 umowa bez względu na okres na jaki
    została zawarta " rodzi skutki prawne takie jak umowa na czas nieokreślony",
    tylko że według mnie to jest 4 umowa a wedlug mojego pracodawcy pierwsza.
    Kto ma rację?

    Z góry dziękuję za pomoc
    Pozdrowienia
    Agnieszka