  • 1. Data: 2002-01-17 14:40:32
    Temat: netia rachunek
    Od: "Marek Musiałkowski" <b...@w...pl>

    Witam, miesiac temu dostalem rachunek z netti - standardowo - 100h 69zl +
    abo praktyczny 18zl, wczesniej netia rozeslala ulotke ze wchodza nowe
    abonamenty i trzeba wybrac - wybrany zostal srodkowy
    rachunek zostal zaplacony i wydawalo sie ze wszystko jest ok
    dzisiaj przyszedl kolejny rachunek i znowu 100h 69zl +abo 18zl + polaczenia
    z internetia 360zl !
    na poczatku myslalem ze to pomylka - chyba podobna byla opisywana ostatnio
    na grupie - dzwonie na *88 i dowiaduje sie ze w nowych taryfach nie ma juz
    100h i ze poprzednio blednie doliczono te 69zl a tym rachunku zrobiono
    identyczny blad
    wiec dzisiaj dowiedzialem sie ze bede musial zabulic netii calkiem niezla
    sumke tylko dlatego ze nie napisano ze w nowych taryfach (a nie bylo wyjscia
    i trzeba bylo zmienic taryfe na nowa inacej netia by to zrobila) przestaje
    obowiazywac 100h najsmiesniejsze jest ze mam u nich konto mailo0we i tez nie
    byli na tyle przyzwoici i nie poinformowali ze 100h pa pa
    co teraz zrobic ? jak walczyc o swoje i nie placic 360zl - co innego gdyby
    w grudniu przy rachunku bylo napisane ze 100h juz nie ma - wtedy chetnie
    chociaz z bolem zaplacilbym ale przez to ze w grudniu netia popelnila blad
    umieszczajac oplate za godziny wprowadzila mnie w blad utwierdzajac mnie ze
    nadal te 100h istnieje
    pomocy !
    dzieki za wszelkie sugestie

  • 2. Data: 2002-01-17 16:52:00
    Temat: Re: netia rachunek
    Od: <m...@p...com>

> [...]
    > umieszczajac oplate za godziny wprowadzila mnie w blad utwierdzajac mnie ze

    Kodeks cywilny:
    Art. 384. (120) § 1. Ustalony przez jedną ze stron wzorzec umowy, w
    szczególności ogólne warunki umów, wzory umów, regulaminy wiążą drugą stronę,
    jeżeli zostały jej doręczone przy zawarciu umowy.
    § 2. W razie gdy posługiwanie się wzorcem jest w stosunkach danego rodzaju
    zwyczajowo przyjęte, wiąże on także wtedy, gdy druga strona mogła się z
    łatwością dowiedzieć o jego treści. Nie dotyczy to jednak umów zawieranych z
    udziałem konsumentów, z wyjątkiem umów powszechnie zawieranych w drobnych,
    bieżących sprawach życia codziennego.
    § 3. Za konsumenta uważa się osobę, która zawiera umowę z przedsiębiorcą w celu
    bezpośrednio nie związanym z działalnością gospodarczą.

    powołaj się na par. 2, chociaż nie wiem, czy jest to najlepszy sposób. netia
    może to zakwestionować, twierdząc, że chodzi o umowy powszechnie zawierane w
    drobnych, bieżących sprawach życia codziennego. Wg prof. E. Łętowskiej kluczowe
    znaczenie ma wartość majątkowa i codzienność, powtarzalność praktyki (prawo
    umów konsumenckich, srt. 313, warszawa 2002r.) Usługi telekonmunikacyjne są
    chyba usługami zawieranymi w ...

    Ale możesz spróbować,

    pzdr

    marek