  • 1. Data: 2010-05-22 12:42:54
    Temat: kiedy zarzadzca ma prawo wejsc do mieszkania
    Od: Maciej <m...@g...pl>

    Witam

    Mam taką sytuację. Mieszkam w budynku 2 piętrowym na 1 pietrze, rodzina
    na 2-gim pietrze nie płaci rachunków za wodę, ciepło etc. Zarządca
    wywiesił zawiadomienie, że dn takiego, mam udostępnić mieszkanie w celu
    ... odcięcia mediów sąsiadowi z góry (budynek jest dość stary, wszystkie
    rury są wspólne dla całego pionu) i jeśli tego nie zrobię to zjawi się z
    policją. Pytanie, czy mam obowiązek w takiej sytuacji udostępnić
    mieszkanie ? Doczytałem, że muszę wpuścić zarządce gdy stanie się jakaś
    awaria w celu jej usunięcia ale w tym przypadku nie ma mowy o awarii a
    tylko nieudolność zarządcy, który nie potrafi ściągnąć należności. Z
    góry dziękuje za odpowiedź.

  • 2. Data: 2010-05-22 13:41:07
    Temat: Re: kiedy zarzadzca ma prawo wejsc do mieszkania
    Od: Pyrtek <u...@n...com>

    Maciej pisze:
> [...]
    > awaria w celu jej usunięcia ale w tym przypadku nie ma mowy o awarii a
    > tylko nieudolność zarządcy, który nie potrafi ściągnąć należności. Z

    Ustawa o własności lokali:

    Na żądanie zarządu właściciel lokalu jest obowiązany zezwalać na wstęp
    do lokalu, ilekroć jest to niezbędne do przeprowadzenia konserwacji,
    remontu albo usunięcia awarii w nieruchomości wspólnej,

    Odcięcie sąsiada zarządca może uznać za konserwację. A może Ci w ogóle
    nie mówić po co chce się tam dostać.

    To, że sąsiad nie płaci, uderza także w Twoje interesy - nieprawdaż?

    --

    Tnx. Pzdr. Pyrtek

  • 3. Data: 2010-05-22 13:56:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Pyrtek" <u...@n...com> napisał w wiadomości
    Maciej pisze:

    > Odcięcie sąsiada zarządca może uznać za konserwację. A może Ci w ogóle
    > nie mówić po co chce się tam dostać.

    Skoro ustawa określa cele, w jakim ma udostępniać te lokale, no to moim
    zdaniem nie bardzo może wejść nie mówiąc po co. Bo z kolei użytkownik
    loikalu może go nie wpuścić.

    > To, że sąsiad nie płaci, uderza także w Twoje interesy - nieprawdaż?

    No ale on może załóżmy być znajomym tego sąsiada i z rozlicznych przyczyn
    może mu być nie na rękę udział w odcięciu mu mediów. Różnie z tym bywa.

  • 4. Data: 2010-05-22 16:04:44
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ht8mtm$5ai$1@news.onet.pl Pyrtek
    <u...@n...com> pisze:

> [...]
    > albo usunięcia awarii w nieruchomości wspólnej,
    > Odcięcie sąsiada zarządca może uznać za konserwację.
    Konserwację czego?

    > A może Ci w ogóle nie mówić po co chce się tam dostać.
    Ani trochę. Sam przecież zacytowałeś - "ilekroć jest to niezbędne". Tę
    niezbędność, chcąc wejść, musi wykazać.

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2010-05-23 06:26:57
    Od: "Nostradamus" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Maciej" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > awaria w celu jej usunięcia ale w tym przypadku nie ma mowy o awarii a
    > tylko nieudolność zarządcy, który nie potrafi ściągnąć należności. Z góry

    Najlepiej zapłać za sąsiada z góry i po kłopocie. Pozbędziesz się traumy
    jaką jest wejscie do twojego mieszkania;)
    Albo skontaktuj się z lekarzem .

  • 6. Data: 2010-05-24 07:44:06
    Temat: Kiedy zarzadca ma prawo wejsc do mieszkania?
    Od: " 666" <j...@N...gazeta.pl>

    I jeśli właściciel nie zechce udostępnić swojego lokalu "po dobroci", to
    konieczny jest wyrok sądu i egzekucja tego wyroku poprzez [obecność]
    komornika.

    Jeśli zarządca chce odcinać dopływ wody lokalowi u góry (co jest mi znane
    incydentalnie w spółdzielniach mieszkaniowych, ale dotyczy WYŁĄCZNIE CIEPŁEJ
    WODY!!) to po pierwsze robotnicy narobią bałaganu przy odcinaniu, i po raz
    drugi narobią bałaganu przy włączaniu.

    Przydałaby sie jakas kwota gwarancyjna deponowana przez administrację na
    poczet naprawienia ewentualnych szkód w lokalu.

    Na odcinanie zimnej wody komukolwiek bym się nie godził, gdyż stanowi to
    zagrożenie epidemiologiczne i nie chciałbym mieć nad sobą sąsiada bez
    bieżącej wody, żeby robił k..ę do suchego WC piętro wyżej.

    Dostawienie w pionie zaworu nieistniejącego wcześniej nie jest ani
    konserwacją, ani remontem ani usunięciem awarii, lecz jest moim zdaniem
    MODERNIZACJĄ i czytając literalnie UoWL to może nie podlegać pod zacytowany
    artykuł.

    -----

    > Na zadanie zarzadu wlasciciel lokalu jest obowiazany zezwalac na wstep do
    lokalu, ilekroc jest to niezbedne do przeprowadzenia konserwacji, remontu
    albo usuniecia awarii w nieruchomosci wspolnej,

  • 7. Data: 2010-05-24 08:31:42
    Temat: Re: Kiedy zarzadca ma prawo wejsc do mieszkania?
    Od: gr <j...@w...pl>

    On 24 Maj, 09:44, " 666" <j...@N...gazeta.pl> wrote:

    > Na odcinanie zimnej wody komukolwiek bym się nie godził, gdyż stanowi to
    > zagrożenie epidemiologiczne i nie chciałbym mieć nad sobą sąsiada bez
    > bieżącej wody, żeby robił k..ę do suchego WC piętro wyżej.

    No to albo pozostali mieszkańcy (czyt. frajerzy) zapłacą za tego który
    nie płaci albo przyjedzie pogotowie wodociągowe i zamknie zawór główny
    na przyłączu do budynku.

  • 8. Data: 2010-05-24 17:15:27
    Od: Maciej <m...@g...pl>

    W dniu 2010-05-24 09:44, 666 pisze:
> [...]
    > zagrożenie epidemiologiczne i nie chciałbym mieć nad sobą sąsiada bez
    > bieżącej wody, żeby robił k..ę do suchego WC piętro wyżej.

    Boje sie o to, ze zamontuja mi w mieszkaniu zawór, ktorym beda
    "szantazowac" sasiada z gory a ja nie mam najmniejszej ochoty wchodzic z
    sasiadem na sciezke kłotni.
    Czy istnieje jakies prawo, ktore zobowiazuje dostarczenie zimnej wody?

    Nie wspomnialem o tym, ze byly juz proby straszenie mnie ze strony
    zarzadcy, ze jesli nie wpuszcze ich do mieszkania to zjawi sie z policja
    lub tez odetnie wode poziom nizej

    Maciej

  • 9. Data: 2010-05-24 20:34:29
    Od: " 666" <j...@N...gazeta.pl>

    Tak, OIDP ustawa o zaopatrzeniu w wodę.

    A jesli chodzi o policję, to nawet smiać się szkoda, i tak nie przyjdą, a Ty
    nie masz obowiązku ich wpuszczać.

    -----

  • 10. Data: 2010-05-25 05:47:58
    Od: gr <j...@w...pl>

    On 24 Maj, 19:15, Maciej <m...@g...pl> wrote:
    > W dniu 2010-05-24 09:44,  666 pisze:

    > Czy istnieje jakies prawo, ktore zobowiazuje dostarczenie zimnej wody?

    Ustawa o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzeniu
    ścieków.