    From: Pyrtek <u...@n...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kiedy zarzadzca ma prawo wejsc do mieszkania
    Date: Sat, 22 May 2010 15:41:07 +0200

    Maciej pisze:
    > Witam
    >
    > Mam taką sytuację. Mieszkam w budynku 2 piętrowym na 1 pietrze, rodzina
    > na 2-gim pietrze nie płaci rachunków za wodę, ciepło etc. Zarządca
    > wywiesił zawiadomienie, że dn takiego, mam udostępnić mieszkanie w celu
    > ... odcięcia mediów sąsiadowi z góry (budynek jest dość stary, wszystkie
    > rury są wspólne dla całego pionu) i jeśli tego nie zrobię to zjawi się z
    > policją. Pytanie, czy mam obowiązek w takiej sytuacji udostępnić
    > mieszkanie ? Doczytałem, że muszę wpuścić zarządce gdy stanie się jakaś
> [...]

    Ustawa o własności lokali:

    Na żądanie zarządu właściciel lokalu jest obowiązany zezwalać na wstęp
    do lokalu, ilekroć jest to niezbędne do przeprowadzenia konserwacji,
    remontu albo usunięcia awarii w nieruchomości wspólnej,

    Odcięcie sąsiada zarządca może uznać za konserwację. A może Ci w ogóle
    nie mówić po co chce się tam dostać.

    To, że sąsiad nie płaci, uderza także w Twoje interesy - nieprawdaż?

    --

    Tnx. Pzdr. Pyrtek