  • 1. Data: 2010-05-22 15:48:40
    Temat: Odbiór mieszkania do dewelopera, "ustalenia ostateczne"
    Od: Czarek <...@...pl>

    Witam,

    odbieram od dewelopera mieszkanie i w związku z tym został sporządzony
    protokół zdawczo-odbiorczy, w którym to deweloper zobowiązuje się usunąć
    pewne usterki i braki w lokalu, ja - z pewnych względów - zobowiązuję
    się odstąpić od roszczeń dotyczących innej usterki. W dokumencie
    znajduje się formułka: "Nabywca oświadcza, że powyższe uzgodnienia są
    ostateczne i nie wnosi żadnych dodatkowych uwag, co do odbioru
    zakupionego mieszkania."

    Zastanawiam się, co tak naprawdę wnosi to zdanie od strony prawnej?
    Chyba nie pozbawia mnie uprawnień wynikających z niezgodności towaru z
    umową? Jakie więc inne moje prawa ogranicza? Bo chyba deweloper ma jakiś
    cel, wymagając zamieszczenia takiej formułki...

    Pozdrawiam

    Czarek

  • 2. Data: 2010-05-22 16:47:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Czarek" <...@...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jakie więc inne moje prawa ogranicza? Bo chyba deweloper ma jakiś cel,
    > wymagając zamieszczenia takiej formułki...

    Spróbujmy się zastanowić, co będzie, jak odmówisz podpisania takiej
    klauzuli. Deweloper tak naparwdę jest pod ścianą, bo jeśli w pierwotnej
    umowie podobnej klauzuli nie zawarto, no to nei dojsdzie do odbioru
    mieszkania z jego winy. Z drugiej strony w mojej ocenie to zdanie nic do
    sprawy nie wnosi. To tylko określenie, że w chwili podpisywania nie masz
    innych uwag. Mogą się ujawnić później. Moim zdaniem dla świętego spokoju
    bym podpisał, bo tak naparwdę niczym to nie skutkuje.

  • 3. Data: 2010-05-22 20:31:21
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 22-05-2010 17:48, Czarek pisze:
> [...]
    >
    > Zastanawiam się, co tak naprawdę wnosi to zdanie od strony prawnej?
    > Chyba nie pozbawia mnie uprawnień wynikających z niezgodności towaru z

    Gwoli ścisłości to nie masz takich uprawnień, bo one wynikają z ustawy o
    sprzedaży konsumenckiej. Masz rękojmię i ona wynika z Kodeksu cywilnego.

    > Jakie więc inne moje prawa ogranicza? Bo chyba deweloper ma jakiś
    > cel, wymagając zamieszczenia takiej formułki...

    Chce próbować się wypiąć na późniejsze wady i na podstawie tego
    protokołu argumentować, że pewnie powstały one później z Twojej winy
    albo winy kogoś innego, a nie dewelopera. Możesz podpisać. I tak
    niewiele to powinno zmienić w razie, gdyby wady wynikły później. Chroni
    Cię rękojmia. To, że coś takiego podpisałeś oznacza, że w momencie
    wydania lokalu więcej wad nie ma. Czy się objawią później to inna bajka.

    --
    .B:artek.