  • 1. Data: 2010-05-19 23:37:57
    Temat: Re: [Prawo Drogowe]Zjazd z ronda dwupasmowego.
    Od: "FlashT" <w...@c...com>

    news:htc8ef$cg3$1@news.onet.pl...

    > Ale to było kiedyś...
    >
    > Ustaw konfigurację czytnika, bo psujesz polskie znaki.

    A przepraszam. Juz ustawione.

  • 2. Data: 2010-05-20 00:01:21
    Od: "FlashT" <w...@c...com>

    > Niestety wciąż nie. Wciąż brak informacji o kodowaniu.

    Tak moj blad. Juz powinno byc dobrze.

  • 3. Data: 2010-05-21 08:59:09
    Temat: [Prawo Drogowe]Zjazd z ronda dwupasmowego.
    Od: ursynek <s...@k...innego>

    Witam mam kilka pytań w związku z jazdą po rondzie ;P

    1. Jak jest ze zjeżdżaniem z wewnętrznego pasa? Można
    bezpośrednio zjechać, czy trzeba najpierw na zewnętrzny?
    2. Czy zjeżdżając z zewnętrznego pasa mogę obrać sobie dowolny pas?

    I trochę z innej beczki - musiałem ostatnio ostro hamować, gdyż
    kierowca jadący przede mną zrobił sobie postój na pasach przed
    skrzyżowaniem - czekając na pasażera który doszedł z chodnika.
    Rozumiem, że w przypadku stłuczki byłaby moja wina, gdyż nie
    dostosowałem prędkości do warunków i nie przewidziałem takiej
    sytuacji, tyle że tutaj kierowca pojazdu poprzedzającego złamał
    przepisy zatrzymując się pasach przed skrzyżowaniem - moja wina
    mandat dla mnie i mandat dla Pana?

    Pozdrawiam!
    ursyn

  • 4. Data: 2010-05-21 09:41:31
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 21 May 2010 10:59:09 +0200, ursynek napisał(a):

    > 1. Jak jest ze zjeżdżaniem z wewnętrznego pasa? Można
    > bezpośrednio zjechać, czy trzeba najpierw na zewnętrzny?

    Nie musisz na zewnętrzny o ile nie ma linii ciągłej, ale musisz ustąpić
    pierwszeństwa wszystkim tym, którzy jadą po zewnętrznym.

    > 2. Czy zjeżdżając z zewnętrznego pasa mogę obrać sobie dowolny pas?

    Tak. Tak samo jak skręcając na skrzyżowaniu możesz wjechać na dowolny pas.

> [...]
    > sytuacji, tyle że tutaj kierowca pojazdu poprzedzającego złamał
    > przepisy zatrzymując się pasach przed skrzyżowaniem - moja wina

    Mandat tylko dla Ciebie. Kierowca może powiedzieć, że widział pieszych
    zbliżających się do przejścia i bał się, że wtargną na jezdnię wobec czego
    się zatrzymał.

    --
    best regards,
    scream

  • 5. Data: 2010-05-21 10:58:51
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-05-21 10:59, ursynek pisze:
    > Witam mam kilka pytań w związku z jazdą po rondzie ;P

    Odwieczny problem, pełen kłótni. Pooglądaj sobie odcinki Jedź
    bezpiecznie. Na temat rond są chyba najsolidniejsze te:

    2009-12-13-K-metoda.przejazdu.przez.rondo
    2009-11-22-eksperymentalne.rondo.w.tarnowie
    2007-08-27-K-metoda.przejazdu.przez.rondo

    ale teraz zmienili stronę i nie umiem ci tak szybko znaleźć ich, więc
    sobie sam szukaj:

    http://www.tvp.pl/krakow/motoryzacja/jedz-bezpieczni
    e/wideo

    > 1. Jak jest ze zjeżdżaniem z wewnętrznego pasa? Można bezpośrednio
    > zjechać, czy trzeba najpierw na zewnętrzny?

    Najpierw na zewnętrzny, bo wyjazd z ronda to wyjazd w prawo. Niestety
    ronda takie jak w tarnowie (patrz film) albo w Katowicach urągają tej
    zasadzie i wypuszczają ze środkowego pasa, przez co są konflikty. Więc
    nawet jeśli można, to się nie zaleca.

    > 2. Czy zjeżdżając z zewnętrznego pasa mogę obrać sobie dowolny pas?

    O ile nie takie jak w Tarnowie czy Katowicach, to tak. Zobacz ten odcinek:

    2009-12-13-K-metoda.przejazdu.przez.rondo

    tam o tym jest.

> [...]
    > czekając na pasażera który doszedł z chodnika. Rozumiem, że w przypadku
    > stłuczki byłaby moja wina, gdyż nie dostosowałem prędkości do warunków i

    Tak.

    > tyle że tutaj kierowca pojazdu
    > poprzedzającego złamał przepisy zatrzymując się pasach przed
    > skrzyżowaniem - moja wina mandat dla mnie i mandat dla Pana?

    Tak. A jakby się tam zatrzymał, bo mu dziecko wyskoczyło? A Ty byś mu
    rypnął i zabił dziecko tym sposobem?

    Bezpieczna odległość i bezpieczna prędkość (a tu jeszcze przed
    przejściem dla pieszych!!!!!!!) to podstawa. Więc tamten ma winę
    wykroczenia -- zatrzymanie na przejściu. Ale Ty jesteś winny o wiele
    gorszego wykroczenia -- spowodowania kolizji w okolicach przejścia dla
    pieszych.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 6. Data: 2010-05-21 11:00:15
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-05-21 11:41, scream pisze:

    > Nie musisz na zewnętrzny o ile nie ma linii ciągłej, ale musisz ustąpić
    > pierwszeństwa wszystkim tym, którzy jadą po zewnętrznym.

    Wg wielu interpretacji wyjazd z ronda to wyjazd w prawo, więc nie może z
    pasów innych niż prawy, chyba że są znaki na niebie i ziemi, które
    pokazują inaczej.

    > Tak. Tak samo jak skręcając na skrzyżowaniu możesz wjechać na dowolny pas.

    Sprzeczne z tym co opisałeś wyżej :D

    > Mandat tylko dla Ciebie. Kierowca może powiedzieć, że widział pieszych
    > zbliżających się do przejścia i bał się, że wtargną na jezdnię wobec czego
    > się zatrzymał.

    ale nie mówimy o kłamaniu. Zgodnie z prawem tamten winny jest
    wykroczenia zatrzymania się na przejściu

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 7. Data: 2010-05-21 11:59:15
    Od: ursynek <s...@k...innego>

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:

> [...]
    > wykroczenia -- zatrzymanie na przejściu. Ale Ty jesteś winny o wiele
    > gorszego wykroczenia -- spowodowania kolizji w okolicach przejścia dla

    Dzięki za odpowiedź, poszukam tych filmów :)
    Dobrze, że jednak udało mi się wyhamować - nie jeżdżę jak wariat
    - będę jednak jeździł z większą uwagą.

    Pozdrawiam.
    ursyn

  • 8. Data: 2010-05-21 12:45:16
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 21 May 2010 13:00:15 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    > Wg wielu interpretacji wyjazd z ronda to wyjazd w prawo, więc nie może z
    > pasów innych niż prawy, chyba że są znaki na niebie i ziemi, które
    > pokazują inaczej.

    Była mowa o rondzie dwupasmowym.

    > Sprzeczne z tym co opisałeś wyżej :D

    Nie jest sprzeczne.

    --
    best regards,
    scream

  • 9. Data: 2010-05-21 13:00:54
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-05-21 14:45, scream pisze:

    > Była mowa o rondzie dwupasmowym.

    Ano. I z pasa lewego w prawo nie wolno.

    > Nie jest sprzeczne.

    Jest. Skoro możliwa jest jazda z więcej niż jednego pasa, nie jest
    możliwe dowolne zajmowanie pasów.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 10. Data: 2010-05-21 15:02:01
    Od: "FlashT" <w...@c...com>

    > Nie musisz na zewnętrzny o ile nie ma linii ciągłej, ale musisz ustąpić
    > pierwszeństwa wszystkim tym, którzy jadą po zewnętrznym.

    Co?? Pierwszo slysze... Pierwszenstwo ma ten ktory byl pierwszy na rondzie!
    Jak ktos sobie jedzie srodkowym a ty mu wjedziesz na prawy, a ten co juz
    sobie jechal srodkowym chcialby zjechac z ronda, musisz go przepuscic!