  • 11. Data: 2009-02-07 22:21:33
    Temat: Re: kawaler?/żonaty? jak to sprawdzić
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail r...@g...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Czemu zboczonym i skąd wiesz, że prawiczkiem? może po prostu ma niedobre
    > doświadczenia życiowe i wydaje mu się, że zawsze tak musi być.

    nie prawiczkiem...

    "Tylko niekiedy szczęście bywa darem, najczęściej trzeba o nie walczyć."
    Paulo Coelho

  • 12. Data: 2009-02-07 22:23:58
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "ktp" <k...@a...net_spam_won> napisał w wiadomości
    > czy w ogóle, jak i gdzie można sprawdzić, czy ktoś jest stanu wolnego
    > czy może jednak prawnie jest w związku małżeńskim?
    > czy można takie sprawdzenie zrobić bez zgody,
    > (a najlepiej i wiedzy) danego osobnika?

    Ktoś tu (a może na innej grupie?) kiedyś podał taki sposób:
    zadzwonić do owego faceta/kobiety i powiedzieć "witam, mam pański/pani numer
    od pana/pani żony/męża". W 99% przypadków po reakcji można się zorientować,
    czy ta osoba faktycznie ma żonę/męża.

    Piotr

  • 13. Data: 2009-02-07 22:29:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    PiotRek pisze:
> [...]
    > od pana/pani żony/męża". W 99% przypadków po reakcji można się zorientować,

    A jak żyje w konkubinacie?

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2009-02-08 09:39:34
    Od: "mike" <d...@n...com>

    "ktp" <k...@a...net_spam_won> wrote in message
> [...]
    > czy może jednak prawnie jest w związku małżeńskim?
    >
    > czy można takie sprawdzenie zrobić bez zgody,

    Najprościej to znaleźć pielęgniarkę, która w swojej pracy ma dostęp do bazy
    PESEL. Poprosić o wpisanie danych sprawdzanego gościa i tam wyskoczą dane
    dotyczące jego stanu cywilnego:). Należy jednak pamiętać o 5-cio dniowym
    czasie zgłoszenia zawarcia związku małżeńskiego przez księżula w przypadku
    wzięcia ślubu kościelnego:)

  • 15. Data: 2009-02-08 11:43:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "mike" <d...@n...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > o 5-cio dniowym czasie zgłoszenia zawarcia związku małżeńskiego przez
    > księżula w przypadku wzięcia ślubu kościelnego:)

    1) Nie wiem, czy którakolwiek pielęgniarka pracująca w zawodzie ma dostęp
    do bazy PESEL. Nie przychodzi mi do głowy powód, z którego miała by mieć
    ona dostęp do takich danych.

    2) Bara PESEL sama w sobie akurat nie zawiera danych o stanie cywilnym.
    Takie dane zawierają poszerzone bazy, tzw. Terenowe Bazy Danych obejmujące
    pojedyncze województwa.

    3) Te dane w bazach są w zakresie stanu cywilnego mocno niekompletne.
    Przyczyn tego jest wiele, ale przede wszystkim:

    - wzięcie ślubu poza granicami kraju - te dane znajdą się dopiero po
    zgłoszeniu przez samego zainteresowanego;
    - wzięcie ślubu na terenie innego województwa - wówczas teoretyczne dane
    powinny być, ale w praktyce często bywa, że danych nie ma;
    - wzięcie ślubu przed którymś tam rokiem, w którym do baz zaczęto
    wprowadzać te dane - starsze osoby mają często tylko podstawowe wpisy z
    danymi bez dodatkowych rekordów; niby powinno to być prostowane przy
    wydawaniu nowych dowodów, ale ...;
    - część osób wstępuje w związki małżeńskie, które są po prostu
    nierejestrowane przez USC - przykładowo osoby narodowości romskiej czasem
    otrzymują ślub od miejscowego wójta i tego nie znajdziesz w oficjalnych
    zbiorach; prawo kanoniczne Kościoła Katolickiego przewiduje również
    zawarcie tajnego ślubu i nie wiem jak to się ma do przepisów prawa aktów
    stanu cywilnego.
    - czasem dochodzi do przekłamania na linii USC - urzędy gminy i z jakiegoś
    powodu dane te nie przepływają w ogóle, albo ujawniane są ze znacznym
    opóźnieniem;

    i pewnie jeszcze z tuzin innych powodów, że w praktyce te dane nie są do
    końca pewne.

  • 16. Data: 2009-02-08 16:27:51
    Od: "mike" <d...@n...com>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > do bazy PESEL. Nie przychodzi mi do głowy powód, z którego miała by mieć

    To, że nie znasz powodu, nie znaczy, że tak nie jest. Weź to jako pewnik.

    > 2) Bara PESEL sama w sobie akurat nie zawiera danych o stanie cywilnym.
    > Takie dane zawierają poszerzone bazy, tzw. Terenowe Bazy Danych obejmujące
    > pojedyncze województwa.

    A skąd masz takie informacje, że baza danych nie posiada takich danych?

> [...]

    > wprowadzać te dane - starsze osoby mają często tylko podstawowe wpisy z
    > danymi bez dodatkowych rekordów; niby powinno to być prostowane przy

    Nieprawda

> [...]
    > zbiorach; prawo kanoniczne Kościoła Katolickiego przewiduje również
    > zawarcie tajnego ślubu i nie wiem jak to się ma do przepisów prawa aktów

    Generalnie co mnie jakieś prawo kanoniczne czy inne romskie, które nijak się
    ma do kpc lub kpk.
    Wydaje mi się, że wchodzisz w sprawy etyczne a nie prawne.

    > - czasem dochodzi do przekłamania na linii USC - urzędy gminy i z jakiegoś
    > powodu dane te nie przepływają w ogóle, albo ujawniane są ze znacznym
    > opóźnieniem;

    być może. mam inne zdanie.

    > i pewnie jeszcze z tuzin innych powodów, że w praktyce te dane nie są do
    > końca pewne.

    mylisz się.

  • 17. Data: 2009-02-08 16:41:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote in message
    > To, że nie znasz powodu, nie znaczy, że tak nie jest. Weź to jako pewnik.

    No to ów pewnik silnie ciąży w kierunku przestępstwa z ustawy o ochronie
    danych osobowych. Ktoś ma zatem nieuprawniony dostęp do tych danych. Jeśli
    Ci chodzi o dane NFZ, to one jednokierunkowo przepływają, czyli NFZ może
    sprawdzić, czy dane są dobre, ale przychodnia czy lekarz tego zrobić nie
    może. Weryfikuje się tylko poprawność numeru PESEL, ale do tego nie jest
    potrzebny dostęp do bazy. Pielęgniarka, zatrudniona jako rejestratorka (bo
    inna w ogóle nie wchodzi w rachubę) ma dostęp do danych osób, które były w
    danym ZOZ. W tym zakresie mogą to być pełne dane, bo ZOZ-y spisują je z
    dowodów osobistych.

    > A skąd masz takie informacje, że baza danych nie posiada takich danych?

    Przyjmij za dogmat, że tak jest po prostu.

    > Nieprawda

    :-)

    > Generalnie co mnie jakieś prawo kanoniczne czy inne romskie, które nijak
    > się ma do kpc lub kpk.
    > Wydaje mi się, że wchodzisz w sprawy etyczne a nie prawne.

    Prawne jak najbardziej. Pytająca osoba nie sprecyzowała, czy chodzi jej o
    stan prawny, czy faktyczny. Tu mogą być rozbieżności.

    > być może. mam inne zdanie.

    Zajrzyj, jeśli masz możliwość, a się przekonasz.

    > mylisz się.

    Człowiek jest omylny z natury rzeczy.

  • 18. Data: 2009-02-08 18:25:49
    Od: "mike" <d...@n...com>

    > Zajrzyj, jeśli masz możliwość, a się przekonasz.

    Właśnie chciałem Ci zaproponować dokładnie to samo:) Na mój biust jesteś
    teoretykiem albo znasz kogoś, kto to widział. Jeśli w grę wchodzi to
    pierwsze, to praktyka czyni cuda. Jeśli to drugie, to poproś tą osobę o
    "tekst ujednolicony" z późniejszymi zmianami od ostatniej waszej rozmowy

  • 19. Data: 2009-02-08 18:37:53
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "PiotRek" <b...@g...pl.invalid> writes:

> [...]
    > od pana/pani żony/męża". W 99% przypadków po reakcji można się zorientować,

    Zartujsz chyba. Mnostwo osob zyje w zwiazkach nieformalnych i bardzo
    czesto sami mowia o swoim partnerze/partnerce mąż/żona, a juz na pewno
    nie dziwi ich takie słowo ze strony kogoś obcego.

    MJ

  • 20. Data: 2009-02-08 20:04:00
    Od: "rezist.com" <r...@s...us>

    > Właśnie chciałem Ci zaproponować dokładnie to samo:)

    Twoje argumenty sa poparte takim samym, lub jeszcze mniejszym
    ciezarem jak Roberta.

    Wiec... :>

    --
    tomek nowak