  • 1. Data: 2009-02-06 18:29:32
    Temat: proces o odszkodowanie za utracone korzyści (vs skarb państwa)?
    Od: " ideefiks" <i...@g...pl>

    Witam.

    Ponad 2 lata po po przyznaniu mi rekompensaty za mienie zabużańskie skarb
    państwa w osobie BGK wreszcie łaskawie wypłaci mi kasę.

    Tak się zastanawiam nad szansami procesu o odszkodowanie za utracone korzyści.

    Kasę powinienem mieć teoretycznie tuż po uprawomocnieniu się decyzji o
    odszkodowaniu (co miało miejsce w styczniu 2007) - nie wiem ile dokładnie
    kodeks postępowania administracyjnego przewiduje na realizację powinności
    wobec obywatela - 2 tygodnie? Miesiąc?

    W każdym razie od dwóch lat powinienem dysponować tymi pieniędzmi.
    W tym czasie mogłem za nie kupić np. dolary po 2pln i sprzedać je teraz. Więc
    dzięki przeraźliwej opieszałości administracji publicznej pozbawiony zostałem
    takiej możliwości.

    Druga sprawa - rekompensata została wyliczona na podstawie wyceny utraconego
    majątku. Wycena została wykonana 3 lata temu a przecież od tamtego czasu
    nieruchomości które posłużyły za punkt odniesienia do wyceny, drastycznie
    podrożały - gdybym dziś robił tą wycenę, być może wartość majątku będąca
    podstawą do wyliczenia rekompensaty byłaby o 50% wyższa.
    Więc realnie dostanę teraz sporo mniej niż powinienem dostać w momencie
    przyznania prawa do rekompensaty. Zostanie to co prawda zwaloryzowane o
    inflację ale to przecież "śmiech na sali". W dodatku waloryzacja liczona jest
    od momentu przyznania prawa do rekompensaty a nie od momentu sporządzenia
    wyceny...

    To jest więc drugi kop w zadek, jaki w ten sposób dostaję od państwa polskiego.

    Co myślicie o szansach na powodzenie takiego procesu wytoczonego skarbowi państwa:

    1. o utracone korzyści
    2. o urealnienie wysokości rekompensaty do wartości nieruchomości
    obowiązującej w momencie wypłaty pieniędzy a nie w momencie przyznania prawa
    do rekompensaty?

    Na to jakieś szanse na sukces?

  • 2. Data: 2009-02-06 22:54:46
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Chciałbym Ciebie powaznie zapytac, bo też jestem zainteresowany odszkodowaniem za
    mienie zabuzańskie: jak dokonywałeś wyceny tego mienia zabużańskiego?

    Polski rzeczoznawca majątkowy na podstawie jakichś dokumentów, czy inaczej?

    Ile wycena kosztowała?
    THX

    -----

  • 3. Data: 2009-02-07 07:41:09
    Od: "pluton" <z...@g...pl>

    > W każdym razie od dwóch lat powinienem dysponować tymi pieniędzmi.

    Droga Marianno z Ignacewa. Prawo jest - jak powszechnie wiadomo - zeby
    sluzyc czlowiekowi. Panstwo jest po to, zeby pieniadze swoim obywatelom
    zabierac, a nie dawac. Na odszkodowanie, odsetki, karne odsetki,
    domiary itp. sa szanse wtedy, kiedy Ty jestes cos panstwu winna.
    Ale i od tej reguly sa wyjatki. Jezeli bys na przyklad zostala poslem
    Kurskim, to mozesz nie placic nawet pomimo prawomocnego wyroku sadu.

    --
    pozdrawiam
    Nullification

  • 4. Data: 2009-02-07 11:47:13
    Od: " ideefiks" <i...@g...pl>

    666 <u...@w...eu> napisał(a):

    < Chciałbym Ciebie powaznie zapytac, bo też jestem zainteresowany
    < odszkodowaniem za mienie zabuzańskie: jak dokonywałeś wyceny
    < tego mienia zabużańskiego?

    Zdaje się że już za późno. 31 grudnia 2008 minął termin składania wniosków.

  • 5. Data: 2009-02-08 18:53:40
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Wiosek jako taki złozony, ale jeszcze bez wyceny.

    -----