    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kawaler?/żonaty? jak to sprawdzić
    Date: Sun, 8 Feb 2009 17:41:49 +0100

    Użytkownik "mike" <d...@n...com> napisał w wiadomości
    news:gmn15s$md3$1@news.wp.pl...
    > "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote in message
    > To, że nie znasz powodu, nie znaczy, że tak nie jest. Weź to jako pewnik.

    No to ów pewnik silnie ciąży w kierunku przestępstwa z ustawy o ochronie
    danych osobowych. Ktoś ma zatem nieuprawniony dostęp do tych danych. Jeśli
    Ci chodzi o dane NFZ, to one jednokierunkowo przepływają, czyli NFZ może
    sprawdzić, czy dane są dobre, ale przychodnia czy lekarz tego zrobić nie
    może. Weryfikuje się tylko poprawność numeru PESEL, ale do tego nie jest
    potrzebny dostęp do bazy. Pielęgniarka, zatrudniona jako rejestratorka (bo
    inna w ogóle nie wchodzi w rachubę) ma dostęp do danych osób, które były w
    danym ZOZ. W tym zakresie mogą to być pełne dane, bo ZOZ-y spisują je z
    dowodów osobistych.

    > A skąd masz takie informacje, że baza danych nie posiada takich danych?

    Przyjmij za dogmat, że tak jest po prostu.

    > Nieprawda

    :-)

    > Generalnie co mnie jakieś prawo kanoniczne czy inne romskie, które nijak
    > się ma do kpc lub kpk.
    > Wydaje mi się, że wchodzisz w sprawy etyczne a nie prawne.

    Prawne jak najbardziej. Pytająca osoba nie sprecyzowała, czy chodzi jej o
    stan prawny, czy faktyczny. Tu mogą być rozbieżności.

    > być może. mam inne zdanie.

    Zajrzyj, jeśli masz możliwość, a się przekonasz.

    > mylisz się.

    Człowiek jest omylny z natury rzeczy.