  • 11. Data: 2008-08-12 20:04:55
    Temat: Re: kaucja za butelki
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    tomaszgebala pisze:

    > Proszę o wyjaśnienie - czy sklep ma rację żądając od klienta paragonu?

    Paragon nie jest potrzebny o ile potrafisz [im] udowodnić że tam to
    kupiłeś. No chyba że sklep ma powyżej 2000 m2 - wtedy muszą brać, jak
    mają to w ofercie.

    --
    @2008 Johnson
    Imperare sibi maximum est imperium

  • 12. Data: 2008-08-12 20:08:14
    Od: "tomaszgebala" <t...@p...onet.pl>

    > No chyba że sklep ma powyżej 2000 m2 - wtedy muszą brać, jak mają to w
    > ofercie.

    pewnie ma, bo to lubelski LECLERC
    --

    Pozdrawiam serdecznie

    Tomek

  • 13. Data: 2008-08-12 20:39:31
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g7so8m$qrm$1@news.onet.pl argothiel
    <a...@i...niechce.spamu.pl> pisze:

    > W tym, że właśnie wkopałeś "pana Marka".
    > Ustawa o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, Art.
    > 15. p. 1.3:
    > "Zabrania się sprzedaży i podawania napojów alkoholowych na kredyt lub
    > pod zastaw."
    Aleś walnął...
    I tak nagle...

    Pan Marek jest bezpieczny i OK, wystarczy pomyśleć.

    --
    Jotte

  • 14. Data: 2008-08-12 21:06:47
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > W tym, że właśnie wkopałeś "pana Marka".

    Akurat on się tym bardzo przejmuje. Zresztą jak napisali koledzy jak do tego się ma
    płacenie KK?

    *piotr'ek*

  • 15. Data: 2008-08-12 21:07:28
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Znaczy się kartą kredytową zapłacę.....

    To musisz natychmiast spłacić te X zł wydane na %, a nie po 20 czy 50 dniach.

    *piotr'ek*

  • 16. Data: 2008-08-13 06:16:38
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 12 Aug 2008 20:49:59 +0200, tomaszgebala napisał(a):

> [...]
    > faktem, iż nie miałem przy sobie paragonu dokumentującego sprzedaż i
    > pobranie kaucji. Argumentowali to zapisami w ustawie z dnia 11 maja 2001 r.
    > o opakowaniach i odpadach opakowaniowych. (Dz. U. z dnia 22 czerwca 2001 r.)
    >
    > Dodam, iż chciałem oddać butelki po piwie które u nich zakupiłem, i które
    > aktualnie jest w ich ofercie.
    >
    > Przejrzałem tą ustawę, ale nie doczytałem się nic, co mówiłoby o tym, iż
    > klient musi posiadać paragon.
    >
    > Proszę o wyjaśnienie - czy sklep ma rację żądając od klienta paragonu?

    Nie może żądać, ale jeśli nie masz paragonu to sklep ma obowiązek przyjąc
    butelki, ale nie ma obowiązku za nie płacić (czyli zwrócić kaucji).
    Paragon jest w tym wypadku zapewne dowodem, że zawarłeś z nimi umowę, na
    podstawie której mają ci zwrócić zapłaconą kaucję.

    Domyslam się, ze ewentualnośc pozostawienia butelek w sklepie bez
    rekompensaty fiannsowej zamiast w najbliższym śmietniku nie interesowała
    cię.

  • 17. Data: 2008-08-13 06:44:20
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 12 Aug 2008 21:51:21 +0200, Telesfor Baudot napisał(a):

    > Znaczy się jak mi bank udzieli kredytu na taki zakup, to też podpadam ?

    Nie Ty, lecz bank. No to ja w każdym miesiącu obciążam zarząd Citi
    Handlowego, BRE SA oraz BZ WBK SA ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 18. Data: 2008-08-13 08:20:44
    Od: Maverick <k...@N...pl>

    A teraz co to znaczy "na kredyt" - przeciez tutaj zaden bank nie bierze
    udzialu w tranzakcji.

    --
    Regards,
    Maverick

  • 19. Data: 2008-08-13 21:03:58
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > W tym, ze to przestępstwo.

    Oczy wielkie robię! Gdzie przestępstwo? Pan Marek mnie lubi więc daje mi swoje
    piwo/wino/wódkę. Udowodnij, że jest inaczej. I tutaj jest problem, bo w syfmarkecie
    ten nr nie przejdzie, a w wiejskim sklepie jak najbardziej.

    Zresztą o czym gadka? O ustawie napisanej przez stowarzyszenia służące walce z
    alkoholizmem które są utrzymywane z opłat pochodzących ze sprzedaży tegoż alkoholu?
    Toć to delikatnie mówąc hipokryzja jest.

    *piotr'ek*

  • 20. Data: 2008-08-13 21:26:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "*piotr'ek*" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > swoje piwo/wino/wódkę. Udowodnij, że jest inaczej. I tutaj jest problem,
    > bo w syfmarkecie ten nr nie przejdzie, a w wiejskim sklepie jak

    On Ci je może dawać, ale sprzedaż na kredyt jest przestępstwem. Może Ci
    dawać chleb, sól, wodę mineralną, mleko. Ale nie napoje alkoholowe.

    > Zresztą o czym gadka? O ustawie napisanej przez stowarzyszenia służące
    > walce z alkoholizmem które są utrzymywane z opłat pochodzących ze
    > sprzedaży tegoż alkoholu? Toć to delikatnie mówiąc hipokryzja jest.

    Ale póki co obowiązujące prawo.