  • 1. Data: 2008-08-12 17:15:22
    Temat: intercyza i testament
    Od: lookacz <l...@l...com>

    jesli ustanowiono pelna rozdzielnosc majatkowa pomiedzy malzonkami...

    1. jaki spadek przysluguje malzonkowi (brak testamentu)?
    2. w jakiej czesci przysluguje powinowatym?
    3. czy malzonek moze w testamencie ustanowic jako 100% spadkobiorce osbe
    trzecia?

    dzieki

  • 2. Data: 2008-08-12 17:31:40
    Temat: Re: intercyza i testament
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    lookacz pisze:

    > 1. jaki spadek przysluguje malzonkowi (brak testamentu)?

    Taki sam, jakby była wspólność :)

    > 2. w jakiej czesci przysluguje powinowatym?

    W takiej samej części.

    > 3. czy malzonek moze w testamencie ustanowic jako 100% spadkobiorce osbe
    > trzecia?

    Może.

    --
    @2008 Johnson
    Imperare sibi maximum est imperium

  • 3. Data: 2008-08-12 17:35:54
    Od: lookacz <l...@l...com>

    jaki wplyw na spadek ma intercyza?

  • 4. Data: 2008-08-12 17:39:51
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    lookacz pisze:

    > jaki wplyw na spadek ma intercyza?

    Na zasady i zakres dziedziczenia żadnego.

  • 5. Data: 2008-08-12 17:45:29
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Nie żartuj.
    Na poczatek zastanów się nad masą nabytą ze źródeł pochodzacych z przychodów z
    majątku odrębnego.
    Dla ustalenia uwagi niech zmarły ma dziecko z poprzedniego związku.
    JaC

    -----

  • 6. Data: 2008-08-12 17:47:17
    Od: lookacz <l...@l...com>

    Johnson napisał:

    > Na zasady i zakres dziedziczenia żadnego.

    im dluzej zyje tym wiecej mnie zdumiewa...

    1. nawet rodzenstwo malzonka???

    2. drazac temat dziedziczenia, to jesli malzonek ustanowi jednego
    spadkobierce (np osobe trzecia), to czy potencjalni spadkobiercy moga
    kwestionowac zapis testamentu? jesli tak, to w jaki sposob i w jakiej
    wielkosci spadku?

  • 7. Data: 2008-08-12 18:15:04
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    666 pisze:
    > Nie żartuj.

    Nie żartuje.

    > Na poczatek zastanów się nad masą nabytą ze źródeł pochodzacych z przychodów z
    majątku odrębnego.

    To ty przemyśl to co piszesz, bo widzę że piszesz bezmyślnie.

  • 8. Data: 2008-08-12 18:16:35
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    lookacz pisze:

    > im dluzej zyje tym wiecej mnie zdumiewa...
    >
    > 1. nawet rodzenstwo malzonka???

    Co rodzeństwo ????

> [...]
    > spadkobierce (np osobe trzecia), to czy potencjalni spadkobiercy moga
    > kwestionowac zapis testamentu? jesli tak, to w jaki sposob i w jakiej

    Kwestionować, zawsze można. A skuteczność kwestionowania zależy od
    ważności testamentu.

  • 9. Data: 2008-08-12 18:27:20
    Od: lookacz <l...@l...com>

    Johnson napisał:

    > Co rodzeństwo ????

    czy rodzenstwo malzonka moze partycypowac w spadek po wspolmalzonku?

    przylkad: Wojtek ma majatek, zone Hele i intercyze. Hela ma brata Zenka
    i siostre Zoche. Zona Hela umiera. Rodzenstwo Heli (Zenek i Zocha) chce
    spadku po niej. i co? Wojetk dzieli sie swoim majatkiem?

  • 10. Data: 2008-08-12 20:00:58
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    lookacz pisze:

    > czy rodzenstwo malzonka moze partycypowac w spadek po wspolmalzonku?

    Tak. Art. 932 kc.