  • 11. Data: 2006-03-02 13:40:00
    Temat: Re: karta telewizyjna i abo
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > Secundo: ustawa wymaga, aby było to urządzenie umożliwiające
    > _natychmiastowy_ odbiór audycji. A ponieważ zanim komputer się uruchomi
    > trochę czasu minie, nawet najbardziej upierdliwie praworządny obywatel nie
    > musi za to haraczu KRRiTV płacić.

    Ciekawe... czy moglbys zacytowac tresc ustawy? Oznaczaloby to, ze np. za
    telewizje cyfrowa, ktora wymaga najpierw pobrania strumienia cyfrowego i
    jego dekodowania - nie powinno sie placic podatku-abonamentu... Jezeli
    rzeczywiscie taka jest interpretacja, to wszystko mialoby rece i nogi - i
    bylby to sposob na zwolnienie z placenia tego podatku abonentow cyfrowych
    telewizji kablowych.

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 12. Data: 2006-03-02 13:42:34
    Od: "Akulka" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Tiger" <c...@c...pl> napisał w wiadomości

    Przecież podano linki....

    "Łatwo znaleźć w archiwum, ale niech tam, masz:

    A cytat jest stąd:
    http://42.pl/u/gnI
    (jakby skrót nie działał:
    http://www.ksd.9g.pl/ksd/index.php?option=com_conten
    t&task=view&id=144&Itemi
    d=2)

    Albo tu:
    http://www.krrit.gov.pl/abonament/abonament_rtv_06.p
    df" - Jotte

    http://www.ksd.9g.pl/ksd/index.php?option=com_conten
    t&task=view&id=144&Itemi
    d=2
    Jeżeli ktoś już musi płacić abonament, albo chce płacić, to warto zapoznać
    się z zasadami wnoszenia opłat od osób fizycznych:
    "Osoby fizyczne w tym samym gospodarstwie domowym lub w samochodzie
    stanowiącym ich własność, niezależnie od liczby używanych odbiorników
    radiowych i telewizyjnych, wnoszą jedną opłatę abonamentową rtv.
    Gospodarstwem domowym, w rozumieniu ustawy o opłatach abonamentowych, jest
    zespół osób mieszkających i utrzymujących się wspólnie albo jedna osoba
    utrzymująca się samodzielnie.
    Osobami prowadzącymi wspólne gospodarstwo domowe mogą być zarówno członkowie
    małej (składającej się z dwóch pokoleń: rodziców i dzieci), jak i dużej
    (złożonej z trzech pokoleń oraz braci i sióstr rodziców) rodziny, a także
    osoby do rodziny nie należące. Wspólne gospodarstwo domowe może prowadzić
    grupa przyjaciół, bliscy i dalecy krewni oraz powinowaci.
    Przedmiotowo pod pojęciem gospodarstwa domowego należy rozumieć w pierwszym
    rzędzie jeden lokal mieszkalny, a oprócz niego dom letniskowy, domek lub
    altanę na działce oraz samochód.
    Przykład: pan X w swoim mieszkaniu ma dwa telewizory, radio oraz wieżę
    stereofoniczną, w swoim aucie - radio, zaś w domu letniskowym na Mazurach -
    radiomagnetofon. Mimo to powinien wnosić tylko jedną opłatę
    radiowo-telewizyjną (15,80 zł miesięcznie w 2005 roku, a 16,70 miesięcznie
    od 1 stycznia 2006 roku).
    Za odbiorniki znajdujące się w pomieszczeniu (lokalu) o charakterze
    handlowym, usługowym czy produkcyjnym - mieszczącym się poza lokalem mieszka
    lnym - wnosi się odrębną opłatę abonamentową.
    Uwaga! Osoba fizyczna posiadająca dwa (lub więcej) lokale mieszkalne, w
    których znajdują się odbiorniki radiowe i telewizyjne jest zobowiązana do
    uiszczania, bez względu na liczbę posiadanych odbiorników rtv, jednej opłaty
    abonamentowej rtv, w każdym z tych lokali".

    Jak masz więc jakoś platformę cyfrową podłaczona do Tv, to płacisz.

    Pozdrawiam,
    Akulka

  • 13. Data: 2006-03-02 17:24:52
    Od: castrol <j...@w...blumen.pl>

    witek napisał(a):

    > Srututrutu. Telewizor dopóki się nie nagrzeje też nie pokazuje obrazu.
    > Mam stary lampowy. Mogę nie płacić abonamentu?

    Nie srututu tylko taka jest prawda - komputer nie jest urzadzeniem do
    ogladania TV, tak jak telefon komorkowy nie jest urzadzeniem do odbioru
    radia - tak wiec za te rzeczy abonamentu placic nie musisz bo nie sa one
    odbiornikami radiowo/telewizyjnymi

    > Prawo prawem, a sprawiedliwość musi być po naszej stronie?

    Jaka sprawiedliwosc?? Prawo nakazuje placic haracz od posiadanego
    odbiornika tv/radio a nie za komputer czy telefon komorkowy

    Jacek

  • 14. Data: 2006-03-02 17:28:10
    Od: castrol <j...@w...blumen.pl>

    Tiger napisał(a):

> [...]
    > bylby to sposob na zwolnienie z placenia tego podatku abonentow cyfrowych

    a od kiedy placisz abonament za telewizje? Bo mi sie wydawalo ze
    abonament placi sie za posiadanie odbiornika tv/radiowego

    Jacek

  • 15. Data: 2006-03-02 17:30:50
    Od: castrol <j...@w...blumen.pl>

  • 16. Data: 2006-03-02 17:57:06
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <4406e265$1@news.home.net.pl>, Maciej Bebenek wrote:

    > Ustawa z dnia 29 grudnia 1992r. o radiofonii i telewizji z późniejszymi
    > zmianami

    A tam czytamy:
    "Odbiornikiem radiofonicznym albo telewizyjnym jest urządzenie
    techniczne dostosowane do odbioru programu".

    Komórka z radiem jest dostosowana do odbioru programu, podobnie jak
    komputer z kartą.

    Renata

  • 17. Data: 2006-03-02 18:10:34
    Od: "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <k...@N...atn.pl>

    Dnia 2006-03-02 18:57, Użytkownik Renata Gołębiowska napisał:

    > Komórka z radiem jest dostosowana do odbioru programu, podobnie jak
    > komputer z kartą.

    http://42.pl/u/gnI
    Zaczynam odnosić wrażenie, że jesteś pianiaczką. Po raz kolejny nie
    zadajesz sobie trudu przeczytania podanych w wątku linków (nie mówiąc o
    poszperaniu samej w zasobach wujka google) i dalej wygłaszasz swoje
    śmieszne teorie.

    Kaczor
    kaczor@NO_SPAM-plug.atn.pl
    http://przemysl.net.pl/kaczor

  • 18. Data: 2006-03-02 19:08:36
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <du7ce3$h3h$2@news.onet.pl>, Michał "Kaczor" Niemczak wrote:

    > http://42.pl/u/gnI
    > Zaczynam odnosić wrażenie, że jesteś pianiaczką. Po raz kolejny nie
    > zadajesz sobie trudu przeczytania podanych w wątku linków (nie mówiąc o

    Nie interesują mnie artykuły dziennikarzy, a jedynie podstwa prawna.
    Podaj _akt prawny_ (z wyszczególnieniem punktu i paragrafu), który
    mówi, że radio w komórce, czy komputer z kartą tv nie podlegają abonamentowi.
    Ja podałam ustęp, który mówi o tym, że za w/w abonament się należy.
    Jeśli znasz punkt (z tej czy innej ustawy), który jednak zwalnia
    urządzenia tego typu, to po prostu podaj.

    Renata

  • 19. Data: 2006-03-02 19:49:05
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:du7ce3$h3h$2@news.onet.pl Michał "Kaczor" Niemczak
    <k...@N...atn.pl> pisze:

    > Zaczynam odnosić wrażenie, że jesteś pianiaczką.
    Istotnie - zauważam, że Renata pisze (przynajmniej w tym wątku) w sposób
    pozwalający na powzięcie uzasadnionego podejrzenia o brak umiejętności
    rozumienia czytanych informacji.

    Podałem link: http://www.krrit.gov.pl/abonament/abonament_rtv_06.p
    df
    krrit to - jak większość łatwo skonstatuje - akronim krajowej rady
    radiofonii i telewizji.
    Z kolei domena gov wskazuje na lokalizację w obrębie instytucji państwowych.
    I tak też jest w istocie - mamy do czynienia z wykładnią dokonaną przez taką
    właśnie instytucję i opublikowaną na jej oficjalnej stronie.
    Czemu ona tego nie jest w stanie pojąć - nie wiem.

    Jotte

  • 20. Data: 2006-03-02 19:56:19
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Andrzej Lawa napisał:
    > ustawa wymaga, aby było to urządzenie umożliwiające
    > _natychmiastowy_ odbiór audycji.

    Wskażesz ten zapis w ustawie?