  • 41. Data: 2004-07-20 07:56:12
    Temat: Re: karta sim plus
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    kam pisze:

    > A niby dlaczego bilet nie jest towarem?

    A czemu mialby byc ?

    > Tyle że dla prawa cywilnego nie ma to znaczenia.

    CO nie ma znaczenia ?
    Ze kupiles USLUGE i SWIADCZY o tym bilet ?

    Kupujesz w kasie kina bilety do kina

    ZA CO zaplaciles ?
    Za przyjemnosc posiadania kawalka papieru, czy za to,
    bys mogl ogladnac film ?

    > KG

    Boguslaw

  • 42. Data: 2004-07-20 19:56:44
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Boguslaw Szostak wrote:
    > A czemu mialby byc ?

    Bo jest rzeczą ruchomą.
    Każdy przedmiot materialny jest co do zasady rzeczą. Jak nie jest
    nieruchomością, to jest rzeczą ruchomą. W przypadku sprzedaży takiego
    przedmiotu konsumentowi stosujemy do niej ustawę o szczególnych
    warunkach (...), bo dotyczy ona wszystkich rzeczy ruchomych.

    > CO nie ma znaczenia ?

    Klasyfikacja tworzona dla innych celów.

    > Kupujesz w kasie kina bilety do kina
    > ZA CO zaplaciles ?
    > Za przyjemnosc posiadania kawalka papieru, czy za to,
    > bys mogl ogladnac film ?

    Za jedno i za drugie. Teoretycznie masz prawo reklamować również bilet
    (kawałek papieru), z tym że reklamacja ta dotyczyć może jego wad
    (nieczytelnośc itd.). Praktycznie trudno sobie wyobrazić. Ale weźmy
    bilety autobusowe - tu kupiony bilet nie jest opłatą za usługę, jest
    rzeczą, która umożliwia dokonanie takiej zapłaty. Rzeczą, która jak
    najbardziej może mieć wady, za które na podstawie obowiązujących
    przepisów odpowiada sprzedawca.

    KG

  • 43. Data: 2004-07-21 09:19:32
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    kam pisze:

    > Bo jest rzeczą ruchomą.
    > Każdy przedmiot materialny jest co do zasady rzeczą.

    Faktura za rowar tez ?
    (faktura tez jest "przedmiotem materialnym"

    Jak zaplacisz "za fakture" i od srodze domagazynu desz ci ja zachlapie
    i nie wydadza towaru to tez uznasz, ze kupiles "wadliwa fakture" ?

> [...]
    > (kawałek papieru), z tym że reklamacja ta dotyczyć może jego wad
    > (nieczytelnośc itd.). Praktycznie trudno sobie wyobrazić.

    A jak sobie czesc biletu niechcacy "zdrapiesz" to co zareklamujesz ?

> [...]
    > rzeczą, która umożliwia dokonanie takiej zapłaty. Rzeczą, która jak
    > najbardziej może mieć wady, za które na podstawie obowiązujących

    Wiec Ci pisalem.
    Czlowiek kupil usluge. I niemoze z niej skorzystac, bo zdrapal
    sobie numer.. ktory mial podac operatorowi.

    CO konkretnie chce reklamowac ?

    Boguslaw

  • 44. Data: 2004-07-21 09:39:54
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Boguslaw Szostak wrote:
    > Faktura za rowar tez ?
    > (faktura tez jest "przedmiotem materialnym"

    A masz wątpliwości? :)

    > Jak zaplacisz "za fakture" i od srodze domagazynu desz ci ja zachlapie
    > i nie wydadza towaru to tez uznasz, ze kupiles "wadliwa fakture" ?

    Tak co do zasady, to przy reklamacji istotna jest chwila wydania...

    > A jak sobie czesc biletu niechcacy "zdrapiesz" to co zareklamujesz ?

    Zareklamować mogę ;) , efektu nie będzie, bo w chwili wydania towar był
    zgodny z umową.

    > Czlowiek kupil usluge. I niemoze z niej skorzystac, bo zdrapal
    > sobie numer.. ktory mial podac operatorowi.
    >
    > CO konkretnie chce reklamowac ?

    W tym wypadku - mógłby wadliwość wydrukowania dokumentu.
    Nie dyskutujemy o konkretnym człowieku, a o Twoich ogólnych
    twierdzeniach. :)

    KG

  • 45. Data: 2004-07-21 09:54:43
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    kam pisze:

    > A masz wątpliwości? :)

    > Tak co do zasady, to przy reklamacji istotna jest chwila wydania...

    No w chowili wydania i karta byla "dobra" i faktura nieuszkodzona..

    > Zareklamować mogę ;) , efektu nie będzie, bo w chwili wydania towar był
    > zgodny z umową.

    Z jaka umowa ?

    Przeciez czlowiek "zdrapal" z karty "co nie trzeba..
    jakma zamiar udowodnic, ze nieprzez
    "niewlasciwe drapanie"..

    > W tym wypadku - mógłby wadliwość wydrukowania dokumentu.
    > Nie dyskutujemy o konkretnym człowieku, a o Twoich ogólnych
    > twierdzeniach. :)

    Ogolne twierdzenie jet takie, ze czlowiek chcal "doladowac"
    swe konto i w TYM CELU zaplacic x PLN. Numer ktory miial wprowadzic
    z karty ktora dostal mial potwierdzic, ze zaplacil ZA USLUGE.
    (pre paid..)

    Boguslaw