  • 1. Data: 2004-07-15 17:34:42
    Temat: komornik u rodzicow
    Od: sz<s...@p...gazeta.pl>

    mieszkam z rodzicami którym grozi egzekucja komornicza. czy
    komornik moze zajac sprzet (komputer + peryferia o znacznej
    wartosci) nalezacy do mnie, ktory wykorzystuje do nauki i pracy? jak
    moge zapewnic bezpieczenstwo sprzetu? jak jest z
    wspolodpowiedzialnoscia dzieci?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-07-15 21:14:58
    Temat: Re: komornik u rodzicow
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Thu, 15 Jul 2004 17:34:42 +0000 (UTC), sz naskrobał(a):

> [...]
    > wartosci) nalezacy do mnie, ktory wykorzystuje do nauki i pracy? jak
    > moge zapewnic bezpieczenstwo sprzetu? jak jest z

    teoretycznie nie może - problem w tym że należy wykazać że to jest twój
    sprzet tj. faktura, umowa k-s cokolwiek sensownego.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 3. Data: 2004-07-15 23:34:59
    Od: PAweł <p...@w...uzyjskrotu.pl>

    Sebol" <"lobo_(usun_to) wrote:
    > Dnia Thu, 15 Jul 2004 17:34:42 +0000 (UTC), sz naskrobał(a):

    > teoretycznie nie może - problem w tym że należy wykazać że to jest
    > twój sprzet tj. faktura, umowa k-s cokolwiek sensownego.

    Tak jak wyzej napisane,- komornik bedzie usiłowac to zająć, jako domniemaną
    własność rodziców. Niestety ciężar dowodu, że jest to Twoje, będzie
    spoczywał na Tobie.

    --
    Przy odpowiedzi bezpośrednio do mnie, w adresie użyj zamiast pełnej
    nazwy "wirtualnapolska" jej skrót, tj. "wp" Pozdr.

  • 4. Data: 2004-07-16 09:02:49
    Od: "Kicek" <b...@o...pl>

    Użytkownik "sz" <s...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wartosci) nalezacy do mnie, ktory wykorzystuje do nauki i pracy? jak
    > moge zapewnic bezpieczenstwo sprzetu? jak jest z

    a ile masz lat i za co jest egzekucja ??
    pracujesz czy się uczysz ??
    J.

  • 5. Data: 2004-07-16 11:42:53
    Od: "JanuszS" <gufner<malparemove>post.pl>

> [...]
    > wspolodpowiedzialnoscia dzieci?
    >

    > --
    > Wysłano z serwisu Usenet na stronach PomocPrawna.INFO

    hmm zrob prosciej , masz napewno jakiegos zaufanego kolege sparzadz na jego
    rzecz akt darowizny sprzetu komputerowego , pamietaj ze w przypadku wizyty
    komornika w domu sprzet musi skrecony bo tak stanowi zapis z tytulu zestawu
    komputerowego , potwierdzic to musisz notarialnie oczywiscie .
    lub niech ktos wystawi na kogos z rodziny nie obciazonego komornikiem
    fakture i po sprawie , jezeli komornik zabierze ci kompa dlugo nie bedziesz
    go ogladal .
    pozdrawiam

  • 6. Data: 2004-07-16 19:37:59
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    > Tak jak wyzej napisane,- komornik bedzie usiłowac to zająć, jako domniemaną
    > własność rodziców. Niestety ciężar dowodu, że jest to Twoje, będzie
    > spoczywał na Tobie.

    eee tam. komornik moze sobie pogrozic i pogadac, a zabrac nie moze.
    prawo bardzo wyraznie mowi, ze zajeciu podlegaja ruchomosci dluznika.
    i nie ma zadnego domniemania, ze wszystko, co w mieszkaniu nalezy do
    rodzicow. skoro facet pracuje to zarabia i ma mozliwosc kupic sobie
    komputer. pewnie tez zajmuje jakas izbe wiec domniemac mozna raczej,
    ze to, co w jego pokoju stanowi jego wlasnosc.

    jezeli chce sie zabezpieczyc to moze sposac z kimkolwiek, najlepiej
    znajomym, umowe k-s i oczywiscie podbic i oplacic w US. komornik
    sobie spisze i nie zabierze a osoba od ktorej "kupi" nie musi udowadniac
    skad miala i dlaczego sprzedala. nikt nawet tego nie bedzie sprawdzal.

    jesli chodzi o odpowidzialnosc to za dlugi rodzicow on nie odpowiada.
    pamietac nalezy, ze trzeba byc stanowczym i pewnym siebie bo kmornik
    zazwyczaj sciemnia i straszy hehe. a jak widzi, ze ktos zna swoje
    prawa to czesto pokornieje.

    pozdr.
    marcin

  • 7. Data: 2004-07-20 12:56:25
    Od: sz<s...@p...gazeta.pl>

    a czy wystarczy ze ktos sporzadzi na mnnie umowe darowizny? w tym
    momencie bede mial podkladke ze to moj sprzet, a jesli umowa
    bedzie sporzadzona np przez babcie i podejrzen nie powinno byc.
    druga sprawa jak taka umowa powinna wygladac

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 8. Data: 2004-07-20 13:45:37
    Temat: Bardzo istotne!!!
    Od: l...@o...pl

    Kolego! Jedni ci radza drudzy ci radza ale nikt niemowi ci prawdy i
    najprostszego sposobu....
    pamietaj ze komor moze ci z chaty wiciagnac wszystko co masz nawet jak bedzie
    twoje a nie starych!!! on stwierdza tylko ich wladztwo i moze zajac wszystko
    co mu sie podoba... olej umowy i inne tam pierdulki rady "fachowcow" co sie
    wypowiadaja a nigdy komora na oczy niewidzieli...
    wymelduj starych i juz po problemie....
    niebedzie mogl wejsc do chaty nawet z policja bo oficjalnie niebeda tam
    mieszkac.... no chyba ze chata jest ich... a wtedy leccie szybko do
    notariusza...
    pozdr

  • 9. Data: 2004-07-20 13:59:08
    Temat: Re: Bardzo istotne!!!
    Od: jaszczur <j...@a...at.reply-to.invalid>

    Przeglądam pl.soc.prawo
    a tam użytkownik l...@o...pl pisze:

    > wymelduj starych i juz po problemie....
    Hehe

    > niebedzie mogl wejsc do chaty nawet z policja bo oficjalnie niebeda tam
    > mieszkac.... no chyba ze chata jest ich... a wtedy leccie szybko do
    > notariusza...
    Wierzyciele mają narzędzia prawne pozwalające unieważnić w stosunku do
    nich taki manewr.

  • 10. Data: 2004-07-20 23:47:03
    Od: "bd" <b...@o...pl>

> [...]
    > twoje a nie starych!!! on stwierdza tylko ich wladztwo i moze zajac wszystko

    hehe, usmialem sie do lez. co robi komornik, stwierdza wladztwo? :P
    nono, niesamowite. komornik moze zajac TYLKO ruchomosci dluznika bedace
    badz w jego wladaniu, badz we wladaniu wierzyciela. a jesli juz chciales
    pisac o wladaniu to zastanow sie chwile i zrozumiesz, ze wladanie nie jest
    tozsame z wlasnoscia. art. 845 § 2 k.p.c. mowi wyraznie, ze aby moc
    zajac dana ruchomosc nie wystarczy, ze dluznik nia wlada ona musi byc jego
    wlasnoscia - "Zająć można ruchomości dłużnika ..."

    > olej umowy i inne tam pierdulki rady "fachowcow" co sie
    > wypowiadaja a nigdy komora na oczy niewidzieli...

    moze Ty spotkales komornika cwaniaka, co Cie zlupil i teraz trzesiesz
    portkami. od lat mam do czynienia z komornikami, dluznikami i wierzycielami.
    jeden moj znajomy jest komornikiem, a inny poborca skarbowym i doskonale
    wiem, co im wolno a czego nie i jak "urabiaja" ludzi w praktyce. :P

    > wymelduj starych i juz po problemie....
    > niebedzie mogl wejsc do chaty nawet z policja bo oficjalnie niebeda tam
    > mieszkac.... no chyba ze chata jest ich... a wtedy leccie szybko do
    > notariusza...

    dla przeprowadzenia zajecia i ewentualnej pozniejszej egzekucji z ruchomosci
    wazne jest, gdzie znajduja sie ruchomosci dluznika a nie to, gdzie ow dluznik
    jest zameldowany. brak zameldowania pod danym adresem oznacza jedynie,
    ze oficjalnie dluznik tam nie mieszka, ale nie jest to jednoznaczne z tym,
    ze brak tam ruchomosci stanawiacych wlasnosc dluznika :) tak samo fakt
    zameldowania pod danym adresem nie oznacza, ze wszystko, co sie znajduje
    w mieszkaniu stanowi wlasnosc dluznika, a zwlaszcza kiedy mieszka tam
    wiecej doroslych osob, ktorych nie laczy ustawowa wspolnosc majatkowa.
    komornik udaje sie tam, gdzie wierzyciel mu wskaze we wniosku egzekucyjnym.
    w przepisach jest mowa o miejscu pobytu a nie o adresie zameldowania.
    jezeli wierzyciel nie potrafi wskazac ruchomosci dluznika to komornik
    wzywa dluznika do zlozenia wyjasnien w trybie art. 801 k.p.c.

    po co takie bzdury wypisujesz?? opisany przeze mnie sposob z umowa k-s
    jest skuteczny i wystarczajacy. komornik nie ma podstaw aby dokonac zajecia.
    umowa jest dla swietego spokoju, aby sie nie wyklocac bo wg prawa i tak
    komornik nie moze zajac wlasnosci innej niz dluznika.

    pozdr.
    marcin