  • 1. Data: 2004-07-15 18:09:04
    Temat: sprzedac czy dac rodzicom
    Od: "nice guy" <b...@o...pl>

    czy tylko darowizna w pierwszym stopniu pokrewienstwa
    jest zwolniona z podatku od czynnosci cywilno-prawnych
    czy rowniez kupno-sprzedaz ?

    zamierzam "sprzedac' samochod ojcu, mamie i ... wujkowi ...
    udzialy rodzicow we wspolwlasnosci beda po 9000
    a udzial wujka znacznie mniejszy ... zastanawiam sie
    czy pozwoli mi to zaplacic podatek tylko od tej czesci
    co sprzedalem wujkowi ?

  • 2. Data: 2004-08-07 10:26:55
    Temat: Re: sprzedac czy dac rodzicom
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 15 Jul 2004, nice guy wrote:

    >+ czy tylko darowizna w pierwszym stopniu pokrewienstwa
    >+ jest zwolniona z podatku od czynnosci cywilno-prawnych
    >+ czy rowniez kupno-sprzedaz ?

    Pod PCC podlega tylko ta część darowizny która "polega na przejęciu
    długów i ciężarów" (i z tego tytułu jest zwolniona z podatku
    od darowizn :)). Przynajmniej tak jest w wersji ustawy ostatnio
    ściągnietej na mój HDD :)
    Zwolniona jest tylko darowizna.

    >+ udzialy rodzicow we wspolwlasnosci beda po 9000
    >+ a udzial wujka znacznie mniejszy ... zastanawiam sie
    >+ czy pozwoli mi to zaplacic podatek tylko od tej czesci
    >+ co sprzedalem wujkowi ?

    Przecież dla "osób trzecich" też jest kwota wolna od opodatkowania.
    4902 zł wg tekstu jak wyżej (na moim HDD !) :)

    pozdrowienia, Gotfryd