  • 1. Data: 2004-07-15 18:54:30
    Temat: Linux, Open Office, Opera, Mozilla..
    Od: "Rafee" <r...@o...pl>

    Witam..
    Mam pytanie: czy nazwy programow powstalych na licencji GNU.. jako Wolne
    Oprogramowanie sa zastrzezone?? konkretnie: czy moge produkować i sprzedawac
    koszulki i gadzety z nadrukami nazw: Linux oraz jego dystrybucje (Debian, Red
    Hat), Open Office, Opera, Mozilla (alternatywne przegladarki), a jak jest z
    maskotkami (linuxowe pingwiny itd.)??
    Pozdrawiam wszystkich grupowiczow!

  • 2. Data: 2004-07-15 19:13:58
    Temat: Re: Linux, Open Office, Opera, Mozilla..
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    Rafee <r...@o...pl> wrote:
> [...]
    > Hat), Open Office, Opera, Mozilla (alternatywne przegladarki), a jak jest z

    Dla każdego z tych programów może być inaczej, nie ma żadnej wspólnej
    zasady. Licencja GNU GPL tego nie zabrania, ale nic nie stoi na
    przeszkodzie by autor zastrzegł sobie nazwę i niekótrzy tak robią.

    A Opera to nie z tej bajki, Opera nie jest ani na GNU GPL ani nie jest
    Wolnym Oprogramowaniem.

    Mozilla ma zdajsie jakąś dziwną politykę na ten temat, poczytaj na
    stronach, Debian ma dwa loga - jedno do wykorzystania do woli bez
    pytania, a drugie tylko do wykorzystania przez tych którym Debian
    oficjalnie explicite pozwoli. Spytaj na debian-legal
    nntp://news.gmane.org/gmane.linux.debian.devel.legal
    http://lists.debian.org/debian-legal/

    --
    Miernik ________________________ xmpp:m...@a...info
    ___________________/__ tel: +48888299997 __/ mailto:m...@c...pl

  • 3. Data: 2004-07-16 07:38:23
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Miernik napisał:

    > Dla każdego z tych programów może być inaczej, nie ma żadnej wspólnej
    > zasady. Licencja GNU GPL tego nie zabrania, ale nic nie stoi na
    > przeszkodzie by autor zastrzegł sobie nazwę i niekótrzy tak robią.

    A czy czasem praw do nazwy "Linux" nie posiada ciągle Linus Torwalds?
    Przynajmniej formalnie (bo to nie jest facet ktory by kogos ścigał za
    linuxowe koszulki ;-) )

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2004-07-17 22:10:38
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia pią 16. lipca 2004 09:38 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Maddy:

    > A czy czasem praw do nazwy "Linux" nie posiada ciągle Linus Torwalds?
    > Przynajmniej formalnie (bo to nie jest facet ktory by kogos ścigał za
    > linuxowe koszulki ;-) )

    Posiada, ale właśnie dlatego je posiada, żeby ktoś nie zastrzegł.
    Więc wykupił to po to, żeby dać ludziom do używania. Inaczej sprawa się ma z
    markami takimi jak RedHat czy Mozilla. Są one silnie chronione. Co do
    Debiana, to tak jak pisał Miernik -- jest logo uwolnione oraz drugie --
    chronione.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder (numer seryjny #231723)
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)