  • 1. Data: 2004-07-15 17:35:47
    Temat: Firma windykacyjna
    Od: "Egon Olsen" <e...@c...chello.pl>

    Witam wszystkich,

    Mam prośbę do Was o pomoc.
    Dwa lata temu nie zapłaciłem jednego rachunku za telefon kom. Poprosiłem
    operatora, żeby rozłożył to na raty (800PLN), ale się nie zgodził. Nie
    dysponowałem taką gotówką i tego nie zapłaciłem.
    Wyjechałem do USA i wróciłem przed kilkoma dniami. I co się okazało. Pani z
    firmy windykacyjnej wydzwania praktycznie codziennie do mojej matki.
    Dokładnie poinformowała ją o kwocie zaległości i z jakiego tytułu ona
    wystąpiła. Ponadto niemalże zmusiła ją do wpłaty części zaległej kwoty na
    poczet spłaty całości. Podczas każdego telefonu przeprowadzała swoiste
    śledztwo (za każdym razem pytała gdzie przebywam, jaki jest do mnie numer
    telefonu, gdzie pracuję, gdzie jestem zameldowany itp.) Zadzwoniłem tam
    dzisiaj i zamiast rozmawiać o spłacie należności usłyszałem straszenia ciąg
    dalszy. Że prokurator, że za kratki trafię za wyłudzenie itp.

    Mam w związku z tym pytanie - moja matka leczyła się z depresji całkiem
    niedawno, a ta Pani swoimi telefonami sprawiła, że znów była u lekarza i
    dostała środki na uspokojenie. Nie chcę się wykręcać od płacenia. Chcę tylko
    wiedzieć, czy takie działania są prawne, a jeżeli nie to jakie paragrafy
    KPK, lub KPC narusza. Chciałbym poprosrtu wysmarować pismo i napisać co
    myślę o ich metodach, ale chciałbym, żeby było ono merytoryczne.

    Bardzo dziękuję za pomoc
    eo

  • 2. Data: 2004-07-15 20:06:46
    Temat: Re: Firma windykacyjna
    Od: "Mecenas" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Egon Olsen" <e...@c...chello.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > KPK, lub KPC narusza. Chciałbym poprosrtu wysmarować pismo i napisać co
    > myślę o ich metodach, ale chciałbym, żeby było ono merytoryczne.

    Złóz zawiadomienie o przestepstwie w prokuraturze.
    Jak odmówią to wysmaruj prywatny akt oskarżenia do Sądu przeciwko firmie
    windykacyjnej.
    Oczywiście musi to zrobic Twoja mama .

    Pozdrawiam
    Michał
    PS. Spłac jak najszybciej swój dług.
    www.prawo.hg.pl

  • 3. Data: 2004-07-15 21:30:09
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Thu, 15 Jul 2004 17:35:47 GMT, Egon Olsen naskrobał(a):

> [...]
    > KPK, lub KPC narusza. Chciałbym poprosrtu wysmarować pismo i napisać co
    > myślę o ich metodach, ale chciałbym, żeby było ono merytoryczne.

    jak 2 lata temu to sie przedawniło. Dla świętego spokoju wyślij im
    poleconym zawiadomienie o przedawnieniu zobowiązań na podstawie art 554 KC.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 4. Data: 2004-07-16 08:15:46
    Od: "Piotrwarez" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > >

    > jak 2 lata temu to sie przedawniło. Dla świętego spokoju wyślij im
    > poleconym zawiadomienie o przedawnieniu zobowiązań na podstawie art 554

    jeżeli nastapiła wpłata to cos kiepsko widze ten okres przedawnienia...

  • 5. Data: 2004-07-16 09:01:27
    Od: "Kicek" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Piotrwarez" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > KC.
    > >

    > jeżeli nastapiła wpłata to cos kiepsko widze ten okres przedawnienia...

    jesli w międzyczasie złożyli pozew o zapłatę (a zawsze to czynią) to nie przedawniło
    się niestety,
    a dodatkowe koszty wygenerowało.
    co do metod działania firmy windykacyjnej to popieram mecenasa powyżej- do
    prokuratury.

  • 6. Data: 2004-07-16 09:46:22
    Od: "Egon Olsen" <e...@c...chello.pl>

    Użytkownik "Piotrwarez" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > jeżeli nastapiła wpłata to cos kiepsko widze ten okres przedawnienia...

    Wpłata nie nastąpiła na szczęście

  • 7. Data: 2004-07-16 09:47:57
    Od: "Egon Olsen" <e...@c...chello.pl>

    Użytkownik "Kicek" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    przedawniło się niestety,
    > a dodatkowe koszty wygenerowało.
    > co do metod działania firmy windykacyjnej to popieram mecenasa powyżej-

    Pismo z informacją, że składają pozew dostałem miesiąc temy, czyli 2,5
    roku po terminie wystąpienia zobowiązania.

    pzdr
    eo

  • 8. Data: 2004-07-16 09:50:13
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    Piotrwarez wrote:
    > jeżeli nastapiła wpłata to cos kiepsko widze ten okres przedawnienia...

    Dlaczego? W okolicznym wątku dowodzono, że uznanie części długu (poprzez
    częściową wpłatę) nie może być równoważne uznaniu całości. W
    szczególności że w tym przypadku wpłata byłaby dokonana nie przez
    dłużnika, a przez osobę trzecią.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 9. Data: 2004-07-16 15:13:40
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Sebol wrote:
    > jak 2 lata temu to sie przedawniło. Dla świętego spokoju wyślij im
    > poleconym zawiadomienie o przedawnieniu zobowiązań na podstawie art 554 KC.

    Roszczenie operatora telekomunikacyjnego? Co ma do tego art.554?

    KG