  • 21. Data: 2015-05-24 10:11:12
    Temat: Re: jedyny wlasciciel i prezes sp z o o
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 23 May 2015 14:26:40 +0200, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > Najprostszym sposobem będzie dywidenda

    W PKO B.P. nie uznają tego do zdolności kredytowej.

    --
    Marek

  • 22. Data: 2015-05-25 10:01:19
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-05-22 20:05, cef pisze:

    > A po co Ci stosunek pracy?
    > Za dużo masz pieniędzy w tej spółce?

    Niekoniecznie - zamiast stosunku pracy umowa o dzieło na wykonanie
    czegoś i zamiast opodatkowania dochodu spółki, a następnie dywidendy,
    masz 10% podatku od pieniędzy (bo przecież idzie to w koszty).

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 23. Data: 2015-05-25 10:06:45
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-05-23 14:26, Liwiusz pisze:

    sposob moge nawiazac ze soba stosunek pracy?

    > To zależy ile tego źródła ma być i jaki rodzaj, bo bank pewnie ma swoje
    > faworyty, ale jeśli chodzi o spółkę, to optymalnym na pewno nie będzie
    > stosunek pracy. Najprostszym sposobem będzie dywidenda, a najbardziej
    > optymalnym z podatkowego punktu widzenia... to już nie temat na darmowe
    > porady ;)

    Dywidenda będzie opodatkowana na podobnym poziomie w sumie, bo raz -
    podatek zapłaci firma od zysku, a dwa od dywidendy też masz podatek.
    Natomiast wypłata będzie obarczona podatkiem i zusem, ale firma wrzuca
    to w koszty, czyli nie ma zysku. Najkorzystniejsze w takim wypadku jest
    podpisanie umowy o dzieło (co zresztą swojego czasu ponoć Cejrowski
    praktykował), wypłata opodatkowana jest standardowo, ale koszt uzyskania
    to 50%, więc płacisz od polowy kwoty podatek, natomiast firma wrzuca
    wszystko w koszt, więc nie ma zysku do opodatkowania.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 24. Data: 2015-05-25 10:36:51
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-05-23 o 10:00, Stokrotka pisze:
    > Żeby się ubezpieczyć, mieć opiekę zdrowotną, emeryturę, i rozliczać pita-37
    > pszez pracodawcę, czyli w trakcie pracy.
    > Oczywitsym jest , że stosunek pracy powinien być, jeśli facet nie tylko ma
    > udziały, ale i pracuje dla tej firmy.
    Płatny urlop. Zapomniałaś jeszcze o płatnym urlopie :->

    Maciek

  • 25. Data: 2015-05-25 12:19:00
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-05-25, Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > to 50%, więc płacisz od polowy kwoty podatek, natomiast firma wrzuca
    > wszystko w koszt, więc nie ma zysku do opodatkowania.

    Ale umowa o dzieło nie jest zamiennikiem umowy o pracę.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 26. Data: 2015-05-26 12:05:37
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    > Płatny urlop. Zapomniałaś jeszcze o płatnym urlopie :->

    A niby dlaczego facet ma pracować za darmo dla własnej firmy?

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)