  • 11. Data: 2015-05-23 10:53:57
    Temat: Re: jedyny wlasciciel i prezes sp z o o
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-05-23 o 10:00, Stokrotka pisze:

    > Żeby się ubezpieczyć, mieć opiekę zdrowotną

    Do tego nie potrzeba umowy o pracę.

    > emeryturę

    Umowa o pracę nie gwarantuje emerytury (tak jak żaden inny sposób
    opłacania ZUS).

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2015-05-23 13:42:51
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Żeby się ubezpieczyć, mieć opiekę zdrowotną, emeryturę, i rozliczać
    > pita-37 pszez pracodawcę, czyli w trakcie pracy.

    I do tego jest potrzebny stosunek pracy?
    Do ubezpieczenia? Do opieki zdrowotnej?
    Do rozliczania PITa?
    Od kilku lat przebijają się nieśmiałe propozycje, żeby wprowadzić do szkół
    jakieś przedmioty typu przedsiębiorczość czy coś innego
    pozwalające absolwentowi zrozumieć podstawy prawa,
    ubezpieczeń czy podatków, ale w sumie to wiem dlaczego to nie ma szans.
    Mogłaby zmaleć liczba jeleni do golenia.

  • 13. Data: 2015-05-23 14:22:33
    Od: a...@o...pl

    W dniu piątek, 22 maja 2015 20:05:12 UTC+2 użytkownik cef napisał:

    moge nawiazac ze soba stosunek pracy?

    > A po co Ci stosunek pracy?
    > Za dużo masz pieniędzy w tej spółce?

    Potrzbeuje miec zrodlo dochodow - kredyt w banku. Jak inacej mam to zrobic?

  • 14. Data: 2015-05-23 14:26:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-05-23 o 14:22, a...@o...pl pisze:

    moge nawiazac ze soba stosunek pracy?

    > Potrzbeuje miec zrodlo dochodow - kredyt w banku. Jak inacej mam to zrobic?

    To zależy ile tego źródła ma być i jaki rodzaj, bo bank pewnie ma swoje
    faworyty, ale jeśli chodzi o spółkę, to optymalnym na pewno nie będzie
    stosunek pracy. Najprostszym sposobem będzie dywidenda, a najbardziej
    optymalnym z podatkowego punktu widzenia... to już nie temat na darmowe
    porady ;)

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2015-05-23 17:02:54
    Od: a...@o...pl

    W dniu sobota, 23 maja 2015 14:26:52 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

> [...]
    > stosunek pracy. Najprostszym sposobem będzie dywidenda, a najbardziej
    > optymalnym z podatkowego punktu widzenia... to już nie temat na darmowe

    Dywidenta jako zrodlo dochodu na kredyt hipoteczny?

  • 16. Data: 2015-05-23 21:08:06
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .05.2015 o 17:02 <a...@o...pl> pisze:

    > W dniu sobota, 23 maja 2015 14:26:52 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

    (...)
    > Dywidenta jako zrodlo dochodu na kredyt hipoteczny?

    Liwiusz nie jest prawnikiem.

    --
    Trefniś

  • 17. Data: 2015-05-23 21:18:48
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2015-05-22 o 20:05, cef pisze:

    > A po co Ci stosunek pracy?
    > Za dużo masz pieniędzy w tej spółce?

    wiesz, za 1/8 etatu mozna miec sporo w tym kraju. Własciwie tyle samo co
    za 1100 ZUSu na samozatrudnieniu...

    --
    @foe_pl

  • 18. Data: 2015-05-23 21:58:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-05-23 o 17:02, a...@o...pl pisze:

    sposob moge nawiazac ze soba stosunek pracy?

    > Dywidenta jako zrodlo dochodu na kredyt hipoteczny?

    Przeczytaj pierwsze zdanie mojej odpowiedzi.

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2015-05-23 23:57:34
    Od: cef <c...@i...pl>

    moge nawiazac ze soba stosunek pracy?

    > Potrzbeuje miec zrodlo dochodow - kredyt w banku. Jak inacej mam to zrobic?

    Po co zakładasz spółkę skoro nie umiesz wytransferować z niej pieniędzy?
    Jeśli najprostsza zwykła umowa o sprawowanie zarządu (bezzusowa) Ci nie
    odpowiada,
    to nie wiem czego właściwie potrzebujesz.

  • 20. Data: 2015-05-24 09:37:07
    Od: " ąćęłńóśźż" <ąćę@łńó.śżź>

    No właśnie, pytanie moje czy tylko na co najmniej 1/8 etatu, czy może być
    również np. 1/30 etatu, czy ta 1/8 gdzies jest zapisana jako magiczna
    liczba?

    -----