  • 1. Data: 2005-06-23 21:09:27
    Temat: jazda po pijaku na rowerze a prawo jazdy kat 'b'
    Od: "zpos " <e...@g...pl>

    hej!
    zastanawia mnie taka rzecz, gdyz wsrod znajomych, ta kwestia nie jest
    jednoznaczna. otoz chodzi mi o jazde rowerem po drodze publicznej pod wplywem
    alkoholu.
    czy policja moze mi zabrac prawo jazdy z tego powodu? sad zakazac prowadzenia
    pojazdow?

    jak to jest?
    i taka teoretyczna sytuacja: jade motorem znow w stanie pomrocznosci jasnej.
    zabieraja mi prawo kierowania motorami?

    a gdy po pijaku jade sciezka dla rowerow? co wtedy? czy sciezka rowerowa to
    droga publiczna?

    pozdrawiam i zaznaczam, ze nie jezdze nawet po piwku, gdyz zle to wplywa na
    wyniki oraz nie chce pojsc do wiezienia... :)

  • 2. Data: 2005-06-23 21:17:19
    Temat: Re: jazda po pijaku na rowerze a prawo jazdy kat 'b'
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    zpos wrote:
    > hej!

    jak cię złapią po pijaku nieważne na czym, to stracisz ten dokument
    który masz. Choćby było nawet na ciężarówkę, albo czołg.

  • 3. Data: 2005-06-23 21:20:04
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    witek napisał(a):

    > jak cię złapią po pijaku nieważne na czym, to stracisz ten dokument
    > który masz. Choćby było nawet na ciężarówkę, albo czołg.

    i nieważne gdzie, nawet na własnym podwórku

    Art. 45. 1. Zabrania się:

    1) kierowania pojazdem, prowadzenia kolumny pieszych, jazdy wierzchem
    lub pędzenia zwierząt osobie w stanie nietrzeźwości, w stanie po użyciu
    alkoholu lub środka działającego podobnie do alkoholu

    M.

  • 4. Data: 2005-06-23 21:27:45
    Od: "zpos " <e...@g...pl>

    Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> napisał(a):

> [...]
    > lub pędzenia zwierząt osobie w stanie nietrzeźwości, w stanie po użyciu
    > alkoholu lub środka działającego podobnie do alkoholu

    to ze sie zabrania, to ja wiem (owszem nie wiedzialem, ze nie moge na
    podworku:)), ale gdzie jest napisane, ze zabieraja prawo jazdy?

  • 5. Data: 2005-06-23 21:35:25
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    zpos napisał(a):

    > to ze sie zabrania, to ja wiem (owszem nie wiedzialem, ze nie moge na
    > podworku:)), ale gdzie jest napisane, ze zabieraja prawo jazdy?

    Kodeks wykroczeń

    Art. 87. (95) § 1. Kto, znajdując się w stanie po użyciu alkoholu lub
    podobnie działającego środka, prowadzi pojazd mechaniczny w ruchu
    lądowym, wodnym lub powietrznym,

    podlega karze aresztu albo grzywny nie niższej niż 50 złotych.

    § 2. (96) Kto, znajdując się w stanie po użyciu alkoholu lub podobnie
    działającego środka, prowadzi na drodze publicznej lub w strefie
    zamieszkania inny pojazd niż określony w § 1,

    podlega karze aresztu do 14 dni albo grzywny.

    § 3. (97) W razie popełnienia wykroczenia określonego w § 1 lub 2 orzeka
    się zakaz prowadzenia pojazdów.

    M.

  • 6. Data: 2005-06-23 21:40:05
    Od: "zpos " <e...@g...pl>

> [...]

    > podlega karze aresztu do 14 dni albo grzywny.
    >
    > § 3. (97) W razie popełnienia wykroczenia określonego w § 1 lub 2 orzeka

    z tego wynika, ze jezeli mieszkam na wsi, gdzie nie ustawiono znaku 'strefa
    zamieszkania', jednak moge sobie pojezdzic po swoim podworku lub lesnych
    sciezkach!:)

  • 7. Data: 2005-06-23 21:47:29
    Od: "zpos " <e...@g...pl>

> [...]

    > lub pędzenia zwierząt osobie w stanie nietrzeźwości, w stanie po użyciu
    > alkoholu lub środka działającego podobnie do alkoholu

    oj chyba jednak moge na podworku...
    cytat powinien zawierac wazny szczegol:
    Rozdział 5
    Porządek i bezpieczeństwo ruchu !!na drogach!!

  • 8. Data: 2005-06-23 22:04:55
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    zpos wrote:

    > oj chyba jednak moge na podworku...

    pod pewnymi warunkami

    prawo o ruchu drogowym stosuje się też poza drogami jeśli jest to
    konieczne ze względu bezpieczeństwa.

    art 1 pkt 2. pord

  • 9. Data: 2005-06-23 22:06:07
    Od: "regent..." <r...@o...TOTEZ.pl>

    zpos wrote:
> [...]

    mam wątpliwości,
    ja to inaczej widzę w "tym" świetle...

    to ruch lądowy będzie chyba...

    --
    regent...
    (...)

  • 10. Data: 2005-06-24 06:51:21
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    witek napisał(a):

    > jak cię złapią po pijaku nieważne na czym, to stracisz ten dokument
    > który masz. Choćby było nawet na ciężarówkę, albo czołg.

    To nie jest takie oczywiste. Teoretycznie możliwość taka oczywiście
    istnieje, ale zakaz może być ograniczony do pojazdów określonego rodzaju.
    Za jazdę po pijanemu dostaje się zazwyczaj zakaz prowadzenia rowerów i
    pojazdów mechanicznych jednośladowych. A ciężarówki i czołgi tutaj się
    nie mieszczą.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam