  • 1. Data: 2004-10-25 07:07:56
    Temat: jakich danych może wymagać od członka korporacja?
    Od: "Bogus" <s...@p...onet.pl>

    Witam
    Jestem czlonkiem Izby Architektow. Architekci z mocy ustawy od 2 lat płacą
    ubezpieczenie OC z racji wykonywanego zawodu.
    Pytanie moje jest nastepujące: czy Izba Architektów ma prawo sprawdzania czy
    jej członkowie posiadaja stosowne ubezpieczenie?
    W ustawie o samorządach i ustawie nakładającej obowiązek ubezpieczenia nie
    ma zapisu o tym aby Izba pełniła takie funkcje.
    Kto ma prawo sprawdzać takie informacje jak: nr polisy, towarzystwo ubezp.,
    data ważności polisy?
    Czy moze to uczynic Izba w oparciu o swoje widzi-mi-się? (w drodze uchwały)
    Izba ponadto żąda takich informacji jak PESEL, NIP, imiona rodziców, miejce
    i adres pracy i zajmowane stanowisko. Czy mają do tego prawo?(oczywiście
    poza podstawą prawną w postaci uchwały Izby)

    Dzieki za odpowiedź