  • 1. Data: 2004-10-24 23:07:58
    Temat: prawa szkoły wyższej
    Od: "abstrakcyjny_dobrodziej" <a...@p...onet.pl>

    Witam serdecznie.

    Czy prawo cywilne ma zastosowanie w wyższych szkołach?

    Słyszalem od pewnego prawnika, że wyższe szkoły są niejako panstwem w
    panstwie - tnz. regulacje które obowiązują w codziennym życiu w szkole nie
    mają zastosowania. Szkoła ma swój regulamin i dopóki nie zostanie on
    złamany - nikt nie może im nic zrobić. Chodzi mi o rzeczy typu: odpowiadanie
    na pisma. Czy szkoła ma obowiązek odpowiedzi na pismo studenta?

  • 2. Data: 2004-10-25 17:35:48
    Temat: Re: prawa szkoły wyższej
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "abstrakcyjny_dobrodziej"
    <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Czy szkoła ma obowiązek odpowiedzi na pismo studenta?

    Obowiązek odpowiedzi na pismo istnieje jedynie w urzędach państwowych i
    wynika z kpa. Żadna inna osoba obowiązku takiego nie ma. Uczelnia urzędem
    nie jest.

  • 3. Data: 2004-10-25 21:59:54
    Od: "abstrakcyjny_dobrodziej" <a...@p...onet.pl>

    > Obowiązek odpowiedzi na pismo istnieje jedynie w urzędach państwowych i
    > wynika z kpa. Żadna inna osoba obowiązku takiego nie ma. Uczelnia urzędem
    > nie jest.

    Hm. A czy ktoś jeszcze mógłby to potwiedzić? Lub podeprzeć się jakimś
    artykułem? Niestety mam za dużo sprzecznych informacji na ten temat i już
    nie wiem komu mam wierzyć.... (no offence Robert)

  • 4. Data: 2004-10-25 23:38:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    abstrakcyjny_dobrodziej wrote:

    > Hm. A czy ktoś jeszcze mógłby to potwiedzić? Lub podeprzeć się jakimś
    > artykułem? Niestety mam za dużo sprzecznych informacji na ten temat i już
    > nie wiem komu mam wierzyć.... (no offence Robert)

    ROTFL

    Czyli domagasz się podania paragrafu mówiącego, że jakaś czynność NIE
    JEST obowiązkowa?

    Co nie jest zabronione - jest dozwolone.
    A co nie jest nakazane - nie jest obowiązkowe.

    Jeśli twierdzisz, że ktoś ma jakiś obowiazek - to ty masz znaleźć
    paragraf mówiący, że taki obowiazek istnieje.

  • 5. Data: 2004-10-26 05:41:59
    Od: "andy" <a...@w...pl>

    wiadomości news:clk2pj$2222$1@news2.ipartners.pl...

    > Jeśli twierdzisz, że ktoś ma jakiś obowiazek - to ty masz znaleźć paragraf
    > mówiący, że taki obowiazek istnieje.

    A nie jest to przypadkiem reklamacja? Reklamacja bez odpowiedzi w ciągu ....
    dni automatycznie zostaje uznana?

    Pozdrawiam,
    Andy

  • 6. Data: 2004-10-26 06:53:40
    Od: "Roman G." <r...@N...gazeta.pl>

    > Obowiązek odpowiedzi na pismo istnieje jedynie w urzędach państwowych i
    > wynika z kpa. Żadna inna osoba obowiązku takiego nie ma. Uczelnia urzędem
    > nie jest.

    Ale przecież może wydawać decyzje administracyjne i w tym zakresie obowiązuje
    kpa.

    RG

  • 7. Data: 2004-10-26 10:27:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 Oct 2004, andy wrote:

> [...]
    >+ > Jeśli twierdzisz, że ktoś ma jakiś obowiazek - to ty masz znaleźć paragraf
    >+ > mówiący, że taki obowiazek istnieje.

    "Reklamacja w rozumieniu...." właśnie, czego ?
    Gwarancji ?
    Rękojmi ?
    Konsumenckiej niezgodności z umową ?
    (załóżmy że wystarczająco jasno widać nieadekwatność pojęcia do
    nonsensownie dobranych podstaw prawnych !)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2004-10-26 20:33:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Roman G." <r...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Ale przecież może wydawać decyzje administracyjne i w tym zakresie
    obowiązuje
    > kpa.

    Ale w tym zakresie. rzecz w tym, ze w ustawie o szkolnictwie wyższym albo
    innym akcie musiało by stać, że albo maja obowiązek odpowiadać na każde
    pismo, albo ze maja stosować kpa. Z tego co wiem, to nie ma. Ale brak
    odpowiedzi jest tez jakąś tam odpowiedzią. Czego pismo dotyczyło?

  • 9. Data: 2004-10-26 22:29:54
    Od: "abstrakcyjny_dobrodziej" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > pismo, albo ze maja stosować kpa. Z tego co wiem, to nie ma. Ale brak
    > odpowiedzi jest tez jakąś tam odpowiedzią. Czego pismo dotyczyło?

    Dotyczylo przyjęcia na studia inżynierskie.

  • 10. Data: 2004-10-26 22:33:40
    Od: "abstrakcyjny_dobrodziej" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Jeśli twierdzisz, że ktoś ma jakiś obowiazek - to ty masz znaleźć
    > paragraf mówiący, że taki obowiazek istnieje.

    Chodzi mi o to, że z jednej strony słyszę głosy że uczelnia ma obowiązek
    odpowiedzi na pismo w pewnym terminie (jeżeli tak jest - poproszę o podstawę
    prawną) , z drugiej słyszę że uczelnia podlega tylko Ministerstu Oświaty i
    kpa nie ma tu nic do gadania. Jeżeli to jest takie proste pytanie - to czemu
    otrzymuję różne informacje z (wydawałoby się) wiarygodnych źródeł?