  • 1. Data: 2004-10-25 00:18:30
    Temat: dyktafon
    Od: "abstrakcyjny_dobrodziej" <a...@p...onet.pl>

    Czy nagranie rozmowy za pomocą ukrytego dyktafonu może stanowić dowód w
    sądzie? W archiwum grupy znalazłem dwie sprzeczne odpowiedzi. Jedna osoba
    pisała że prawo Polskie zabrania nagrywania bez zgody drugiej osoby... to
    jak to jest?
    Chodzi mi o takie rzeczy typu:

    Urząd nie chce mi wydać pewnego dokumentu mimo że ma taki obowiązek. Nie
    chce też podpisać dokumentu stwierdzającego, że nie chce mi wydać tego
    dokumentu. Nie mogę iść do sądu, ponieważ osoba reprezentująca urząd będzie
    się tłumaczyła że nic takiego nie miało miejsca i bardzo chętnie ten
    dokument mi wydadzą. Czy w tej sytuacji nagranie rozmowy gdzie słcyahc jak
    urzędniczka wyraźnie odmawia mi wydania tego dokumentu stanowi dowód?

    Ps. Nie podpisuję się. Siła wyższa.

  • 2. Data: 2004-10-25 00:51:00
    Temat: Re: dyktafon
    Od: Arek <a...@e...net>

    abstrakcyjny_dobrodziej rzecze:
    > Czy nagranie rozmowy za pomocą ukrytego dyktafonu może stanowić dowód w
    > sądzie? W archiwum grupy znalazłem dwie sprzeczne odpowiedzi.
    > Jedna osoba pisała że prawo Polskie zabrania
    > nagrywania bez zgody drugiej osoby

    Bredziła okrutnie.

    > jak to jest?

    Zakazany jest podsłuch. Nagrywanie rozmowy, w której się uczestniczy -
    nawet jako słuchacz i nawet ukryte przed pozostałymi - NIE jest podsłuchem.

> [...]
    > dokument mi wydadzą. Czy w tej sytuacji nagranie rozmowy gdzie słcyahc jak
    > urzędniczka wyraźnie odmawia mi wydania tego dokumentu stanowi dowód?

    Bierz kamerę i niech znajomy filmuje jak babsztyl się ośmiesza.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.eteria.net - rozmawiaj za darmo

  • 3. Data: 2004-10-25 03:13:08
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    User "abstrakcyjny_dobrodziej" <a...@p...onet.pl>
    napisał(a)
    w news'ie: news:qDXed.37399$z77.25731@news.chello.at

    > [......................]
    > Ps. Nie podpisuję się. Siła wyższa.

    Od kiedy to pisanie anonimów jest "siłą wyższą".? To po
    prostu jest "zwykłym" brakiem kultury lub chamstwem.

    --
    Pozdrawiam - Andrzej_K.
    "Masochistyczne skłonności nie są wprawdzie warunkiem koniecznym

  • 4. Data: 2004-10-25 05:59:02
    Od: "VERTRET" <vertret @ op . pl>

    Użytkownik "abstrakcyjny_dobrodziej"
    <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Urząd nie chce mi wydać pewnego dokumentu mimo że ma taki obowiązek. Nie
    > chce też podpisać dokumentu stwierdzającego, że nie chce mi wydać tego
    > dokumentu.

    Coś kręcisz.
    Napisz i wyslij pocztą list z prośba o wydanie tego papierka i urząd musi
    ci odpowiedziec. Jezeli nie chce czegos wydac to musi napisac dlaczego.

    vertret

  • 5. Data: 2004-10-25 06:34:58
    Od: m...@t...pl.nojunk (Witek Mozga)

    >Napisz i wyslij pocztą list z prośba o wydanie tego papierka i urząd musi
    >ci odpowiedziec. Jezeli nie chce czegos wydac to musi napisac dlaczego.

    A co w sytuacji, gdy urzad nie odpowie na pismo, na ktore powinien
    odpowiedziec? Czy kwitek, ze sie polecony wyslalo moze byc jakims
    dowodem?

    --
    Witek
    http://www.trimen.pl/witek/

  • 6. Data: 2004-10-25 06:46:17
    Od: "VERTRET" <vertret @ op . pl>

    Użytkownik "Witek Mozga" <m...@t...pl.nojunk> napisał w wiadomości

    > A co w sytuacji, gdy urzad nie odpowie na pismo, na ktore powinien
    > odpowiedziec? Czy kwitek, ze sie polecony wyslalo moze byc jakims
    > dowodem?

    Dla bezpieczenstwa zanies pismo do kancelarii urzędu, zostaw oryginał i
    każ im na kopie przystawic potwierdzenie przyjęcia z datą.

    vertret

  • 7. Data: 2004-10-25 06:48:12
    Od: Arek <a...@e...net>

    Andrzej_K. rzecze:
    > Od kiedy to pisanie anonimów jest "siłą wyższą".? To po
    > prostu jest "zwykłym" brakiem kultury lub chamstwem.

    No to czekamy aż się nam skutecznie przedstawisz - czyli podając pełne
    namiary na siebie.

    Arek

    --
    www.eteria.net - rozmawiaj za darmo

  • 8. Data: 2004-10-25 08:46:20
    Od: m...@t...pl.nojunk (Witek Mozga)

    >Dla bezpieczenstwa zanies pismo do kancelarii urzędu, zostaw oryginał i
    >każ im na kopie przystawic potwierdzenie przyjęcia z datą.

    Moglbym drażyc dalej te hipotetyczna sytuacje :) A co jesli mi nie
    beda chcieli przystawic pieczatki z data? Ale zostawmy juz to.

    --
    Witek
    http://www.trimen.pl/witek/

  • 9. Data: 2004-10-25 10:59:20
    Od: "Chmielu" <j...@A...pccom.info>

    Użytkownik "VERTRET" <vertret @ op . pl> napisał w wiadomości

    > Napisz i wyslij pocztą list z prośba o wydanie tego papierka i urząd musi
    > ci odpowiedziec. Jezeli nie chce czegos wydac to musi napisac dlaczego.

    Urząd musi, albo i nie musi...
    Żona (nauczycielka) napisała pismo o interpretację przepisów, bo _musi_ się
    rozwijać zawodowo (za swoje pieniądze swoją drogą, bez dofinansowania).
    Adresat to Ministerstwo Edukacji Narodowej. Chciała mieć "czarne na białym",
    że dane studia _podyplomowe_ dadzą jej uprawnienia nauczania przedmiotu.
    Wysłaliśmy za zwrotnym potwierdzeniem odbioru. Zwrotka przyszła, a
    odpowiedzi na pismo nie ma od ponad roku.
    Więc jak to jest z tym obowiązkiem odpowiedzi przez "Urząd"?

    --
    Jarosław Chmielewski [alias: Chmielu]

  • 10. Data: 2004-10-25 12:15:24
    Od: adamb <z...@w...abkom.tk>

    Chmielu napisał(a):
    > Więc jak to jest z tym obowiązkiem odpowiedzi przez "Urząd"?

    Istnieje coś takiego jak skarga.

    --
    pozdrawiam
    Adam