  • 1. Data: 2004-10-25 08:04:31
    Temat: Gwarancja
    Od: Van Gogush <g...@p...onet.pl>

    Czy mając gwarancje na sprzet/usługę (gdy sprzedający odmawia naprawy)
    można, uzyskujac opinie rzeczoznawcy o wadach towaru/usługi, naprawić w
    innym miejscu niz u gwaranta i domagać się zwrotu kosztow naprawy ?

    VG

  • 2. Data: 2004-10-25 08:31:40
    Temat: Re: Gwarancja
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <clic56$9gg$1@atlantis.news.tpi.pl>, Van Gogush wrote:
    > Czy mając gwarancje na sprzet/usługę (gdy sprzedający odmawia naprawy)
    > można, uzyskujac opinie rzeczoznawcy o wadach towaru/usługi, naprawić w
    > innym miejscu niz u gwaranta i domagać się zwrotu kosztow naprawy ?

    ZCW zwyklne nie o ile nie zagraża to (ustreka) bezpośrednio samemu
    sprzętowi tj. w sytuacji w której zaniedbanie naprawy nie doprowadzi
    nieuchronnie do jego dalszego psucia. Okolice art. 480. Zresztą pewnie
    zależy od klarowności istniejącego zobowiazania.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2004-10-25 11:55:46
    Od: Van Gogush <g...@p...onet.pl>

    > nieuchronnie do jego dalszego psucia. Okolice art. 480. Zresztą pewnie
    > zależy od klarowności istniejącego zobowiazania.

    Wytłumaczcie mi to proszę :

    "Sąd Najwyższy w uchwale z 15 lutego 2002 r. (III CZP 86/01) stwierdził,
    że "Jeżeli przyjmujący zamówienie skutecznie nie usunął wad dzieła w
    wyznaczonym terminie na podstawie art. 637 kc to zamawiający nie może
    żądać upoważnienia przez sąd do usunięcia wad na koszt przyjmującego
    zamówienie". Ponadto w uzasadnieniu uchwały sąd stwierdził, że żądanie
    wydania upoważnienia przez są ma miejsce wtedy, gdy dłużnik nie wykonał
    zobowiązania w ogóle. Natomiast nienależyte wykonanie zobowiązania ,
    które według sądu ma miejsce właśnie w przypadku niepełnego, lub
    wadliwego usunięcia wad, nie uprawnia do wystąpienia z takim żądaniem.
    Nie wyłącza to oczywiście skorzystania przez zamawiającego z przepisów o
    rękojmi za wady dzieła określonych w art. 637 i 638 kc, Sąd zauważył, że
    w przypadku skorzystania z przepisów o rękojmi możliwe jest także
    powierzenie poprawienie lub dalszego wykonania dzieła innej osobie na
    koszt i niebezpieczeństwo przyjmującego zamówienie."

    To jeśli powierze komus innemu to kto ma pokryć koszty z tego tytułu
    (naprawy)?
    Wyglada ze musze znalezc jelenia bo nie uda mi sie wyegzekwowac
    naprawienia przez gwaranta ("na koszt i niebezpieczeństwo przyjmującego
    zamówienie") ?

    VG

  • 4. Data: 2004-10-25 14:29:34
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Van Gogush wrote:

    jakaś umowa o dzieło była?

    co do zasady powinieneś wystąpić do sądu o upoważnienie do wykonania
    zastępczego

    KG

  • 5. Data: 2004-10-25 16:17:20
    Od: Van Gogush <g...@p...onet.pl>

    > Van Gogush wrote:
    >
    > jakaś umowa o dzieło była?

    W moim przypadku to gwarancja ,ale pytanie bylo natury ogolnej np.
    montaz okien gdzie cieknie podczas deszczu a sprzedawca odmawia albo
    wykazuje "opieszalosc" a dom niszczeje. Albo urzadzenie np. telewizor
    zakupiony i zamontowany (zakladam ze to wyczynowy telewizor)- czyli
    urzadzene i usluga, ale nie odbierający.

    Czy ustawa o sprzedazy kosnumenckiej zawiera się zakresie gwarancji czy
    to dwa odrebne prawa ?

    > co do zasady powinieneś wystąpić do sądu o upoważnienie do wykonania
    > zastępczego

    hmmmm a dwa slowa wyjasnienia ?

    VG

  • 6. Data: 2004-10-25 22:13:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 25 Oct 2004, Van Gogush wrote:
    [...]
    > + Czy ustawa o sprzedazy kosnumenckiej zawiera się zakresie gwarancji czy to
    > + dwa odrebne prawa ?

    To "prawo" z ustawy o sprzedaży konsumenckiej to jest "zgodność
    z umową". Jak chcesz porównywać albo Kodeks Cywilny z ową
    ustawą albo "zgodność" z gwarancją (jest w K.C.) a nie "na krzyż" ;)
    Prawa odrębne. Ale gwarancja jest opcjonalna !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2004-10-26 00:56:59
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <clipmp$qve$1@atlantis.news.tpi.pl>, Van Gogush wrote:
    > Wyt?umaczcie mi to prosz? :
    > "S?d Najwy?szy w uchwale z 15 lutego 2002 r. (III CZP 86/01) stwierdzi?,
    [..]

    > To je?li powierze komus innemu to kto ma pokry? koszty z tego tytu?u
    > (naprawy)?
    > Wyglada ze musze znalezc jelenia bo nie uda mi sie wyegzekwowac
    > naprawienia przez gwaranta ("na koszt i niebezpiecze?stwo przyjmuj?cego
    > zamówienie") ?

    Sądzę, że w takim wypadku odstępujesz po prostu od umowy czyli domagasz
    się pełnego zwrotu wkładów finansowych wynikających z umowy plus
    ewventualnie poniesionych kosztów.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2004-10-26 01:04:23
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <clj91d$i6b$1@atlantis.news.tpi.pl>, Van Gogush wrote:
> [...]
    > urzadzene i usluga, ale nie odbierający.
    > Czy ustawa o sprzedazy kosnumenckiej zawiera się zakresie gwarancji czy

    Odwrotnie, gwarancja zawiera się w prawie konsumenckim lub ogólnie
    cywilnym z tym, że można ją pewnie traktować jako ogólną umowę cywilno
    prawną o wykonanie jakiejs usługi (zobowiazania).

    > hmmmm a dwa slowa wyjasnienia ?

    Nawet cztery: Wyjaśniałem ci to wcześniej.
    KC znajdziesz np tu: http://tinyurl.com/5owyk

    --
    Marcin