  • 1. Data: 2004-10-24 21:58:21
    Temat: dane osobowe "pracownika" na stronie firmy
    Od: "Zairew" <z...@g...pl>

    Pewna osoba ma firme swiadczaca uslugi hostingowe (konta www i te sprawy) i ma
    ona ta dzialnosc na siebie. I teraz jest problem poniewaz trzeba by bylo
    umiescic dane dwoch administratorow zajmujacych sie serwerem z tym, ze Ci
    wlasnie administratorzy nie bede miec zadnej umowy o prace ani nic. Czy jest
    jakis sposob aby takowe dane mozna bylo umiescic i odpowiadajac na posty mozna
    bylo sie podpisywac wlasnym nazwiskiem? Bo chodzi o to, ze oficjalnie Ci
    ludzie nie beda dostawac zadnych pieniedzy.
    Bo jak znam prawo jezeli umiesci sie kogos na stronie jako administratora
    serwisu to odrazu trzeba bedzie za niego placic podatki itd. Czy taka osoba
    nie moze byc np. jako pracujaca dobrowolnie za darmo czy cos w tym stylu?
    Inaczej mowiac: Potrzeba umiescic dane dwoch administratorow w serwisie tak
    aby nie trzeba bylo za nich nic placic, a klienci mogli sie do nich zwracac z
    pytaniami i dobrze by bylo gdyby oni sami mogli sie tez zajmowac oficjalnie
    serwisem uzywajac swojego nazwiska. Mam nadzieje, ze wyjasnilem zrozumiale :)

  • 2. Data: 2004-10-24 22:03:14
    Temat: Re: dane osobowe "pracownika" na stronie firmy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Zairew" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > bylo sie podpisywac wlasnym nazwiskiem? Bo chodzi o to, ze oficjalnie Ci
    > ludzie nie beda dostawac zadnych pieniędzy.

    A nieoficjalnie będą? :-)

> [...]
    osoba
    > nie moze byc np. jako pracujaca dobrowolnie za darmo czy cos w tym stylu?

    Jak to komercyjne przedsięwzięcie, to jej darmowa praca jest dochodem
    właściciela przedsiębiorstwa. Coś jak darowizna z ich strony.

> [...]
    oficjalnie
    > serwisem uzywajac swojego nazwiska. Mam nadzieje, ze wyjasnilem zrozumiale
    :)

    Dość zrozumiale. Z tym, ze to z ochroną danych osobowych nie ma nic
    wspólnego. Jeśli umieścisz imię i nazwisko, to akurat pod ochronę to nie
    podchodzi, bo jednoznacznie gościa nie identyfikuje. jak już chcesz być
    super pewny, to przyjmij od nich oświadczenia, ze wyrażają zgodę na piśmie i
    po kłopocie. Ale sprawy podatkowej to nie załatwia.