  • 1. Data: 2007-08-12 07:51:56
    Temat: jaki paragraf za poświadczenie nieprawdy
    Od: "zosia" <s...@p...onet.pl>

    Kochani może ktoś wie - poświadczenie nieprawdy przed urzędem jest zagrożone
    odpowiedzielnoscią karną ?? jaki to paragraf / dokładnie /

    proszę o pomoc zosia

  • 2. Data: 2007-08-12 08:29:08
    Temat: Re: jaki paragraf za poświadczenie nieprawdy
    Od: opix <o...@c...nl>

    zosia wrote:

    > Kochani może ktoś wie - poświadczenie nieprawdy przed urzędem jest
    > zagrożone odpowiedzielnoscią karną ?? jaki to paragraf / dokładnie /
    >
    > proszę o pomoc zosia

    art 272 kk
    Kto wyłudza poświadczenie nieprawdy przez podstępne wprowadzenie w błąd
    funkcjonariusza publicznego lub innej osoby upoważnionej do wystawienia
    dokumentu, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.
    --
    ===opix===

  • 3. Data: 2007-08-12 08:55:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "zosia" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    To zależy czego ta sprawa dotyczy i w jakiej formie poświadczono nieprawdę.

  • 4. Data: 2007-08-12 15:16:07
    Od: s...@p...onet.pl

    > Użytkownik "zosia" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > To zależy czego ta sprawa dotyczy i w jakiej formie poświadczono nieprawdę.

    chodzi o zameldowanie /przykładowo / w biurze meldunkowym ja mam
    dowody /świadków/,że dana osoba nie mieszka pod danym adresem a "kłamca"
    utrzymuje przed urzędem meldunkowym że mieszka .
    jaka odpowiedzialność za poświadczenie nieprawdy ??

  • 5. Data: 2007-08-12 15:58:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > utrzymuje przed urzędem meldunkowym że mieszka .
    > jaka odpowiedzialność za poświadczenie nieprawdy ??

    Jeśli został pzrtesłuchany w charakterze świadka po pouczeniu albo złożył
    oświadczenie po odpowiednim pouczeniu, to ma zastosowanie art. 233 kk (3
    lata). W przeciwnym wypadku nie jest to karalne.

  • 6. Data: 2007-08-13 08:00:24
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > oświadczenie po odpowiednim pouczeniu, to ma zastosowanie art. 233 kk (3
    > lata). W przeciwnym wypadku nie jest to karalne.

    zgadza się; jednakże ja bym sie uczepił przepisu art.272kk, wskazanego przez
    OPIXa - z informacji wskazanych przez pytającą wynika, że gościu przed
    organem meldunkowym złożył oświadczenie nieprawdziwe co do swego miejsca
    zamieszkania, no chyba że juz trwa tzw. postępowanie administracyjne i
    został przesłuchany w charakterze świadka - to wtedy 233kk; w każdym razie
    niezaleznie od sytuacji gościu za odpowie z któregoś z ww. artykułów :)

    pzdr

  • 7. Data: 2007-08-13 13:47:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:f9p2ra$kb6$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    > administracyjne i został przesłuchany w charakterze świadka - to wtedy
    > 233kk; w każdym razie niezaleznie od sytuacji gościu za odpowie z

    Art. 272 w tym wypadku nie znajdzie zastosowania, albowiem zameldowanie
    nie poświadcza miejsca pobytu. To konsekwencja zmian w prawie meldunkowym.
    teraz zasadniczo zliberalizowano przepisy i każdy może się zameldować u
    każdego - co zadanych skutków prawnych w sferze prawa do pobytu w lokalu
    nie rodzi.

  • 8. Data: 2007-08-17 11:52:16
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał
> [...]
    > teraz zasadniczo zliberalizowano przepisy i każdy może się zameldować u
    > każdego - co zadanych skutków prawnych w sferze prawa do pobytu w lokalu

    Co do samego pobytu praw nie rodzi żadnych napewno, ale czy czegoś tam nie
    poświadcza to nie wiem. Czy skoro potwierdza to nie pośwadcza w rozumieniu
    272kk?
    Ustawa o dowodach osobistych...: "Art. 9. 2b Zameldowanie w lokalu służy
    wyłącznie celom ewidencyjnym i ma na celu p o t w i e r d z e n i e
    faktu pobytu w tym lokalu"