  • 1. Data: 2004-10-13 08:06:06
    Temat: jaki kodeks?
    Od: "mumu" <a...@i...pl>

    Pod jakim kodeksem mam szukać artykułow (i jakie one są),w ktorych doszło do
    naruszenia prawa:

    1. Zawarcie małzenstwa w czasie trwania postepowania alimetacyjnego,aby być
    pełnomocnikiem pozwanego
    2. przepisanie majatku na żone , w czasie trwania postepowania
    alimetacyjnego ,aby uniknąc obowiazku płacenia alimentów
    3. uchylanie sie od płacenia alimentów

    Dzieki z góry

    Ps. sorki ,nie jestem adwokatem

  • 2. Data: 2004-10-13 08:16:50
    Temat: Re: jaki kodeks?
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > naruszenia prawa:
    >
    > 1. Zawarcie małzenstwa w czasie trwania postepowania alimetacyjnego,aby być

    Nie widzę tu naruszenia prawa.

    > 2. przepisanie majatku na żone , w czasie trwania postepowania
    > alimetacyjnego ,aby uniknąc obowiazku płacenia alimentów

    kodeks karny:
    Art. 300
    § 1. Kto, w razie grożącej mu niewypłacalności lub upadłości, udaremnia lub
    uszczupla zaspokojenie swojego wierzyciela przez to, że usuwa, ukrywa, zbywa,
    darowuje, niszczy, rzeczywiście lub pozornie obciąża albo uszkadza składniki
    swojego majątku,

    podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.

    § 2. Kto, w celu udaremnienia wykonania orzeczenia sądu lub innego organu
    państwowego, udaremnia lub uszczupla zaspokojenie swojego wierzyciela przez to,
    że usuwa, ukrywa, zbywa, darowuje, niszczy, rzeczywiście lub pozornie obciąża
    albo uszkadza składniki swojego majątku zajęte lub zagrożone zajęciem,

    § 3. Jeżeli czyn określony w § 1 wyrządził szkodę wielu wierzycielom, sprawca

    KODEKS CYWILNY:
    Art. 527
    § 1. Gdy wskutek czynności prawnej dłużnika dokonanej z pokrzywdzeniem
    wierzycieli osoba trzecia uzyskała korzyść majątkową, każdy z wierzycieli może
    żądać uznania tej czynności za bezskuteczną w stosunku do niego, jeżeli dłużnik
    działał ze świadomością pokrzywdzenia wierzycieli, a osoba trzecia o tym
    wiedziała lub przy zachowaniu należytej staranności mogła się dowiedzieć.

    § 2. Czynność prawna dłużnika jest dokonana z pokrzywdzeniem wierzycieli,
    jeżeli wskutek tej czynności dłużnik stał się niewypłacalny albo stał się
    niewypłacalny w wyższym stopniu, niż był przed dokonaniem czynności.

    § 3. Jeżeli wskutek czynności prawnej dłużnika dokonanej z pokrzywdzeniem
    wierzycieli uzyskała korzyść majątkową osoba będąca w bliskim z nim stosunku,
    domniemywa się, że osoba ta wiedziała, iż dłużnik działał ze świadomością
    pokrzywdzenia wierzycieli.

    § 4. Jeżeli wskutek czynności prawnej dłużnika dokonanej z pokrzywdzeniem
    wierzycieli korzyść majątkową uzyskał przedsiębiorca pozostający z dłużnikiem w
    stałych stosunkach gospodarczych, domniemywa się, że było mu wiadome, iż
    dłużnik działał ze świadomością pokrzywdzenia wierzycieli.
    Art. 528
    Jeżeli wskutek czynności prawnej dokonanej przez dłużnika z pokrzywdzeniem
    wierzycieli osoba trzecia uzyskała korzyść majątkową bezpłatnie, wierzyciel
    może żądać uznania czynności za bezskuteczną, chociażby osoba ta nie wiedziała
    i nawet przy zachowaniu należytej staranności nie mogła się dowiedzieć, że
    dłużnik działał ze świadomością pokrzywdzenia wierzycieli.
    Art. 529
    Jeżeli w chwili darowizny dłużnik był niewypłacalny domniemywa się, iż działał
    ze świadomością pokrzywdzenia wierzycieli. To samo dotyczy wypadku, gdy dłużnik
    stał się niewypłacalny wskutek dokonania darowizny

    > 3. uchylanie sie od płacenia alimentów

    Art. 209 kodeksu karnego:
    § 1. Kto uporczywie uchyla się od wykonania ciążącego na nim z mocy ustawy lub
    orzeczenia sądowego obowiązku opieki przez niełożenie na utrzymanie osoby
    najbliższej lub innej osoby i przez to naraża ją na niemożność zaspokojenia
    podstawowych potrzeb życiowych,

    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat
    2.

    § 2. Ściganie następuje na wniosek pokrzywdzonego, organu pomocy społecznej lub
    organu udzielającego odpowiedniego świadczenia rodzinnego.

    § 3. Jeżeli pokrzywdzonemu przyznano odpowiednie świadczenie rodzinne, ściganie
    odbywa się z urzędu.

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl