  • From: "Piotrus" <p...@d...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: jaka moze byc wysokosc alimentow?
    Date: Sat, 4 Jan 2003 20:25:55 +0100

    Prawo mówi o że do 2/3 zarobków.

    Zasądzone 500 zł traktowałbym zupełnie symbolicznie (swoją drogą jestem
    ciekaw jak Ci się udało przy zarobkach brutto nowe ~10000). I szczerze
    powiem że w przypadku 8 letniej latorośli na pewno nie wystarczy nawet na
    najbardziej podstawowe potrzeby i bez trudu może to udowodnić w Sądzie.
    Dlatego też proponuję Ci zawarcie z ex ugody że będziesz łożył na potrzeby
    dziecka (opłacał kółka zainteresowań, ciuchy etc etc) i będziesz miał
    pewność że eks nie wykorzysta ew. większych alimentów np. na swoje
    kosmetyki.
    Znam wiele przypadków takich rozwiązań (bo zakładam że nie chcesz oszczędzać
    na swoim dziecku) dających Ci gwarancję prawidłowego wykorzystania środków.
    Ja nie płacę alimentów ale wydatki na 8 latka (czesne szkoła, wakacje,
    ubrania, leki, lekarze, zainteresowania, przyjemności i inne różności to
    min. 2000 /mies).

    Pozdrawiam