  • 1. Data: 2004-05-23 22:40:37
    Temat: jak zlozyc pozew
    Od: "Mat" <m...@w...pl>

    Witam
    Chce zlozyc pozew o naruszenie dobr osobistych. Zostalem publicznie
    pomowiony o kradziez przez nieznana mi osobe. Sprawa zostala w stu
    procentach wyjasniona - nie jestem zlodziejem. Wykonuje jednak zawod
    publiczny, ktory wymaga ode mnie wrecz nieskazitelnosci (jestem
    dziennikarzem).

    W zasadzie chcialbym dwoch rzeczy. Po pierwsze chcialby, aby osoba, ktora
    mnie publicznie posadzila o kradziez, zostala zmuszona do publicznych
    przeprosin (ogloszenia w lokalnych gazetach).
    Po drugie, choc przyznaje, ze nie jest to najwazniejsze, chcialbym, otrzymac
    z tego powodu jakies odszkodowanie.

    Moje pytania sa wiec nastepujace:
    - ile kosztuje zalozenie takiej sprawy?
    - czy konieczne jest wynajecie adwokata?
    - ile trzeba obecnie zaplacic adwokatowi?

    Wybaczcie moja indolecje, ale jestem kompletnym laikiem w tych sprawach.
    Z gory dzieki za pomoc
    Pozdrawiam
    Mat