  • 1. Data: 2004-05-23 19:13:11
    Temat: Zasiedzenie w postępowaniu spadkowym
    Od: Wiesiek <w...@g...pl>

    Mam parę pytań odnośnie zasiedzenia nieruchomości - powód zmarł przed
    rozprawą niejawną w SN. Wiem, że sprawa powinna być zawieszona do czasu
    ustalenia spadkobierców. KC dopuszcza możliwość doliczenia okresu
    posiadania poprzedniego właściciela przez spadkobierców. Stąd moje
    pytania do kiedy trzeba rozpocząć podział spadku? Czy jeżeli odbędzie
    się rozprawa niejawna w SN i kasacja zostanie oddalona, a werdykt został
    wydany podczas gdy faktycznie nie ma ustalonej jednej ze stron - czy SN
    wtedy po takiej informacji rozpatruje sprawę jeszcze raz?
    Jak wygląda sądowy podział spadku jeżeli spadkodawca nie ma prawa do
    nieruchomości? Co jest wtedy przedmiotem postępowania?
    Jeżeli ktoś ma pomysł na przedłużenie sprawy w SN to proszę o
    podpowiedź. Chodzi mi o przedłużenie wszystkiego jeszcze na jakiś czas.
    Niestety Skarb Państwa jest chojny jeżeli chodzi o dobra obywateli
    (normalnie 20 albo 30 lat dla zasiedzenia), ale sam po pół wieku nie
    chce uznać zasiedzenia swojej własności.

    Wiesiek

    P.S. Państwo prawa jest to państwo, które w równym stopniu
    podporządkowuje się własnym przepisom jak każe im swoim obywatelom
    podporządkować się.