  • 1. Data: 2004-05-23 19:17:39
    Temat: zwrot kosztów sądowych
    Od: "psi2338" <p...@o...pl>

    Witam szanowne grono.

    Mam takie pytanko jakiś miesiąc temu wygrałem sprawę w sądzie okręgowym o
    cofnięciu darowizny.

    Sąd oddalił powództwo strony i nakazał wypłacenie na moją rzecz kosztów
    sądowych w wysokości xxx zł.

    I teraz mam pytanie w tydzień po uprawomocnieniu się wyroku wysłałem do
    osoby z którą miałem spór takie pisemko z przypomnieniem o wpłacie na moje
    konto kosztów sądowych w kwocie xxx. Wysłałem to listem poleconym z podaniem
    terminu do kiedy ma wpłacić tą należność.

    Oczywiście nie uiścił mi tej kwoty.

    Teraz mam pytanie gdzie ja mam się udać abym mógł ściągnąć od niego te
    pieniądze. Czy do komornika czy znowu do sądu i ewentualnie jakie pismo mam
    napisać.

    Pozdrawiam
    Kriss

  • 2. Data: 2004-05-23 19:32:51
    Temat: Re: zwrot kosztów sądowych
    Od: "KRF" <x...@x...xx>

    Użytkownik "psi2338" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Teraz mam pytanie gdzie ja mam się udać abym mógł ściągnąć od niego te
    > pieniądze. Czy do komornika czy znowu do sądu i ewentualnie jakie pismo
    mam
    > napisać.

    Najpierw do sądu z wnioskiem o nadanie klauzuli wykonalności, potem do
    komornika.

  • 3. Data: 2004-05-23 19:49:28
    Od: "psi2338" <p...@o...pl>

    Do komornika w sądzie czy w urzędzie skarbowym ?? a i do którego urzędu
    skarbowego ?? do tego gdzie"dłużnik" jest zameldowany czy do mojego US

  • 4. Data: 2004-05-23 20:07:15
    Od: "KRF" <x...@x...xx>

    > Do komornika w sądzie czy w urzędzie skarbowym ??

    W sądzie. Komornik w US nie zajmuje się sprawami cywilnymi (no chyba, że
    dojdzie do zbiegu egzekucji).
    Komornik najlepiej ten, w którego rewirze mieszka dłużnik, ale możesz sobie
    wybrać dowolnego w granicach właściwości sądu apelacyjnego.

  • 5. Data: 2004-05-24 10:23:55
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    > W sądzie. Komornik w US nie zajmuje się sprawami cywilnymi (no chyba, że
    > dojdzie do zbiegu egzekucji).

    w US nie ma komornikow.
    ci panowie nazywaja sie p_o_b_o_r_c_a_m_i s_k_a_r_b_o_w_y_m_i.
    dzialaja na podstawie innych przepisow i zajmuja sie raczej innymi sprawami.
    pozdr.
    marcin

  • 6. Data: 2004-05-24 15:18:52
    Od: "Lesio5" <l...@w...pI>

    Użytkownik "bd" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > w US nie ma komornikow.
    > ci panowie nazywaja sie p_o_b_o_r_c_a_m_i s_k_a_r_b_o_w_y_m_i.
    > dzialaja na podstawie innych przepisow i zajmuja sie raczej innymi
    sprawami.

    Ale potocznie i to nawet wewnatrz organów skarbowych nazywani sa i tak
    'komornikami'. Bo to jest 3 sylabowy zwrot (zamiast 8 sylab).

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    Ať si bylo, jak si bylo, přece jaksi bylo, ještě nikdy nebylo, aby jaksi

  • 7. Data: 2004-05-25 00:06:57
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    > Ale potocznie i to nawet wewnatrz organów skarbowych nazywani sa i tak
    > 'komornikami'. Bo to jest 3 sylabowy zwrot (zamiast 8 sylab).

    wiem jak jest potocznie, ale nic dobrego z tego nie wynika.
    ludzie myla przez to pojecia i przepisy. wszedzie pracuja ludzie
    wiec nie dziwie sie, ze w us tez tak mowia, a powiem nawet, ze
    zwlaszcza po ludziach tam pracujacych nie spodziewam sie wiele...:)
    pozdr.
    marcin