  • 51. Data: 2005-11-01 15:22:15
    Temat: Re: jak zareagowac
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:pwcewnlzhxqx.dlg@olgierd.gov.pl Olgierd
    <n...@n...spam.no.problem> pisze:

    > Rozumiem, że sytuacja, w której gość profilaktycznie nie podejmuje
    > korespondencji i "można mu skoczyć" jest lepsza?
    Źle rozumiesz.
    Uważam bowiem, że awizowanie przesyłek, nie mówiąc o fatygowaniu listonosza
    lub innego doręczyciela celem dostarczenia ważnej korespondencji jest
    bezsensowne i może prowadzić do zbędnych zaburzeń w jej przepływie.
    Osobiście rozwiązałbym problem poprzez prostą regulację ustawową nakładającą
    na obywatela obowiązek meldowania się co - powiedzmy - 2 tygodnie we
    właściwym dla miejsca zamieszkania urzędzie pocztowym (lub innej
    przeznaczonej do tego celu jednostce administracji państwowej) celem
    sprawdzenia, czy nie dostarczono dla niego korespondencji do podjęcia której
    byłby on naturalnie prawnie zobowiązany. Aby rozwiązanie to nie pozostało
    martwym zapisem prawo przewidywałoby dolegliwe sankcje za niedopełnienie
    obowiązku.

    Jotte

  • 52. Data: 2005-11-01 16:06:32
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 1 Nov 2005 16:22:15 +0100,
    osoba podpisana: Jotte <t...@W...pl>
    napisała:
    [...]
    > Osobiście rozwiązałbym problem poprzez prostą regulację ustawową nakładającą
    > na obywatela obowiązek meldowania się co - powiedzmy - 2 tygodnie we
    > właściwym dla miejsca zamieszkania urzędzie pocztowym (lub innej
    To się możesz meldować. Ale nie każ mi, proszę. Poza tym jeśli nie
    dopełniłeś sam obowiazku meldunkowego, to jakoś cienko widzę
    spełnianie przez Ciebie "meldowania co 2 tygodnie"

    KJ

    A lady is one who never shows her underwear unintentionally.
    -- Lillian Day

  • 53. Data: 2005-11-01 16:17:08
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:slrndmf4k8.7kl.kjonca@kjonca.kjonca.bogus Kamil Jońca
    <k...@p...onet.pl> pisze:

    > To się możesz meldować. Ale nie każ mi, proszę.
    Niestety muszę. Dura lex sed lex.

    > Poza tym jeśli nie
    > dopełniłeś sam obowiazku meldunkowego
    Czemu twierdzisz, że ja jakiegoś obowiązku nie dopełniłem? Przecież nie
    jestem posłem ani senatorem, ani nawet radnym.

    Jotte

  • 54. Data: 2005-11-01 16:30:46
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 1 Nov 2005 17:17:08 +0100,
    osoba podpisana: Jotte <t...@W...pl>
    napisała:
    > W wiadomości news:slrndmf4k8.7kl.kjonca@kjonca.kjonca.bogus Kamil Jońca

    > Niestety muszę. Dura lex sed lex.
    Na szczęście takiego prawa nie ma i oby nie było.

    Przebywałeś w miejscu zameldowania ? Jeśli nie to gdzieś indziej, tak ?
    Dlaczego więc tam się nie zameldowałeś ?

    > Czemu twierdzisz, że ja jakiegoś obowiązku nie dopełniłem? Przecież nie
    > jestem posłem ani senatorem, ani nawet radnym.
    A co to ma do rzeczy ?
    KJ

    EMACS = Emacs Manuals Are Cryptic and Surreal

  • 55. Data: 2005-11-01 17:34:56
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:slrndmf61m.7kl.kjonca@kjonca.kjonca.bogus Kamil Jońca
    <k...@p...onet.pl> pisze:

    > Na szczęście takiego prawa nie ma i oby nie było.
    Jezu, stary - nie miej poczucia humoru rosomaka. Żartowałem, słowo. ;)

    > Przebywałeś w miejscu zameldowania ? Jeśli nie to gdzieś indziej, tak ?
    > Dlaczego więc tam się nie zameldowałeś ?
    Przebywałem w moim domu (mieszkaniu). Jednym z dwóch. Mogę przebywać w dni
    parzyste w jednym, a nieparzyste w drugim (lub dziesiątym) z moich własnych
    lokali. Nie ma przepisu zobowiązującego mnie do przemeldowywania się co
    drugi dzień.
    W tej sytuacji mam kłopot z prawidłowym dopełnieniem obowiązku
    meldunkowego - ale to nie moja wina, lecz ułomności prawa.

    > A co to ma do rzeczy ?
    To proste. Oni łamią prawo bez większych konsekwencji. Ja takowe ponoszę.

    Jotte

  • 56. Data: 2005-11-01 18:20:37
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Jotte napisał(a):
> [...]
    > lokali. Nie ma przepisu zobowiązującego mnie do przemeldowywania się co

    Zmieniając tak miejsce zamieszkania co dwa dni raczej nie miałbyś
    kłopotów z odebraniem dwukrotnie awizowanej przesyłki. A nawet jak była
    raz awizowana, to i tak było to 7 dni.

    KG

  • 57. Data: 2005-11-01 18:20:41
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Jotte napisał(a):
    > A mianowicie co stanowi o tym czy oświadczenie woli zostało przekazane w
    > sposób umożliwiający zapoznanie się z nim.

    Możliwość zapoznania się z nim - czyli na przykład możliwość odebrania
    awizowanej przesyłki skoro już wokół tego krążymy.
    Chodzi o to, że nie jest konieczne zapoznania się z oświadczeniem woli
    (co przecież jest nie do udowodnienia), ale dla uproszczenia wystarczy
    sama możliwość zapoznania się. To czy adresat będzie chciał podjąć
    czynności, które mu to zapoznanie się umożliwią (np. otworzy kopertę),
    to jego sprawa.
    W przypadku przesyłki poleconej i dowodu jej nadania - skoro została
    nadana, to raczej dotarła - ale jeśli adresat zaprzeczy, to wysyłający
    będzie musiał udowodnić, ze dotarła... Tak samo w razie sporu co do
    adresu, to wysyłający będzie musiał w jakiś sposób wykazać, że pod tym
    adresem określona osoba przebywała.
    Trochę inne zasady obowiązują przy pismach urzędowych (sąd,
    administracja itp.)

    > Interesują mnie oba paragrafy. Ad absurdum - jeśli ktoś pragnący wyrazić mi
    > to, co uważa za swoją wolę wywrzeszczy mi ją pod oknem albo wyskrobie
    > gwoździem na masce auta - to uczynił to w sposób z całą pewnością
    > umożliwiający mi zapoznanie się z jej treścią. I co? Spełnił wymogi tego
    > artykułu?

    tak - miałeś możliwość zapoznania się, to dotarło
    w przypadku okna musiałbyś jeszcze móc to usłyszeć

    > Rozumiem, że KC to ustawa, a zatem akt prawny mogący zawierać wiele
    > uogólnień. Czy są więc jakieś akty wykonawcze do niego zawierające odpowiedź
    > na moje pytania lub w inny sposób uszczegółowiające zapisy art. 61?

    nie ma

    KG

  • 58. Data: 2005-11-01 18:30:07
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Jotte wrote:
    [...]

> [...]
    > lokali. Nie ma przepisu zobowiązującego mnie do przemeldowywania się co
    Co czwarty bodajze. (Na dłużej niż 3 dni ?)
    Poza tym awizo jest coś koło 2*7 dni( czasami tylko 7) mało ?
    KJ

  • 59. Data: 2005-11-01 18:45:47
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dk8bl0$mtu$1@inews.gazeta.pl kam <#k...@w...pl#>
    pisze:

    > Zmieniając tak miejsce zamieszkania co dwa dni raczej nie miałbyś
    > kłopotów z odebraniem dwukrotnie awizowanej przesyłki. A nawet jak była
    > raz awizowana, to i tak było to 7 dni.
    Fakt, o tym nie pomyślałem. Dokupię więc jeszcze kilka mieszkań, zamieszkam
    rotacyjnie i będę w porządku z prawem bez meldowania ;)

    Jotte

  • 60. Data: 2005-11-01 18:47:02
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dk8bl5$mtu$2@inews.gazeta.pl kam <#k...@w...pl#>
    pisze:
    > Możliwość zapoznania się z nim - czyli na przykład możliwość odebrania
    > awizowanej przesyłki skoro już wokół tego krążymy.
    Nie, nie krążymy wokół odebrania przesyłki. Krążymy - przynajmniej ja -
    wokół kryteriów skuteczności dostarczenia lub - jeśli wolisz - możliwości
    zapoznania się z treścią..

    > Chodzi o to, że nie jest konieczne zapoznania się z oświadczeniem woli
    > (co przecież jest nie do udowodnienia)
    Kurdę, przecież wiem!

    >, ale dla uproszczenia wystarczy
    > sama możliwość zapoznania się.
    Czy ja może piszę debilnie i niezrozumiale? Popełniam, gdzieś błąd? Przecież
    właśnie pytam o kryteria, warunki, czyli - jak określić czy zaistniała
    możliweość zapoznania się.

    > To czy adresat będzie chciał podjąć
    > czynności, które mu to zapoznanie się umożliwią (np. otworzy kopertę),
    > to jego sprawa.
    Na tej zasadzie, to można objawić swą wolę drogą opublikowania jej np. na
    stronie www. A czy adresat podejmie czynności umożliwiające mu zapoznanie
    się z nią (np. uruchomi google'a i wpisze odpowiednie zapytanie) to już jego
    sprawa.

    > Tak samo w razie sporu co do
    > adresu, to wysyłający będzie musiał w jakiś sposób wykazać, że pod tym
    > adresem określona osoba przebywała.
    O, to już coś.

    > Trochę inne zasady obowiązują przy pismach urzędowych (sąd,
    > administracja itp.)
    To ja wiem. Z autopsji... ;)

    > tak - miałeś możliwość zapoznania się, to dotarło
    > w przypadku okna musiałbyś jeszcze móc to usłyszeć
    Żartujesz, czy na serio?

    Jotte