    From: kam <#k...@w...pl#>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: jak zareagowac
    Date: Tue, 01 Nov 2005 19:20:41 +0100
    <dk37kc$392$1@atlantis.news.tpi.pl> <dk383l$6c1$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <dk3b6r$2e2$1@news.dialog.net.pl> <dk3dfb$pei$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <dk3eeq$573$1@news.dialog.net.pl> <4...@o...gov.pl>
    <dk3gum$784$1@news.dialog.net.pl> <16zj68mztfkc3$.dlg@olgierd.gov.pl>
    <dk4r6u$60g$1@news.dialog.net.pl> <q...@o...gov.pl>
    <dk5ah0$ico$1@news.dialog.net.pl> <dk66eq$40d$1@inews.gazeta.pl>
    <dk66sq$c1k$1@news.dialog.net.pl> <dk67ot$951$2@inews.gazeta.pl>
    <dk67vj$d3k$1@news.dialog.net.pl> <dk68a9$951$3@inews.gazeta.pl>
    <dk68i3$dn6$1@news.dialog.net.pl> <tipg08jel50c$.dlg@olgierd.gov.pl>
    <dk7i81$hjl$1@news.dialog.net.pl> <dk7io5$d02$1@inews.gazeta.pl>
    <dk80fu$t2v$1@news.dialog.net.pl>

    Jotte napisał(a):
    > A mianowicie co stanowi o tym czy oświadczenie woli zostało przekazane w
    > sposób umożliwiający zapoznanie się z nim.

    Możliwość zapoznania się z nim - czyli na przykład możliwość odebrania
    awizowanej przesyłki skoro już wokół tego krążymy.
    Chodzi o to, że nie jest konieczne zapoznania się z oświadczeniem woli
    (co przecież jest nie do udowodnienia), ale dla uproszczenia wystarczy
    sama możliwość zapoznania się. To czy adresat będzie chciał podjąć
    czynności, które mu to zapoznanie się umożliwią (np. otworzy kopertę),
    to jego sprawa.
    W przypadku przesyłki poleconej i dowodu jej nadania - skoro została
    nadana, to raczej dotarła - ale jeśli adresat zaprzeczy, to wysyłający
    będzie musiał udowodnić, ze dotarła... Tak samo w razie sporu co do
    adresu, to wysyłający będzie musiał w jakiś sposób wykazać, że pod tym
    adresem określona osoba przebywała.
    Trochę inne zasady obowiązują przy pismach urzędowych (sąd,
    administracja itp.)

    > Interesują mnie oba paragrafy. Ad absurdum - jeśli ktoś pragnący wyrazić mi
    > to, co uważa za swoją wolę wywrzeszczy mi ją pod oknem albo wyskrobie
    > gwoździem na masce auta - to uczynił to w sposób z całą pewnością
    > umożliwiający mi zapoznanie się z jej treścią. I co? Spełnił wymogi tego
    > artykułu?

    tak - miałeś możliwość zapoznania się, to dotarło
    w przypadku okna musiałbyś jeszcze móc to usłyszeć

    > Rozumiem, że KC to ustawa, a zatem akt prawny mogący zawierać wiele
    > uogólnień. Czy są więc jakieś akty wykonawcze do niego zawierające odpowiedź
    > na moje pytania lub w inny sposób uszczegółowiające zapisy art. 61?

    nie ma

    KG