  • 11. Data: 2006-03-11 17:31:57
    Temat: Re: jak wygrac z fotoradarem[ot]
    Od: JFK <s...@g...com>

    Dnia Sat, 11 Mar 2006 17:24:19 +0100, JFK napisał(a):

    > Swego czasu w top gear robili testy na torze.
    Mialem chwilke czasu wiec sprawdzilem ich test:
    radar poddal sie przy ponad 280 km/h wykreconych przy pomocy tvr tuscan
    Ogolnie przy tej predkosci pomiar (a w kazdym badz razie proba zrobienia
    zdjecia) w ogole nie nastapil.
    Nie wyobrazam sobie takich predkosci gdziekolwiek na polskiej drodze.
    A na torach jak wiadomo fotoradarow zazwyczaj nie ma ;-)
    Jakub (JFK) Kasica
    kontakt ze mna:
    http://rudy.mif.pg.gda.pl/~jfk/poczta/
    lub(wolniej)na adres z From

  • 12. Data: 2006-03-11 17:42:37
    Temat: Re: jak wygrac z fotoradarem
    Od: "jacobs" <a...@m...pl>

    Użytkownik "JFK" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    > A co do nocy to niewiele zmienia bo z tego co czytalem te aparaty
    > dzialaja w pasmie podczerwieni wiec moga sobie blysnac naprawde mocno bo i
    > tak nie oslepiaja.

    To źle czytałeś. W podczerwieni to działają kamery termowizyjne naprzykład.
    Szuka się takimi kamerami np. obiekty o innej temperaturze niz otoczenie.
    Zdjęcie samochodu w podczerwieni dało by obraz głównie maski silnika (bo
    jest rozgrzana). Podczerwień nie daje dobrej rozdzielczości.

    Zdjecia nocne z tzw "fotoradarów" są wykonywane w świetle czerwonym, poprzez
    filtr światła białego, żeby nie być oślepionym przez np. reflektory
    samochodowe. Ten "błysk" jest czerwony, wiec pewnie ktoś wymyślił
    "podczerwień".
    Potem zdjęcie jest przerobione na odcienie szarości i wychodzi jako
    czarno-białe.

    Tyle na temat "podczerwieni" ;)

    Najlepszym wyjściem aby nie płacić takiego mandatu, jest oczywiście
    przyznanie się do winy i złożenie do sądu grodzkiego wniosku o odstąpienie
    od wymierzenia kary ze względu na złą sytuacje materialną. Jeśli to nie
    pomoże to jak juz jest nakaz zapłaty, wystąpić o umorzenie z tych samych
    powodów jak wymieniłem wcześniej.

    pozdrawiam

    J.

  • 13. Data: 2006-03-11 20:31:55
    Od: ":-\)" <W...@n...USUNACpl>

    I mam uwierzyc, ze takie cuda sa w Polsce?
    A skad ci specjalisci to by to jeszcze przerabiali?
    PHi! :-D

    --
    ;-)

  • 14. Data: 2006-03-12 16:30:55
    Od: " a" <j...@g...pl>

    nadir <n...@h...org> napisał(a):

> [...]

    Mało osób wie, że w polskich fotoradarach do wyrzucenia nadaje się ok. 40%
    zrobionych zdjęć... Wysyła się tylko te, na których rzeczywiście da się coś
    odczytać.

  • 15. Data: 2006-03-12 16:44:18
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 11 mar o godzinie 18:31, na pl.soc.prawo, JFK napisał(a):

> [...]
    > zdjecia) w ogole nie nastapil.
    > Nie wyobrazam sobie takich predkosci gdziekolwiek na polskiej drodze.

    Zapewniam Cię że nie ma problemu z osiągnięciem takiej prędkości.
    Osobiście co prawda nie przekroczyłem 280 - ale 270km/h osiągnąłem - tyle
    że nie samochodem - na motorku sobie pomykałem.
    Było to pod koniec lat 90 - teraz już nie mam motorka ;) - ale obecnie
    technologia poszła kolejny krok do przodu - 300 - 315km/h nie jet niczym
    specjalnym.

    > A na torach jak wiadomo fotoradarow zazwyczaj nie ma ;-)

    Są nie tyle fotoradary co radary - do mierzenia np. czasu przejazdu,
    prędkości na zakręcie itp itd.
    Choć nie wiem czy na każdym torze - ale raczej tak ;)

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany
    http://www.elektro-instal.com/smieszne/

  • 16. Data: 2006-03-15 07:02:53
    Od: ":-\)" <W...@n...USUNACpl>

    > Taaaaa napewno. Wyobraź sobie jakie niebezpieczeństwo by stwarzał taki
    > flash jak by ktoś grzał na wlocie do miasta 130km/h i dostał lampą
    > błyskową po oczach. Pomijając fakt nadmiernej prędkości sprawa pewnie
    > trafiła by na wokandę z powodu spowodowania zagrożenia na drodze. Ciekaw
    > jestem kto by wtedy za takiego flasha beknął.
    No, to w teorii jedno i w praktyce drugie. Wlasnie wczoraj wracalem sobie
    wieczorkiem z Kozichglow do Poznania (tam jest taka dluuuuuga prosta) i
    dostrzeglem jakies swiatelko odlegle odemnie o ok. 2km :-) Jak przejechalem
    w koncu ten dystans zobaczylem nad soba wielki FLASH miggajacy rytmicznie co
    sekunde ostrzegajacy o przejsciu dla pieszych. I? Wstawili tylko na chwile
    flash jako sybstytut jazyniowki? Bylo ciemno jak w ... a flash ostro wybijal
    swoj rytm.
    Moze zjade teraz na drugi pas i powiem, ze mnie flash oslepil? ;-)

    --
    ;-)