  • 1. Data: 2006-03-09 19:40:16
    Temat: prawo spadkowe
    Od: "piorbo" <p...@t...net.pl>

    Witam,
    proszę o odpowiedź jakie znaczenie w procesie spadkowym po mężu ma
    znaczenie że posiadał on lub nie gospodarsto rolne?
    W przykładowym wzorze wniosku (w biurze podawczym) jest : " w skład
    spadku nie wchodzi gospodarstwo rolne ani żadna inna nieruchomość".
    A jeżel jest to co wtedy?
    Faktycznie spadkodawca (mój zmarły mąż) nie posiadał gospodarstwa ale
    prowadzone jest odrębne postępowanie w sparwie mienia zabużańskiego, w
    którym włąsnie jest on spadkobiercą.
    Co napisać we wniosku ?

  • 2. Data: 2006-03-09 19:51:22
    Temat: Re: prawo spadkowe
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    piorbo napisał(a):
    > proszę o odpowiedź jakie znaczenie w procesie spadkowym po mężu ma
    > znaczenie że posiadał on lub nie gospodarsto rolne?

    zależy kiedy zmarł... do lutego 2001 roku były odrębne zasady
    dziedziczenia gospodarstwa rolnego, więc jeśli zmarł przed tą data jest
    to istotne dla określenia kto dziedziczy gospodarstwo
    a jeśli później, to i tak powinien być odrębny punkt orzeczenia, mimo że
    o tej samej treści...

    że nie posiadał

    KG

  • 3. Data: 2006-03-09 20:07:01
    Od: "piorbo" <p...@t...net.pl>

> [...]
    > istotne dla określenia kto dziedziczy gospodarstwo
    > a jeśli później, to i tak powinien być odrębny punkt orzeczenia, mimo że o

    dzięki za sugestie, też tak uważam (jako laik prawny) - Internet to
    wspaniała rzecz.