    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Fri, 30 May 2014 21:40:47 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: jak uwolnic sie od kosciola katolickiego ?
    <lm4ag6$f3e$1@node2.news.atman.pl> <lm4hba$pcj$1@news.vectranet.pl>
    <lm4hll$9pn$1@node1.news.atman.pl> <lm4lmb$mvt$1@node2.news.atman.pl>
    <5385f060$1$2365$65785112@news.neostrada.pl>
    <lm532v$sra$1@node1.news.atman.pl>
    <538610f9$0$2224$65785112@news.neostrada.pl>
    <lm5fq2$2t6$1@news.vectranet.pl>
    <538644f4$0$2368$65785112@news.neostrada.pl>
    <lm5i54$ea5$1@node1.news.atman.pl>
    <53866c9a$0$2363$65785112@news.neostrada.pl>
    <lm6hvq$b79$2@node1.news.atman.pl>
    <53879e75$0$2145$65785112@news.neostrada.pl>

    On Thu, 29 May 2014, Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "Dominik & Co" <D...@g...pl.invalid> napisał
    >
    > No i tu masz już pierwszy proiblem :-)

    Jak to rzekł pewien ślepy koń: "nie widzę" :)
    Przecież fakt uznawania jak wyżej, nijak nie przekłada się na konieczność
    papierowej rejstracji tego "uznania".
    IMO co najwyżej *wolno* takie dane przechować (bez przetwarzania),
    ale właśnie konieczność nieprzetwarzania wymusza, *o ile dane
    nie zostaną zniszczone*, odnotowanie faktu zakazu przetwarzania
    oraz przyczyny tegoż.

    > Nie wolno w ogóle przetwarzać informacji o wyznaniu, co wynika z art. 53.7
    > Konstytucji.

    Wrrr... a czytałeś go? Jakoś tak starasz się żeby zaczepiać o ten
    punkt programu ;)
    Hint: PRZEZ ORGANY WŁADZY PUBLICZNEJ.

    To oznacza, że DOBROWOLNIE możesz swoje dane podać dowolnej organizacji
    religijnej, która WŁADZĄ PUBLICZNĄ nijak nie jest (no, wedle prawa :>),
    ale to z kolei nie zdejmuje z niej obowiązków ustawowych.
    A to implikuje obowiązek "zaprzestania przetwarzania" na żądanie.

    > UWażam, że to nie ma żadnego sensu. Co do zasady nie widzę powodu, by
    > organizacja nie uznawąła sobie czegokolwiek. Doąd to nie ma to jakiegoś
    > przełożenia na człowieka, to jest spara tej organizacji.

    Czekaj, bo się zgubiłem.
    Nie widzisz powodu aby *uznawała* czy *nie uznawała* jak napisałeś?
    Bo chodzi o *uznanie* obowiązku zaprzestania przetwarzania danych.

    > Granica leży dokładnie w miejscu,w którym organizacja z przynależności do
    > niej danej osoby zaczyna wywodzić jakieś skutki prawne.

    Ja rozumiem, że nie masz nic przeciw temu, żeby np. dowolny
    bank albo hipermarket miał Twoje dane, mimo że nic nigdy nie
    "wyrażałeś".
    Ale prawo jednak stanowi inaczej.
    "Nieuprawnionych" danych nie wolno w takiej bazie przetwarzać w celu innym
    niż konieczny, kropka.
    Możesz sobie zrobić backup, IMO przejdzie przez "konieczność" :)

    pzdr, Gotfryd