  • 1. Data: 2007-07-05 20:23:47
    Temat: jak dlugo policja moze spisywac...?
    Od: "Michał Trych" <m...@U...pl>

    witam,
    ostanio zostalem ze znajomym spisanym przez policje.... nie kwestiunuje
    zasadnosci, bo to juz do mnie dotarlo, ale trzymali nas chyba z 20 minut bo
    czekali az bedzie ich kolej do sprawdzenia dowodow przez radio.. akurat
    bardzo mi sie spieszylo i troche sie zaczalem stresowac.
    Czy sa jakies przepisy ktore mowia o zatrzymaniu, bo chyba tak to mozna
    ujac, bo raczej chyba nie moge powiedziec, sorry panowie ale sie spiesze.
    pozdrawiam
    michal

  • 2. Data: 2007-07-05 20:48:10
    Temat: Re: jak dlugo policja moze spisywac...?
    Od: "rezist.com" <r...@s...us>

    > Czy sa jakies przepisy ktore mowia o zatrzymaniu,

    W sumie, mogliby Was jeszcze potrzymac 47 godzin i 40 minut :D

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 3. Data: 2007-07-05 21:01:33
    Od: Michał <n...@s...pl>

    rezist.com napisał(a):
    > W sumie, mogliby Was jeszcze potrzymac 47 godzin i 40 minut :D

    Bzdury piszesz.

    --
    pzdr

  • 4. Data: 2007-07-06 09:17:02
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Michał Trych napisał(a):
> [...]
    > Czy sa jakies przepisy ktore mowia o zatrzymaniu, bo chyba tak to mozna
    > ujac, bo raczej chyba nie moge powiedziec, sorry panowie ale sie spiesze.

    to ja mam poobne pytanie, co mi moze (oczywiscie zgodnie z prawem) zrbic
    policjant ktory chce mnie wylegitymowac kiedy sie spiesze, a ja mowie
    owszem wszystko panu pokaze i na wszystk odpowiem ale prosze isc
    kolomnie poneiwaz nie mam czasu by stac tu w miejscu. (nic nie stoi na
    przeszkodzie by z krotkofalowka szedl)

    P.

    --
    darmowe 'porady prawne' wolontariuszy w zakresie rozliczeń pracowników i
    pracodawców, prowadzenia księgi oraz ewidencji, rozliczeń z fiskusem
    oraz ZUSem.

  • 5. Data: 2007-07-06 09:35:50
    Od: Michał <n...@s...pl>

    Sowiecki Agent napisał(a):
> [...]
    > owszem wszystko panu pokaze i na wszystk odpowiem ale prosze isc
    > kolomnie poneiwaz nie mam czasu by stac tu w miejscu. (nic nie stoi na

    Problem powinien być postawiony inaczej:

    Legitymowanie bez uzasadnionych podejrzeń nie powinno mieć miejca. więc
    co było przyczyną wylegitymowania?

    Jeśli ma podejrzenia to może zatrzymać, więc Twoja propozycja nie ma nic
    do rzeczy.
    Jeśli podejrzeń brak, to powinien się odstosunkować z salutem bez
    żadnych propozycji.

    --
    pzdr

  • 6. Data: 2007-07-06 11:41:03
    Od: "rezist.com" <r...@s...us>

    > Bzdury piszesz.

    Masz jakis MERYTORYCZNY kontrargument?

    Byc moze nowelizacja odnosnie sadow 24 godzinnych cos zmienila,
    ale do tej pory wygladalo to tak, ze na dolek mozna bylo trafic
    za krzywe spojrzenie na funkcjonariusza.

    Ustawa z dnia 6 czerwca 1997 r.
    Kodeks postępowania karnego (Dz. U. z 1997 r., nr 89, poz. 555)

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 7. Data: 2007-07-06 11:59:10
    Od: Michał <n...@s...pl>

    rezist.com napisał(a):
    > Byc moze nowelizacja odnosnie sadow 24 godzinnych cos zmienila,
    > ale do tej pory wygladalo to tak, ze na dolek mozna bylo trafic
    > za krzywe spojrzenie na funkcjonariusza.

    Poproś coś takiego na piśmie. Różni skurwiali pozwalają sobie na takie
    manewry wyłącznie w stosunku do tych, z których strony niczego się nie
    obawiają - dzieciarnia, dresy, "inne osoby z wyglądu nieumiejące sobie
    radzić". Potem w protokole zatrzymania osoby umieszczane są różne bzdury
    typu "stwarzanie zagrożenia", które ze stanem faktycznym nie mają nic
    wspólnego. Klasyczne nadużycie uprawnień.

    Dyktafon lub kamera skutecznie oduczy takich matactw.

    > Ustawa z dnia 6 czerwca 1997 r.
    > Kodeks postępowania karnego (Dz. U. z 1997 r., nr 89, poz. 555)

    Raczej ustawa o policji w większości przypadków porządkowych.

    Zawsze należy żądać protokołu zatrzymania i przeszukania. Nagle okazuje
    się, że czynności te nie są niezbędne.

    --
    pzdr

  • 8. Data: 2007-07-06 12:13:58
    Od: "rezist.com" <r...@s...us>

    > Poproś coś takiego na piśmie.

    Ale przed czy po zatrzymaniu? :)

    > manewry wyłącznie w stosunku do tych, z których strony niczego się nie
    > obawiają - dzieciarnia, dresy, "inne osoby z wyglądu nieumiejące sobie
    > radzić".

    Alez oczywiscie. I gwarantuje Ci, ze codziennie sie to dzieje
    np. w Warszawie. Szczegolnie noca, gdy patrole zgarniaja jak leci,
    do jednej suki zarowno takich "niewinnych" jak i popelniajacych
    wykroczenia. I dopiero po kilkugodzinnym kursie, zwoza na komisariat
    i trzymaja do poludnia.

    > Zawsze należy żądać protokołu zatrzymania i przeszukania. Nagle okazuje
    > się, że czynności te nie są niezbędne.

    Oczywiscie, ale to dostaniesz "po". Przepisy przepisami,
    realia swoja droga, znam to z kilku relacji znajomych, co za pozno
    sie zorientowali, ze lepiej do domu wieczorami wracac taksowka.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 9. Data: 2007-07-06 13:28:58
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Michał" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Poproś coś takiego na piśmie.

    Poprosisz i co dalej? Jakie bzdury napisał twoj przedmówca?

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 10. Data: 2007-07-06 13:43:11
    Od: Michał <n...@s...pl>

    Nostradamus napisał(a):
    > Poprosisz i co dalej?

    I dostanie. Ew. można użyć słowa "zażądać". Do wyjasnienia ew.
    rozbieżności pomiędzy wersją pisemną a ustną może się przydać dyktafon.

    > Jakie bzdury napisał twoj przedmówca?

    Że możliwe jest zatrzymanie bez przyczyny, a dokładnie "za krzywe
    spojrzenie". Funkcjonariusz nadużywa wtedy uprawnień.

    --
    pzdr