  • 1. Data: 2007-07-05 21:22:45
    Temat: Zaklad karny, prace spoleczne, a transport
    Od: camel <m...@o...pl>

    Klaniam sie.
    Od dwoch dni, nie bez przyczyny, zaczalem sie zastanawiac nad sprawa
    transportu wiezniow z zakladu karnego do pracy. Wspomniany zaklad karny
    znajduje sie w Trojmiescie: http://www.sw.gov.pl/index.php/jednostki/3/245
    Kazdego dnia wiezniowie sa wypuszczani z zakladu i przez pol Gdanska
    jada komunikacja miejska do centrum, gdzie maja swoje miejsca pracy. Nic
    nadzwyczajnego, gdyby nie fakt, ze nie sa przez nikogo ani kontrolowani,
    ani pilnowani. Wyglada to tak: grupa 20-25 lysych, solidnie zbudowanych
    (budzacych strach w oczach m.in. Kobiet) wiezniow wchodzi do autobusu
    komunikacji miejskiej. Robia co chca, mowia co chca. Faktem jest, ze do
    zadnych bijatyk i ekscesow nie dochodzi. Mimo to, podrozujacy autobusem
    sa nieco przestraszeni. Sytuacja ma sie identycznie w godzinach
    popoludniowych, kiedy ci sami wiezniowie wracaja do zakladu karnego. I
    tak sie zastanawiam, czy jest jakies prawo, regulamin, ktory nakazuje,
    by przy wiekszej grupie wiezniow obowiazkowo musial znajdowac sie
    straznik? Przypuscmy, na grupe 10 wiezniow przypada jeden straznik...

    Z gory dziekuje za wskazowki i sugestie: gdzie oraz czy warto szukac
    rozwiazania?

    K.

  • 2. Data: 2007-07-05 23:12:29
    Temat: Re: Zaklad karny, prace spoleczne, a transport
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2007-07-05 23:22 camel pięknie wystukał/a:

    > tak sie zastanawiam, czy jest jakies prawo, regulamin, ktory nakazuje,
    > by przy wiekszej grupie wiezniow obowiazkowo musial znajdowac sie
    > straznik? Przypuscmy, na grupe 10 wiezniow przypada jeden straznik...

    Moim zdaniem strażnik powinien być.
    Poza tym więźniowie powinni być dowożeni spacjalnym transportem a nie
    autobusami.

    --
    animka

  • 3. Data: 2007-07-06 17:34:43
    Od: "MT" <s...@d...pl>

    Psychaitra i stany lekowe !

  • 4. Data: 2007-07-09 14:12:36
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    camel napisał(a):
> [...]
    > Kazdego dnia wiezniowie sa wypuszczani z zakladu i przez pol Gdanska
    > jada komunikacja miejska do centrum, gdzie maja swoje miejsca pracy.
    [...]

    Przeczytałem to dwa razy i ciągle nie wierzę:) Naprawdę tak jest? To po
    cholerę te wiezienia, kraty itp.