  • 11. Data: 2004-07-23 08:04:35
    Temat: Re: jak biegnie przedawnienie (3-letnie)
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    Goomich <g...@u...to.wp.pl> wrote:

    > Jakakolowiek czynność przed organem powołanym itd. przerywa bieg
    > przedawnieia, więc kiedy trafi do niego w tej sprawie jakiś list, to ten
    > bieg jest dawno przerwany.

    No to końcu odebranie listu poleconego z wezwaniem do zapłaty (od
    wierzyciela) przerywa bieg przedawnienia czy nie, bo tak
    namieszaliście że nie wiadomo.

    Co to jest organ powołany?

    Co to znaczy "kiedy trafi"? Jak listu poleconego nie odbierze to
    znaczy że trafił czy nie trafił?

    --
    Miernik ________________________ xmpp:m...@a...info
    ___________________/__ tel: +48888299997 __/ mailto:m...@c...pl

  • 12. Data: 2004-07-23 09:01:25
    Od: "Arqadius" <a...@w...pl>

    Witam
    [...
    > (tepsa+justitia=???).
    > Najlepsze odpowiedzi, to:
    > - przedawnilo sie
    ...]

    Termin przedawnienia platnosci dla uslug telekomunikacyjnch jest trzy lata ?
    Jaka podstawa tego ? Ja nie znalazlem w przepisach terminu trzyletniego (w
    zasadzie zadnego wyszczegolnionego dla uslug telekomunikacyjnych), ale
    moglem cos przeoczyc.

    Pozdrawiam
    Arqadius

    ---
    Żadnych wirusków :)

  • 13. Data: 2004-07-23 18:00:23
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Arqadius wrote:
    > Termin przedawnienia platnosci dla uslug telekomunikacyjnch jest trzy lata ?
    > Jaka podstawa tego ?

    Art.118 kc - roszczenie związane z działalnością gospodarczą. A można by
    się zastanawiać nad 2 letnim - odpowiednie stosowanie przepisów o zleceniu.

    KG

  • 14. Data: 2004-07-23 18:01:20
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Goomich wrote:
    > Jakakolowiek czynność przed organem powołanym itd. przerywa bieg
    > przedawnieia, więc kiedy trafi do niego w tej sprawie jakiś list, to ten
    > bieg jest dawno przerwany.

    Masz rację, chodziło mi o to, że dłużnik dowie się o tym po doręczeniu
    pozwu.

    KG

  • 15. Data: 2004-07-23 18:01:52
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Miernik wrote:
    > No to końcu odebranie listu poleconego z wezwaniem do zapłaty (od
    > wierzyciela) przerywa bieg przedawnienia czy nie, bo tak
    > namieszaliście że nie wiadomo.

    nie

    > Co to jest organ powołany?

    Sąd.

    KG

  • 16. Data: 2004-07-23 23:42:42
    Od: "User" <b...@a...net.pl>

    > ... i jak rozumiem DO konkretnego dnia.

    > Ale mi chodzilo o "ich" strone, np:
    > termin platnosci: 15.04.2001.
    > przedawnienie: 15.04.2004r.

    W tym przypadku okres przedawnienia to 2 a nie 3 lata, chyba że się coś
    zmieniło ...
    Pozdrawiam User.

  • 17. Data: 2004-07-23 23:44:05
    Od: "User" <b...@a...net.pl>

    kam wrote:

    > Art.118 kc - roszczenie związane z działalnością gospodarczą. A można
    > by się zastanawiać nad 2 letnim - odpowiednie stosowanie przepisów o
    > zleceniu.
    >
    > KG

    2 lata- umowa cywilno prawna.
    Pozdrawiam User

  • 18. Data: 2004-07-24 02:11:28
    Od: PAweł <p...@w...uzyjskrotu.pl>

    kam wrote:

    > Pozew, ewentualnie z nakazem zapłaty, od którego w ciągu 14 dni będzie
    > mógł wnieść sprzeciw, dostanie z sądu. Wtedy przychodzi czas na
    > obronę. A zanim to nastąpi sprawa może trochę w sądzie poleżeć...

    No, nie do konca tak musi być,- znam sprawe , w której sąd nadał sądowe
    tytuły egzekucyjne wierzytelności Urzędu Skarbowego na podstawie
    przedstawionych mu administracyjnych (skarbowych) tytułow wykonawczych bez
    powiadomienia o tym dłuznika. Dłużnik o tym dowiedział sie dopiero, gdy
    przyszło do niego ( po 8 miesiącach) wezwanie do uiszczenia kosztów
    sądowych. Co ciekawe, w postanowieniu o nadaniu sądowej klauzuli sąd
    napisał, że rozprawa odbyła się z udziałem dłużnika, mimo, że nie tylko jego
    tam nie było, ale nawet nikt nie usiłował go o tym zawiadamiać!! Na
    szczęscie dłuznika, tytuły administracyjne były juz nieaktualne w dużej
    części, bo w tzw. "międzyczasie " dłużnik osiągnął uchylenie w NSA w
    znacznej części decyzji Urzędu Skarbowego i Izby Skarbowej, na podstawie
    których te tytuły były wystawione. Na tej podstawie dłużnik założył
    apelację do sądu okręgowego, który w/w postanowienie uchylił i przekazał
    sprawę do ponownego rozpoznania. Ale i w tym, rewizyjnym postanowieniu sad
    nie odniósł się w żaden sposób do niezawiadamiania dłużnika.
    A w tym czasie , na mocy ordynacji podatkowej zobowiazanie podatkowe wygasło
    i powstała b. ciekawa sytuacja:-
    spór dot. części zobowiązan podatkowych toczy się wciąż (kasacja) jeszcze
    przed NSA i czeka na ostateczne rozstrzygnięcie, bo wniosek kasacyjny
    złożony był jeszcze przed jego wygaśnięciem, ale samo zobowiązanie wygasło
    ( minęło 5 lat od ostatniej czynności egzekucyjnej + rok na czynności
    sądowe) i egzekwować juz ich chyba nie bardzo będzie można, niezależnie od
    decyzji NSA, a i sąd rejonowy, właśnie choćby z tytułu przedawnienia ( a
    ściślej wygaśnięcia) nie będzie mógł ewentualnie ponownie nadać sądowej
    klauzuli tym tytułom .

    A o tej całej zabawie dłuznik długo nie wiedział i w sumie dobrze na tym
    wyszedł (co jest nadzwyczajnym wyjątkiem od reguły, bo zazwyczaj na
    niewiedzy się traci) Zresztą takie niezawiadamianie jest chyba jakimś
    obyczajem w W-wie, w sprawach z udziałem skarbówki, bo i o wpisie hipoteki
    przymusowej dłuznika zawiadomiono po 16 miesiącach od jej dokonania:((.--

    Przy odpowiedzi bezpośrednio do mnie, w adresie użyj zamiast pełnej
    nazwy "wirtualnapolska" jej skrót, tj. "wp" Pozdr.