  • 1. Data: 2003-10-17 14:40:50
    Temat: zwrot kosztów dojazdu do sądu
    Od: mikuch <mikuch@[nospam]poczta.onet.pl>

    Kiedy i w jakiej formie zwrócić się do sądu o zwrot kosztów? (tzn.
    dojazd do sadu bo sąd jest w innej miejscowości, bilet parkingowy).
    Do sądu pracy zwróciłem się bez "fachowego" pełnomocnika (bez prawnika).
    Czy koszt dojazdu do sądu w celu wglądu do akt można również uwzględnić?

    z góry dzięki za pomoc :)
    --
    mikuch
    gg55100

  • 2. Data: 2003-10-17 15:14:27
    Temat: Re: zwrot kosztów dojazdu do sądu
    Od: "nvjaj1py" <n...@n...e-wro.pl>

    Użytkownik mikuch <mikuch@[nospam]poczta.onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bmov1o$qa3$...@k...task.gda.pl...
    > Kiedy i w jakiej formie zwrócić się do sądu o zwrot kosztów? (tzn.
    > dojazd do sadu bo sąd jest w innej miejscowości, bilet parkingowy).

    gdy cie wezwie w innym przypadku niby z jakiej racji?

    > Do sądu pracy zwróciłem się bez "fachowego" pełnomocnika (bez prawnika).

    a co to ma do rzeczy?

    > Czy koszt dojazdu do sądu w celu wglądu do akt można również uwzględnić?

    nie

    Sandra

  • 3. Data: 2003-10-17 23:10:47
    Od: "" <d...@c...pl>

> [...]
    > dyskusyjnych napisał:bmov1o$qa3$...@k...task.gda.pl...
    >

    > gdy cie wezwie w innym przypadku niby z jakiej racji?

    Rozumiem, że złożyłeś pozew ?
    Kosztów nie zwraca sąd. Sąd jedynie w razie uwzględnienia powództwa zasądza na
    Twoją rzecz koszty od przeciwnika (Sam musisz je od niego wyegzekwować później.
    Sąd teoretycznie z urzędu powinien w Twojej sytuacji zasądzić koszty. Jednak
    musisz do zamknięcia rozprawy (tj. najpóźniej na ostatniej rozprawie tuż przed
    wydaniem wyroku) na piśmie lub ustnie do protokołu rozprawy wskazać jakie
    koszty poniosłeś i w miarę możliwości przedstawić dowody.
    Nie zwraca się kosztów poniesionych tylko w celu przejrzenia akt. Zwraca się
    jedynie koszty dojazdu na rozprawy (wszystkie gdy bez fachowego pełnomocnika).

    Dp