  • 1. Data: 2008-01-08 06:46:04
    Temat: interpretacja....
    Od: Conkfistador <j...@g...com>

    Można odmówić wykonania nakazu europejskiego, jeżeli:
    1) ...........
    2) ...........
    3) wobec osoby ściganej, w związku z czynem będącym podstawą wydania
    nakazu europejskiego zapadło prawomocne orzeczenie o odmowie wszczęcia
    postępowania, o umorzeniu postępowania lub inne orzeczenie kończące
    postępowanie w sprawie,
    4)............

    Podajcie mi przyklady zwiazane z tym punktem prosze.....

    pozdrawiam
    Student

  • 2. Data: 2008-01-08 08:19:05
    Temat: Re: interpretacja....
    Od: s...@g...com

    On 8 Sty, 07:46, Conkfistador <j...@g...com> wrote:
> [...]
    > postępowanie w sprawie,
    > 4)............
    >
    > Podajcie mi przyklady zwiazane z tym punktem prosze.....

    Hej o co Ci dokładnie chodzi?
    Przykładem jest, że gdy wobec sprawcy czynu zapadło w Polsce
    prawomocne (a więc ostateczne - niezaskarżalne w zwyczajnym toku
    instancji) orzeczenie o odmowie wszczęcia postępowania (orzeczenie
    takie wydaje policja lub prokuratura), prawmocne umorzenie
    postępowania lub inne orzeczenie kończące postępowanie w sprawie ( tu
    należy wskazać art. 607p KPK pkt 2 - i w komentarzach podkreśla się
    jego zastosowanie do tego przypadku).
    Pamiętaj również że art. 607r który zacytowałeś ustala fakultatywne
    przesłanki zastosowania e.n.a. przez sąd.
    Według Steinborna - Komentarz z 2006 r. "Podstawą orzeczenia, o którym
    mowa w komentowanym przepisie, może być każda z negatywnych przesłanek
    procesowych określonych w art. 17 § 1, z wyjątkiem przedawnienia
    karalności (pkt 6), gdyż wówczas ma miejsce fakultatywna odmowa
    wykonania e.n.a. określona w art. 607r § 1 pkt 4, która może tamować
    wykonanie e.n.a. bez względu na to, czy doszło do umorzenia
    postępowania z tego powodu, czy też w ogóle go nie wszczęto, czego
    podstawa z art. 607r § 1 pkt 3 nie obejmuje. "
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2008-01-08 12:48:29
    Od: Conkfistador <j...@g...com>

    Sprecyzuje przyklad:

    Oskarzonego aresztowano na podstawie miedzy innymi (przy czym
    bezposrednich dowodow nie bylo)
    zeznania swiadka, ktory twierdzil, ze planowal on z oskarzonym
    przestepstwo. W toku postepowania
    Sad odmowil wiarygodnosci swiadkowi (po prostu klamal co zostalo
    udowodnione), lecz oskarzonego
    skazal. Podkreslam, ze w sprawie nie bylo bezposrednich dowodow, a
    tylko watle poszlaki.
    Oskarzony zlozyl wniosek do prokuratury o wszczecie postepowania wobec
    swiadka w celu ustyalenia motywow
    jakimi kierowal sie skladajac falszywe zeznania (byla wersja ze
    swiadek wspolpracowal z faktycznymi sprawcami).
    Prokuratura, odmowila wszczecia postepowania. Nie poniosl zadnej kary
    za falszywe zeznania... a wersja obrony
    oskarzonego legla w gruzach z uwagi na ta odmowe.

    Czy, odmowa wszeczecia tego postepowania przez prokurature, moze byc
    podstawa do odmowy przekazania
    na podstawie ENA?

    ---
    student

  • 4. Data: 2008-01-09 08:33:47
    Od: s...@g...com

    On 8 Sty, 13:48, Conkfistador <j...@g...com> wrote:
> [...]
    > oskarzonego legla w gruzach z uwagi na ta odmowe.
    >
    > Czy, odmowa wszeczecia tego postepowania przez prokurature, moze byc

    jeżeli postanowienie prokuratury jest prawomocne to sąd może to
    zrobić. Pamiętaj że może oznacza że wcale tego zrobić nie musi.