  • 1. Data: 2008-01-08 07:43:33
    Temat: Ocenianie uczniów
    Od: "Nauczycielka" <p...@s...pl>

    Witam
    Kilka lat temu (na pewno przed Giertychem) wyszło rozporządzenie nakazujące
    nauczycielom ocenianie uczniów w sposób zachęcający do dalszej nauki.
    Niestety nigdzie nie mogę znaleźć informacji, kiedy zostało wydane to
    rozporządzenie, i jaki miało numer.
    Czy ktoś tutaj może wie, i mi to przypomni?
    Z góry dziękuję.
    Pozdrawiam.
    Ela.

  • 2. Data: 2008-01-08 08:04:49
    Temat: Re: Ocenianie uczniów
    Od: "Nauczycielka" <p...@s...pl>

    Użytkownik "Nauczycielka" napisał w wiadomości
> [...]
    > to rozporządzenie, i jaki miało numer.
    > Czy ktoś tutaj może wie, i mi to przypomni?

    Już znalazłam. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7
    września 2004 roku.

  • 3. Data: 2008-01-08 13:33:10
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > ...rozporządzenie nakazujące nauczycielom ocenianie uczniów w sposób
    > zachęcający do dalszej nauki.

    A jaki to sposób?

  • 4. Data: 2008-01-08 13:54:39
    Od: "glizda" <h...@o...pl>

    Użytkownik "Robert J." napisał

    > A jaki to sposób?

    Stawiać dużo pał.

  • 5. Data: 2008-01-08 17:31:33
    Od: "Nauczycielka" <p...@s...pl>

    Użytkownik "glizda" napisał w wiadomości news:flvvcp$3jb$1@news.onet.pl...

    > Stawiać dużo pał.

    I to jest właśnie pokazane, jak tego NIE robic. Dlaczego jedni nauczyciele
    są lubiani przez uczniów a inni nie?
    Proszę sobie odpowiedzieć na to pytanie, a później spytać tych lubianych, o
    sposób.

  • 6. Data: 2008-01-08 18:10:08
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fm0c2v$od3$1@news.dialog.net.pl Nauczycielka

    > I to jest właśnie pokazane, jak tego NIE robic.
    To akurat żaden problem.

    > Dlaczego jedni
    > nauczyciele są lubiani przez uczniów a inni nie?
    > Proszę sobie odpowiedzieć na to pytanie, a później spytać tych
    > lubianych, o sposób.
    Sama nie jesteś w stanie odpowiedzieć sobie na tak postawiona kwestię.
    Na ten temat można książkę napisać.
    I też się tematu pewnie nie wyczerpie.
    Nie radź więc komuś co powinien zrobić - poradź sobie.

    --
    Jotte

  • 7. Data: 2008-01-08 19:43:57
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 8 Jan 2008 09:04:49 +0100, Nauczycielka napisał(a)
    w:<news:flvasa$f4$1@news.dialog.net.pl>:

    > Już znalazłam. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7
    > września 2004 roku.

    Już jest nowe rozporządzenie - z dnia 30 kwietnia 2007 r. (i chyba mała
    nowelizacja z września 2007). Poza tym sprowadzanie sensu całego
    rozporządzenia w sprawie oceniania do kwestii przez ciebie poruszonej
    (notabene nierozstrzygalnej jednoznacznie na gruncie pedagogiki), jest
    niezrozumieniem istoty prawnych uregulowań dotyczących oceniania.

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 8. Data: 2008-01-09 07:46:19
    Od: "Nauczycielka" <p...@s...pl>

    > Sama nie jesteś w stanie odpowiedzieć sobie na tak postawiona kwestię.
    > Na ten temat można książkę napisać.
    > I też się tematu pewnie nie wyczerpie.
    > Nie radź więc komuś co powinien zrobić - poradź sobie.

    Mi nie chodzi o mnie :) Oczywiście, że to jest temat rzeka, ale tak prawdę
    mówiąc sprowadza się
    do jednego stwierdzenia: trzeba uczniów traktować sprawiedliwie. Można nawet
    postawić niską
    ocenę, ale pod warunkiem, że to jest ocena na prawdę zasłużona, i że później
    uczniowi da się możliwość
    ją poprawić. Jak się uczeń nauczy, to nawet na piątkę.
    To jest naważniejsze w kwestii oceniania, bo podejście do ich zachowania to
    inna sprawa.

  • 9. Data: 2008-01-09 07:50:58
    Od: "Nauczycielka" <p...@s...pl>

    Użytkownik "Szerr" <n...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > (notabene nierozstrzygalnej jednoznacznie na gruncie pedagogiki), jest
    > niezrozumieniem istoty prawnych uregulowań dotyczących oceniania.

    Ja nie sprowadzam sensu całości do jednej sprawy. Mi chodziło o jeden
    paragraf z tego rozporządzenia,
    a jest opczywiste, że rozporządzenie jest o wiele szersze, i obejmuje
    właściwie całokształt pracy pedagogicznej.

  • 10. Data: 2008-01-09 08:29:48
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 9 Jan 2008 08:50:58 +0100, Nauczycielka napisał(a)
    w:<news:fm1uec$q6u$1@news.dialog.net.pl>:

    > Ja nie sprowadzam sensu całości do jednej sprawy. Mi chodziło o jeden
    > paragraf z tego rozporządzenia,

    I tak jest to przepis wyłącznie instrukcyjny i jego wagi prawnej nie należy
    przeceniać.

    --
    Quid leges sine moribus?