  • 1. Data: 2002-10-19 20:51:24
    Temat: intercyza a akt notarialny - jak to jest?
    Od: "chlodny_" <c...@g...pl>

    witam,

    mam pytanie - zalozmy ze mam zamiar sie ozenic - zalozmy ze mam mieszkanie
    wlasnosciowe i zalozmy ze chcialbym aby to mieszkanie bylo tylko i wylacznie
    moje - to o ile w przypadku wariantu 1 jest tak faktycznie to w 2 juz nie
    jestem tego tak do konca pewien...

    wariant 1 - spisac intercyze - w tym przypadku mieszkanie stanowi nadal moja
    wlasnosc w malzenstwie
    wariant 2 - miec wpisane w akcie notarialnym ze nabylo sie ww mieszkanie w
    stanie kawalerskim

    pytanie - czy w 2 wariancie - mieszkanie jest moja wlasnoscia czy tez
    maloznek moze roscic prawa gdyz nie bylo spisanej intercyzy.....jak to jest?

    pozdrawiam,
    chlodny_

  • 2. Data: 2002-10-20 14:50:35
    Temat: Re: intercyza a akt notarialny - jak to jest?
    Od: "Radzisz" <m...@F...onet.pl>

    Istota chlodny_ kliknęła w news:aosgmj$a7d$1@news.tpi.pl co następuje:
    > mam pytanie - zalozmy ze mam zamiar sie ozenic - zalozmy ze mam
    > mieszkanie wlasnosciowe i zalozmy ze chcialbym aby to mieszkanie bylo
    > tylko i wylacznie moje
    ono jest tylko i wyłącznie Twoje, żeby żona była współwłaścicielką musiałbyś
    zawrzeć umowę małżeńską rozszerzającą wspólność ustawową.

    > wariant 1 - spisac intercyze - w tym przypadku mieszkanie stanowi
    > nadal moja wlasnosc w malzenstwie
    bez intercyzy również. Mieszkanie nabyte przed zawarciem związku jest Twoim
    odrębnym majątkiem. Nie musisz niczego spisywać.

    > wariant 2 - miec wpisane w akcie notarialnym ze nabylo sie ww
    > mieszkanie w stanie kawalerskim
    Notariusz zawsze wpisuje do aktu stan cywilny. Przy kupnie wpisze więc że
    Pan Chlodny przy kupnie mieszkania był kawalerem. Jeżeli potem się ożenisz i
    kiedyś będziesz chciał sprzedać to mieszkanie, to przynajmniej z formalnego
    punktu widzenia, nie musisz pytać się żony o zgodę. Pieniądze ze sprzedaży
    mieszkania będą Twoim majątkiem odrębnym.

    Radzisz
    Pisząc do mnie usuń SPAMFUJ z adresu !

  • 3. Data: 2002-10-20 20:03:34
    Od: "M A" <l...@p...onet.pl>

    A jak wygląda sprawa z działką nabytą przeze mnie przed ślubem, rozpoczęta
    budowa przed ślubem, a zakończona w trakcie małżeństwa. Czy mógłbym taką
    działkę z domem sprzedać bez zgody żony?

    Lxaga

  • 4. Data: 2002-10-20 20:04:47
    Temat: Odp: intercyza a akt notarialny - jak to jest?
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik M A <l...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aouqva$efp$...@n...tpi.pl...
    > A jak wygląda sprawa z działką nabytą przeze mnie przed ślubem, rozpoczęta
    > budowa przed ślubem, a zakończona w trakcie małżeństwa. Czy mógłbym taką
    > działkę z domem sprzedać bez zgody żony?

    nie, tu będą miały zastosowanie przepisy o współwłasności w częściach
    ułamkowych przy uwzględnieniu wszystkich okoliczności ustalonych w
    przeprowadzonym postepowanie . Sąd w sprawie rozwodowej orzeka na
    podst.art.58§2 k.r.o o wszystkich typach mieszkań/ najmowanego,
    własnościowego i in./
    Sąd rozstrzyga jedynie w sprawie sposobu korzystania z mieszkania, nie
    tworząc nowych praw podmiotowych. Sąd może za zgodą małżonków ze skutkiem
    prawnym określić ich obowiązki co do utrzymania tego mieszkania,domu
    itp.Tak więc sąd może jedynie w orzeczeniu rozwodowym zamieścić pewne
    nakazy,zakazy które będą zapewniały ochronę małżonka zmuszonego do
    zamieszkiwania z rozwiedzionym.

    Sandra

  • 5. Data: 2002-10-20 21:15:41
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Sandra napisa_(a):

    > nie, tu będą miały zastosowanie przepisy o współwłasności w częściach
    > ułamkowych przy uwzględnieniu wszystkich okoliczności ustalonych w
    > przeprowadzonym postepowanie .

    A gdzie tu było jakieś pytanie o rozwód? :)
    Wracając do sytuacji - nieruchomość jest jedna i czynienie na jej
    ulepszenie nakładów z majątku wspólnego (w czasie małżeństwa) nie
    powoduje chyba automatycznie powstania współwłasności...

    KG

  • 6. Data: 2002-10-20 22:15:41
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...
    Sandra napisa_(a):

> [...]

    ulepszenie nakładów z majątku wspólnego (w czasie małżeństwa) nie
    powoduje chyba automatycznie powstania współwłasności...

    to było celowe z mojej strony dla tych wszystkich zainteresowanych intercyza
    o majatku wyodrębnionym:-)
    sąd rodzinny jesli dojdzie do rozwodu nie może orzekać co do zmiany prawnego
    wlasciciela naruszajac majatku odrębnego ale ma inną furteczke o której
    właśnie pisze , może orzekać co do rozstrzygnięć odn.sposobu korzystania
    ,nakazać i zakazać pewnych posunięć np. z uwagi na dobro wspólnych dzieci

    Sandra

  • 7. Data: 2002-10-21 19:55:25
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Lxaga <l...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ap1fr2$dqm$...@n...tpi.pl...
    > Ale moje pytanie brzmiało czy mógłbym taką nieruchomość z domem sprzedać
    bez
    > zgody współmałożonki. Bo w końcu skoro to majątek odrębny to mogę nim
    > dysponować dowolnie

    co nazywasz majątkiem odrębnym ? ziemie ? czy dom wybudowany w trakcie
    trwania związku?
    z jakich środków budujesz ten dom?
    jeśli z srodków majątku odrębnego to będzie to majątkiem odrębnym w innym
    przypadku przeczytaj dobrze moją wcześniejszą informacje...

    ( czy aby napewno? czy tu też musiałbym brać pod uwagę
    > dobro rodziny?, ale co z tym co zostało wniesione po ślubie.

    tzw. podział majątku wspólnego i rozliczenie między małżonkami wchodziłoby w
    gre ...

    W akcie
    > notarialnym nie ma śladu o tym że jestem żonaty. Pewnie mogłaby dochodzić
    > sądownie swojego udziału ale jednak chyba taka sprzedaż byłąby możliwa?
    tu sobie odpowiedziałeś sam :-)

    Sandra

  • 8. Data: 2002-10-21 20:11:50
    Od: "Lxaga" <l...@p...onet.pl>

    Ale moje pytanie brzmiało czy mógłbym taką nieruchomość z domem sprzedać bez
    zgody współmałożonki. Bo w końcu skoro to majątek odrębny to mogę nim
    dysponować dowolnie ( czy aby napewno? czy tu też musiałbym brać pod uwagę
    dobro rodziny?, ale co z tym co zostało wniesione po ślubie. W akcie