  • 1. Data: 2009-04-01 10:24:44
    Temat: hipoteczne czy wlasnosciowe prawo do lokalu
    Od: "derty" <d...@o...pl>

    Czy jest sens za 800 pln przekształcać własnościowe prawo do lokalu
    spółdzielczego w
    hipoteczne? Jeżeli wejdzie kataster to czy bedzie on dotyczył tylko
    hipotecznego prawa ? Moze nie warto. Jedynym plusem jaki znalazłem to nie
    odpowiadanie za długi spółdzielni.

    Czekam na opinie i dziękuję

  • 2. Data: 2009-04-01 10:45:41
    Temat: Re: hipoteczne czy wlasnosciowe prawo do lokalu
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "derty" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Czy jest sens za 800 pln przekształcać własnościowe prawo do lokalu
    > spółdzielczego w
    > hipoteczne?

    Chyba chodzi Ci o pełną własność lokalu.
    Było kilka dni temu - poszukaj w archiwum.

  • 3. Data: 2009-04-01 12:05:41
    Od: "derty" <d...@o...pl>

    > Użytkownik "derty" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Chyba chodzi Ci o pełną własność lokalu.
    > Było kilka dni temu - poszukaj w archiwum.
    tamten watek nic nie wyjasnia

    moze ktos podpowie jakie sa zelety spodzielczego wlasnosciowego prawa
    a jakie hiipotecznego wlasnosciowego, wiem ze hipoteczne mozna zaciagnac
    kredyt oraz nie ponosi sie odpowiedzialnosci za dlugi spodzielni , a poza
    tym ?

  • 4. Data: 2009-04-01 13:11:11
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "derty" <d...@o...pl> napisał w wiadomości news:

    > moze ktos podpowie jakie sa zelety spodzielczego wlasnosciowego prawa
    > a jakie hiipotecznego wlasnosciowego

    Nie ma czegoś takiego.

  • 5. Data: 2009-04-01 13:42:32
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

> [...]
    > kredyt oraz nie ponosi sie odpowiedzialnosci za dlugi spodzielni , a poza tym

    na spoldzielczo wlasnosciowe prawo do lokalu tez mozna zalozyc ksiege wieczysta
    i zaciagnac kredyt hipoteczny, to drugie, to odreba wlasnosc, czyli masz prawo
    rowniez do czesci ziemi, natomiast jakie sa konkretnie wady i zalety sam jestem
    ciekaw, i zastanawiam sie czy wyodrebniacz czy nie

  • 6. Data: 2009-04-02 08:22:32
    Od: "derty" <d...@o...pl>

    nie jestem precyzyjny w nazewnictwie bo z prawem nie mam nic wspolnego
    ciekawi mnie tylko czy warto przekształcać własnosciowe prawo do lokalu
    celem posiadania własnosci do gruntu,
    Czy jeżeli w domu wiekszość przekształci prawo do mieszkania to można
    oddzielić
    sie od spodzielni i założyć wspólnote ?

    Jakie akty prawne to precyzuja ?

  • 7. Data: 2009-04-02 09:16:13
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Pytanie jest równie filozoficzne jak to, czy warto się żenić.
    JaC

    -----

  • 8. Data: 2009-04-02 09:41:10
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik " ąćęłńóśźż" <u...@w...eu> napisał w wiadomości

    > Pytanie jest równie filozoficzne jak to, czy warto się żenić.

    no nie do konca, sa jakies tam zalety, jak nie odpowiadanie za dlugi spoldzielni
    czy mozliwosc zalozenia wspolnoty, pytanie tylko czy plusy nie przyslaniaja nam
    minusow ;)

  • 9. Data: 2009-04-02 10:21:12
    Od: minstal <m...@p...onet.pl>

    szerszen pisze:

> [...]
    >
    > no nie do konca, sa jakies tam zalety, jak nie odpowiadanie za dlugi
    > spoldzielni czy mozliwosc zalozenia wspolnoty, pytanie tylko czy plusy

    A skąd wnioskujesz, że odrębna własność zwalnia cię od odpowiedzialności
    za długi spółdzielni?

  • 10. Data: 2009-04-02 10:35:22
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "minstal" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

    > A skąd wnioskujesz, że odrębna własność zwalnia cię od odpowiedzialności
    > za długi spółdzielni?

    A z czego ta odpowiedzialność miałaby wynikać?
    Zazwyczaj przekształcając prawo do lokalu w odrębną jego własność, przestaje
    się też być członkiem spółdzielni.

    Więc chcesz aby ktoś odpowiadał za długi podmiotu z którym zupełnie nie jest
    związany?