  • 1. Data: 2009-04-01 11:13:35
    Temat: Niewykonanie usługi
    Od: "ktos" <k...@g...pl>

    Co mogę zrobić z takim fantem:

    Zamówiłem w sklepie wykonanie garnituru z wybranej przeze mnie takniny.
    Wpłaciłem 50 zł zaliczki.
    Termin realizacji miał wynieść 2 tygodnie - jest to odnotowane w pisemnym
    zamówieniu.
    Po 2 tygodniach dostałem informację, że garnitur będzie gotowy za 5 dni - ok
    poczekam.
    Po 5 dniach informują mnie, że garnituru nie wykonają, gdyż brakło tkaniny.

    Co mogę teraz zrobić? Czy mają obowiązek wywiązac się z zamówienia?
    Nie interesuje mnie inny materiał.

    Proszę - poradźcie !

  • 2. Data: 2009-04-01 15:29:07
    Temat: Re: Niewykonanie usługi
    Od: "Artur---" <a...@w...pl>

    Użytkownik "ktos" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tkaniny.
    >
    > Co mogę teraz zrobić? Czy mają obowiązek wywiązac się z zamówienia?

    nic im nie zrobisz...
    czy to był zadatek czy zaliczka?
    jesli jest zaliczka to powinni oddac dwukrotnosc kwoty ktora pobrali...
    jesli ty bys sie nie wywiazal i np nie chialbys kupic tego garnituru to
    zaliczka tobie by przepadala a zadaek nie...

  • 3. Data: 2009-04-01 15:32:33
    Od: BK <b...@g...com>

    On Apr 1, 5:29 pm, "Artur---" <a...@w...pl> wrote:

> [...]
    > jesli ty bys sie nie wywiazal i np nie chialbys kupic tego garnituru to
    > zaliczka tobie by przepadala a zadaek nie...

    O RLY? A nie na odwrot?

  • 4. Data: 2009-04-01 15:41:42
    Od: "ktos" <k...@g...pl>

> [...]
    > jesli ty bys sie nie wywiazal i np nie chialbys kupic tego garnituru to
    > zaliczka tobie by przepadala a zadaek nie...

    To była zaliczka.
    Dwukrotność jest zwracan z tego co wiem w przypadku zadatku.

    Czyli co? Zwrócą mi 50 zł i po sprawie?
    A gdyby to było na mój ślub, gdzie termin jest już z góry ustalony?
    Przecież przyjęli zobowiązanie.

  • 5. Data: 2009-04-01 16:46:03
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    ktos pisze:
    ?
    > A gdyby to było na mój ślub, gdzie termin jest już z góry ustalony?
    > Przecież przyjęli zobowiązanie.

    No i? Co w związku z powyższym? Narzeczona odwołała slub, bo
    powiedziała, ze z facetem w innym garniturze ślubu nie będzie brała, a
    wobec tego ty podupadniesz na zdrowiu i zażądasz kosztów leczenia i
    zadośćuczynienia? Śliska sprawa.

    A bardzie serio - jak wykażesz, ze musiałeś na gwałt kupić garnitur, a w
    sklepach były tylko droższe, od tego zamówionego i taki musiałeś kupić,
    to masz roszczenie o różnicę ceny.

    --
    Szukam nowej sygnaturki, a skończył mi się żeń szeń.

    Roman Rumpel skype: rumpel.roman
    www.rumpel.pl

  • 6. Data: 2009-04-01 17:01:28
    Od: "n" <...@o...rs>

    > A gdyby to było na mój ślub, gdzie termin jest już z góry ustalony?
    > Przecież przyjęli zobowiązanie.

    To byłeś niefrasobliwy, nieprzewidujący. Zawsze należy mieć plan B, albo i C
    :-)

  • 7. Data: 2009-04-01 21:50:50
    Temat: Re: Niewykonanie uslugi
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "BK" <b...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...
> [...]

    > jesli ty bys sie nie wywiazal i np nie chialbys kupic tego garnituru to
    > zaliczka tobie by przepadala a zadaek nie...

    Dokladnie na odwrot...
    zaliczka wraca, zadatek przepada lub zwrot dwukrotnosci
    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

    Jezeli ma byc szybko i tanio to nie moze byc wysokiej jakosci,
    Jezeli ma byc wysokiej jakosci i szybko to nigdy nie bedzie tanio,
    A jesli na byc tanio i wysokiej jakosci to nigdy nie bedzie szybko.