  • 1. Data: 2004-07-03 15:44:17
    Temat: gwarancja a rękojmia
    Od: "gosias" <g...@g...pl>

    jak to jest ....??
    naprawiam już 5 raz te same urządzenie .. i wciąż się psuje (korzystam z
    gwarancji). W gwarancji nie ma żadnej wzmianki że nie mogę skorzystać z
    rękojmi....
    Nasuwa mi się pytanie: czy mogę teraz skorzystać z rękojmi rezygnując
    jednocześnie z gwarancji. ??

    Z góry dzięki za odp.

    Gosia

  • 2. Data: 2004-07-03 15:46:02
    Temat: Re: gwarancja a rękojmia
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sat, 3 Jul 2004 17:44:17 +0200, gosias naskrobał(a):

    tak - możesz próbować

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 3. Data: 2004-07-03 16:25:26
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    > tak - możesz próbować

    może, może, tylko po co?
    rękojmi już nie ma.
    Natomiast można spróbować skorzystać z klauzuli niezgodności towaru z umową;
    wszystko zależy od szczegółow.

    --
    Pozdrowienia
    Jotte

  • 4. Data: 2004-07-03 17:20:37
    Od: Michał Szklarski <m...@w...pl>

    Użytkownik Jotte napisał:

    > Natomiast można spróbować skorzystać z klauzuli niezgodności towaru z umową;
    > wszystko zależy od szczegółow.

    A nie jest tak, że niezgodność z umową dotyczy jedynie umów zawartych po
    wejściu w życie ustawy o sprzedaży konsumenckiej? Jeśli kolega naprawia
    towar przez 5 lat, to znaczy, że umowę kupna-sprzedaży zawarł wcześniej.

    --
    _/~\_ _/~\_
    @ @ Michał Szklarski o-o

  • 5. Data: 2004-07-03 17:36:01
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    > A nie jest tak, że niezgodność z umową dotyczy jedynie umów zawartych po
    > wejściu w życie ustawy o sprzedaży konsumenckiej? Jeśli kolega naprawia
    > towar przez 5 lat, to znaczy, że umowę kupna-sprzedaży zawarł wcześniej.

    Nie pamiętam dokładnie, ale rękojmia obejmowała chyba ustawowo okres 1 roku.
    Dlatego jeśli gwarant podejmował sie odpowiedzialności przez np. 2 lata to
    prawie każdy decydował się na roszczenia z tytułu gwarancji, pomimo że
    rękojmia często była korzystniejsza dla nabywcy.
    Podczas zgłaszania roszczenia nabywca deklarował czy korzysta z gwarancji
    czy z rękojmi.
    Tak czy inaczej - IMO po ptokach.

    --
    Pozdrowienia
    Jotte

  • 6. Data: 2004-07-03 17:39:09
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <cc6pte$int$1@opal.futuro.pl>, Michał Szklarski wrote:

    > A nie jest tak, że niezgodność z umową dotyczy jedynie umów zawartych po
    > wejściu w życie ustawy o sprzedaży konsumenckiej? Jeśli kolega naprawia
    > towar przez 5 lat, to znaczy, że umowę kupna-sprzedaży zawarł wcześniej.

    A gdzie napisał, że to trwa 5 lat?

    Renata

    i 20 długości geograficznej wschodniej
    wylosowałem Polskę

  • 7. Data: 2004-07-03 23:08:02
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    > A nie jest tak, że niezgodność z umową dotyczy jedynie umów zawartych po
    > wejściu w życie ustawy o sprzedaży konsumenckiej? Jeśli kolega naprawia
    > towar przez 5 lat, to znaczy, że umowę kupna-sprzedaży zawarł wcześniej.

    Na "starą" rękojmie w rozumieniu konsumenckim to się w tej chwili załapują
    już chyba co najwyżej niektóre usługi budowlane (3 lata). Reszta towarów
    objęta była rękojmią roczną.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2004-07-03 23:10:47
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cc6jvd$qvk$1@inews.gazeta.pl>, gosias wrote:
> [...]
    > rękojmi....
    > Nasuwa mi się pytanie: czy mogę teraz skorzystać z rękojmi rezygnując

    Możesz, z tym że jeśli jesteś konsumentem to nie rękojmia a "niezgodność z
    umową". Więcej w archiwum grupy (groups.google.com). Temat wałkowany z
    grubsza 3x w tygodniu.

    > Z góry dzięki za odp.

    Uprzejmie prsz.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2004-07-03 23:21:29
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Jotte wrote:
    > rękojmi już nie ma.

    następny... :)

    KG

  • 10. Data: 2004-07-04 14:07:31
    Od: "agnieszka" <a...@p...fm>

    --

> [...]
    > rękojmi....
    > Nasuwa mi się pytanie: czy mogę teraz skorzystać z rękojmi rezygnując

    kiedy kupione te urządzenie
    jeżeli po 1 stycznia ( chyba , bo dokładnej daty nie pamiętam) 2003 to
    możesz przez dwa lata korzystać z klauzuli towaru niezgodnego z umową i
    żądać wymiany lub naprawy, decyzja należy do ciebie, możesz to zrobić pomimo
    że wcześniej korzystałaś z gwarancji, tylko że towar musi byś w tym momencie
    niesprawny.

    podaję moje pismo na podstawie którego wymieniono mi sprzęt na nowy:

    Żądam wymiany uszkodzonego towaru na nowy, który będzie zgodny z umową,
    czyli towar bez wad. Towar został zakupiony w waszym sklepie dnia...

    Swoje żądanie opieram na art. 8 Ust. Z dnia 27.07.2002 o szczególnych
    warunkach sprzedaży konsumenckiej (Dz. Ust. Nr 141 poz. 1176).

    Zgodnie z tym artykułem konsument może żądać doprowadzenia towaru do stanu
    zgodnego z umową poprzez nieodpłatną naprawę lub wymianę na nowy.

    O tym który wariant zostanie wybrany decyduje konsument.

    Zgodnie z powyższym żądam wymiany towaru na nowy w oparciu o w/w artykuł.

    Jako dowód zakupu przedstawiam paragon fiskalny.

    Pozdrawiam Aga