  • 1. Data: 2008-06-27 08:11:42
    Temat: gwarancja a brak faktury
    Od: "Kris" <a...@w...pl>

    czesto cos sie kupuje i nie sposob trzymac wszelkiech papierkow
    zwlaszcza jesli zakup jest na osobe prywatna
    co zrobic gdy mamy gwarancje dobrze wypelniona pieczec podpis
    a sprzedawca mowi nam ze bez faktury lub paragou nie przyjmnie?
    odp prosze ustosunkowac do zakupow na firma jak i na osobe prywatna
    dzieki

  • 2. Data: 2008-06-27 08:16:09
    Temat: Re: gwarancja a brak faktury
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Kris napisał(a):

> [...]
    > co zrobic gdy mamy gwarancje dobrze wypelniona pieczec podpis
    > a sprzedawca mowi nam ze bez faktury lub paragou nie przyjmnie?

    Moim zdaniem wazne jest nie to co sprzedawca mowi tylko to co
    jest napisane w dokumencie gwarancyjnym. Po za tym, zawsze mozna
    poprosic o duplikat faktury.

    j.

  • 3. Data: 2008-06-27 08:22:31
    Od: "Kris" <a...@w...pl>

    > Moim zdaniem wazne jest nie to co sprzedawca mowi tylko to co
    > jest napisane w dokumencie gwarancyjnym. Po za tym, zawsze mozna
    > poprosic o duplikat faktury.

    a ja sie pytam o przepisy, bo regulaminy nie raz i gwarancje sa niezgodne z
    prawem

  • 4. Data: 2008-06-27 08:39:41
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Kris napisał(a):

    [...]

    > a ja sie pytam o przepisy, bo regulaminy nie raz i gwarancje sa niezgodne z
    > prawem

    Owszem, ale ocenic to mozna dopiero po tym jak sie je przeczyta... OIMW
    to nie ma przepisu zabraniajacego wpisania do dokumentu gwarancyjnego
    obowiazku przedstawienia dowodu zakupu.

    j.

  • 5. Data: 2008-06-27 08:53:03
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <h...@i...pl>

    Użytkownik "Kris" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > czesto cos sie kupuje i nie sposob trzymac wszelkiech papierkow
    > zwlaszcza jesli zakup jest na osobe prywatna

    a co za problem przypiac dowod zakupu do gwarancji? Skoro i tak trzymasz
    gwarancje?

    HaNkA

  • 6. Data: 2008-06-27 09:20:04
    Od: "Kris" <a...@w...pl>

    Użytkownik "HaNkA ReDhUnTeR" <h...@i...pl> napisał w wiadomości
    > a co za problem przypiac dowod zakupu do gwarancji? Skoro i tak trzymasz
    > gwarancje?

    a masz jakies prawne uzasadnienie czy zawsze robic poslusznie to co ci kaze
    nawet wbrew prawu, w takim ukladzie kazdy handlujacy moze miec swoje
    widzimisie, pytam sie o stan prawny
    klopotem nie jest mi podpiac tylko magazynowac 2 razy wiecej papierow niz
    potrzeba

  • 7. Data: 2008-06-27 09:37:35
    Od: "Arek Margraf" <m...@W...onet.pl>

> [...]
    >
    > Użytkownik "Kris" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > a co za problem przypiac dowod zakupu do gwarancji? Skoro i tak trzymasz

    Żaden problem tylko po wcale niedługim czasie tak przypięty dokument jest
    białym świstkiem papieru (jesli to był paragon fiskalny z kasy na papier
    termiczny)

    A.

  • 8. Data: 2008-06-27 09:44:07
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Kris napisał(a):

    > a masz jakies prawne uzasadnienie czy zawsze robic poslusznie to co ci kaze
    > nawet wbrew prawu,

    No to uzasadnij proszę, że przypięcie dowodu zakupu do dokumentu
    gwarancyjnego jest złamaniem prawa ;)

    j.

  • 9. Data: 2008-06-27 09:45:26
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Arek Margraf napisał(a):

    > Żaden problem tylko po wcale niedługim czasie tak przypięty dokument jest
    > białym świstkiem papieru (jesli to był paragon fiskalny z kasy na papier
    > termiczny)

    Sprawdziłem na jakimś starym paragone, trzymam go juz z trzeci rok,
    wyblakł ale da sie jeszcze odczytac ;)

    j.

  • 10. Data: 2008-06-27 09:50:45
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <h...@i...pl>

    > nawet wbrew prawu

    Zacznijmy od tego, ze w ogole nie ma obowiazku dawania gwarancji:) jak juz
    ja masz to nie marudz tylko trzymaj sie jej zapisow. Juz pomijam, ze mi
    kiedys LG uznalo naprawe gwarancyjna na podstawie samego dowodu zakupu bo
    zgubila mi sie gdzies karta gwarancyjna. Mily pan z Lg przyszedl, naprawil a
    2 tyg pozniej dostalam z Wa-wy duplikat karty gwarancyjnej

    HaNkA