  • 1. Data: 2008-06-26 18:20:35
    Temat: czy tak mozna
    Od: "Adas" <a...@p...onet.pl>

    witam, jest sobie strona x, z towarami firmy x. jest na stronie tez sklep ,
    i moge sobie kupic jakis produkt firmy x. dokonuje zakupu. wybieram produkt,
    podaje dane co dla kogo, gdzie mi mala wyslac, i na koncu pojawiaja sie dane
    do przelewu, jaki mam dokonac za ten towar. i pojawia sie konto nie tej
    firmy x, tylko jakiejs obcej osoby, ktora ma jakas tam dzialalnosc. pytanie
    czy tak mozna?nie ma zadnej informacji na sklepie ze kupujac kupuje od tej
    osoby ktora jest podana w danych do przelewu, zadnej wzmianki nic.
    praktycznie po zakupie jestem w przekonaniu ze kupilem produkt firmy x od
    firmy x, a okazuje sie ze kupilem produkt firmy x od zenka. czy tak mozna ?

    Adas

  • 2. Data: 2008-06-26 21:42:44
    Temat: Re: czy tak mozna
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Jun 2008, Adas wrote:

    > witam, jest sobie strona x, z towarami firmy x. jest na stronie tez sklep ,
    > i moge sobie kupic jakis produkt firmy x.

    Nie za często producent ma sklep
    Dość częste jest mylenie marki i firmy
    Prawdą jest, że część sprzedawców narusza różne przepisy, a to
    o statystyce publicznej (REGON), a to o VAT (NIP) i nie podają
    danych. Prawdą jest również, że czasem ciężko zagrać "krótką
    piłką", jeśli strona *nie* jest ofertą...

    Krótko mówiąc: "mało danych".
    Nie wiemy, czy pisząc "firma" masz na myśli to o czym piszesz, bo firma
    to nazwa *osoby* (a nie przedsiębiorstwa, często wiązanego z marką a nie
    firmą!) o czym przypadkiem rozwodziłem się dziś na sąsiedniej grupie
    (.podatki).
    Być może po prostu na stronie www *nie ma firmy*.

> [...]
    > do przelewu, jaki mam dokonac za ten towar. i pojawia sie konto nie tej
    > firmy x, tylko jakiejs obcej osoby, ktora ma jakas tam dzialalnosc.

    Ta osoba, a ściślej jej nazwa, to właśnie firma...

    > pytanie
    > czy tak mozna?nie ma zadnej informacji na sklepie ze kupujac kupuje od tej
    > osoby ktora jest podana w danych do przelewu, zadnej wzmianki nic.

    Nie można.
    W *ostateczności* sprzedawca może się obronić przez zarzutami łamania
    przepisów w ten sposób, że potrzebne informacje podaje dopiero
    przy potwierdzaniu oferty - acz to nieeleganckie (i np. przy zakupie
    "na firmę" taki sprzedawca musi być traktowany ze sporą dozą ostrożności),
    to wymóg "podawania danych w ofercie" w ten deseń spełnia :] (przypomnę,
    że sprzedawcy unikają określania info ze strony www jako oferty,
    przedstawiają je jako "zaproszenie do rokowań".

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2008-06-26 22:00:57
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    > Nie za często producent ma sklep

    pewnie chce kupić samochód Ferrari a na końcu do przelewu dostał dane dilera a
    nie ferrari ;)

  • 4. Data: 2008-06-27 04:35:35
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Adas napisał(a):

    > witam, jest sobie strona x, z towarami firmy x. jest na stronie tez sklep ,
    > i moge sobie kupic jakis produkt firmy x. dokonuje zakupu. wybieram produkt,

    [...]

    > praktycznie po zakupie jestem w przekonaniu ze kupilem produkt firmy x od
    > firmy x, a okazuje sie ze kupilem produkt firmy x od zenka. czy tak mozna ?

    Krótko mówiąc jesteś nieszczęśliwy (od) kiedy okazało się, że zenek
    zarobił? ;P

    j.

  • 5. Data: 2008-06-27 05:25:18
    Od: "Adas" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > (.podatki).
    > Być może po prostu na stronie www *nie ma firmy*.

    > Ta osoba, a ściślej jej nazwa, to właśnie firma...

    no wlasnie ta osoba , na ktorej konto trzeba zrobic przelew to calkiem inna
    firma, nie ma nic o niej na stronie, a sklep dzialal wczesniej i normalnie
    sie placilo tej firmie.

    Adas